آمار آلمان در جام جهانی از سال 1934 که اولین حضور آلمان در جام جهانی بود تا سال 2022.

آمار تیم آلمان در تمامی جام های جهانی

مقدمه

آمار آلمان در جام جهانی از سال 1934 که اولین حضور آلمان در جام جهانی بود تا سال 2022. آلمان از تیمهای پرطرفدار در کشور ما می باشد. این تیم با 13 حضور بیشترین تعداد حضور در نیمه نهایی جام جهانی را داراست. و بعد از برزیل دارای رکورد بیشترین تعداد برد و گل زده در جام جهانی است. یکی از نقاط قوت آلمان نظم تیمی آن است که در گذشته به فوتبال ماشینی آلمان معروف بوده است. نقطه قوت دیگر آن هم این است که همیشه بهترین دربازه بان, بهترین مربی و بهترین مهاجمین تاریخ را در اختیار داشته. آلمان 2 بار در سالهای 1974 و 2006 میزبان جام جهانی بوده و 4 بار هم در سالهای 1954, 1974, 1990, 2014 قهرمان جهان شده است. در این والپیپر تمامی بردها, باختها, مساوی ها و نتایج آلمان برابر حریفان خود در جام جهانی فوتبال را به صورت دقیق درج شده است. به همراه برترین گلزن های آلمان به ترتیب تعداد گل و مجموع امتیازات و گلهای زده و خورده و بقیه اطلاعات مفید. علاقه مندان به تیم ملی آلمان می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه ی تیم محبوب خود استفاده نمایند.

1954 1974 1990 2014

1966 1982 1986 2002

1934 1970 2006 2010


جام جهانی 1930  حضور نداشت

آلمان در اولین دوره مسابقات در 1930 که در کشور اروگوئه برگذار می شد شرکت نکرد.


جام جهانی 1934  حضور داشت

آلمان ها در 1934 که نخستین حضورشان در جام جهانی بود توانستند مقام سومی را کسب کنند. آنها در مرحله انتخابی تنها با یک برد برابر لوگزامبورگ به جام جهانی ایتالیا راه پیدا کردند. تیمی که "اتو نرز" به مسابقات برده بود با میانگین سنی 23 سال جوانترین تیم تاریخ آلمان در جام جهانی تا به امروز است. آنها بازی نخستشان در تاریخ جام جهانی را 5 بر 2 از بلژیک بردند. "ادموند کونان" در این بازی هتریک کرد. سپس در 1/4 سوئد را شکست دادند و در نهایت در نیمه نهایی مغلوب چکسلواکی شدند. پس از پیروزی مقابل اتریش در بازی رده بندی مدال برنز مسابقات را دریافت کردند. "ادموند کونان" با 4 گل زده بهترین گلزن تیمش بود.


جام جهانی 1938  حضور داشت

آلمان در انتخابی جام جهانی 1938 بدون شکست و با امتیاز کامل و تنها یک گل خورده راهی جام جهانی شد. آنها در جام جهانی 1938 به دلیل سیستم حذفی بودن مسابقات در همان بازی اول حذف شدند و به خانه آمدند. مربی آلمان "سپ هربرگر" بود که برای نخستین بار هدایت تیم آلمان در جام جهانی را به عهده می گرفت.


جام جهانی 1950  حضور نداشت

در 1950 به دلیل اینکه تازه جنگ جهانی دوم به اتمام رسیده بود و آلمان هم بیشترین لطمات رو از جنگ خورده بود در برزیل حضور نداشت و شرکت نکرد.


جام جهانی 1954  حضور داشت

اما استارت اولیه فوتبال آلمان از جام جهانی 1954 زده شد. آنها به راحتی در مرحله انتخابی جواز حضور در جام جهانی را دریافت کردند. آلمان غربی در بازی اولش ترکیه را 4 بر 1 شکست می دهد ولی بازی بعدی را 8 بر 3 به ابرقدرت فوتبال اون زمان یعنی مجارستان می بازد. مربی آلمان سپ هربرگر چون می دانست هیچ شانسی برای شکست مجارستان ندارد تیم ذخیره و دوم را وارد زمین می کند تا به بازیکنان اصلی اش استراحت دهد. آلمان به ناچار راهی بازی پلی آف و تکراری برابر ترکیه می شود و با درخشش "مکس مورلاک" و "هانس شفر" این تیم را گلباران می کند. آنها در دور 1/4 تیم یوگوسلاوی را حذف می کنند و در نیمه نهایی هم تیم قدرتمند اتریش را با 6 گل شکست می دهند. آلمان و مجارستان دوباره در فینال رو در روی هم قرار می گیرند. آلمان ها در حالیکه 2 بر 0 برابر یاران پوشکاش عقب بودند بازی را 3 بر 2 می برند و قهرمان جهان می شوند. بازی که از آن به عنوان معجزه شهر برن یاد می کنند. مجارستانی که از تاریخ 15 ژوئن 1952 تا 27 نوامبر 1955 طی 31 بازی به هیچ تیمی نباخته بود, تنها یک شکست داشت آن هم در فینال برابر آلمان غربی. و درست از همون بازی فینال فوتبال مجارستان رو به افول رفت و فوتبال آلمان پیشرفت کرد.


جام جهانی 1958  حضور داشت

آلمان به عنوان قهرمان دوره قبلی جواز حضور در جام جهانی 1958 را می گیرد. آنها در 1958 با درخشش "هلموت راهن" در همان بازی نخست آرژانتین را با 3 گل مغلوب کردند. سپس دو تساوی برابر چکسلواکی و ایرلند شمالی گرفتند و در 1/4 با تک گل پیروزی بخش "هلموت راهن" یوگوسلاوی را پشت سر گذاشتند. آلمانی ها در نهایت در نیمه نهایی مغلوب کشور میزبان یعنی سوئد شدند و در بازی رده بندی هم با 6 گل به فرانسه باختند. هلموت راهن ستاره آلمان در این بازی ها بود او از 6 بازی آلمان در 5 بازی گلزنی کرد.


جام جهانی 1962  حضور داشت

آلمان در انتخابی جام جهانی 1962 با امتیاز کامل به جام جهانی راه پیدا کرد. در جام جهانی 1962 آلمان به کمک "اوه زیلر" ستاره خود که در جام قبلی هم درخشیده بود توانست از گروهش صعود کند ولی در 1/4 با تک گل دقیقه 85 "راداکوویچ" یوگوسلاو از دور رقابتها کنار رفت.

آلمان غربی در جام جهانی 1962


جام جهانی 1966  حضور داشت

آلمان علارغمه شکست در بازی برگشت مقابل سوئد توانست تیم قبرس را شکست دهد و به عنوان سرگروه راهی جام جهانی 1966 شود. آلمان جام جهانی 1966 را با پیروزی پرگل 5 بر 0 مقابل سوئیس آغاز کرد که فرانس بکن بائر 2 گل برای کشورش زد و این اولین باری بود که علاقه مندان به فوتبال با نام بکن بائر آشنا می شدند. فوتبالیستی که بعدا تبدیل به قیصر فوتبال کشورش شد. در بازی آخر باز هم مانند 2 دوره قبلی "اوه زیلر" گل برتری تیمش را زد تا آلمان صعود کند. آلمان در 1/4 با درخشش هالر, بکن بائر جوان و زیلر تیم اروگوئه رو با 4 گل در هم کوبید و راهی نیمه نهایی برابر لئو یاشین دربازه بان افسانه ای شوروی شد. باز هم بکن بائر و هالر گلزنی کردند تا آلمان راهی فینال شود. فینالی برابر انگلیس که سرنوشت آن با یک گل جنجالی رقم خورد. میزبان تا دقیقه 90 از حریفش پیش بود, اما آلمان در دقیقه 90 بازی صاحب یک ضربه کاشته شد و توانست گل مساوی را بزند و بلافاصله داور صوت پایان بازی را زد. در وقتهای اضافه انگلیس یک گل بحث برانگیز زد. داور به سراغ کمک خود رفت و توفیق بهراموف آذربایجانی گل را قبول کرد و پس از آن گل استقامت و نظم تیم آلمان از هم پاشید و گل چهارم را هم دریافت کرد و جام را به میزبان واگذار کرد. البته انتقام این گل 44 سال بعد در آفریقای جنوبی از انگلیس گرفته شد.


جام جهانی 1970  حضور داشت

آلمان در انتخابی جام جهانی 1970 بدون شکست راهی جام جهانی شد. "گرد مولر" در هر 6 بازی تیمش موفق بخ گلزنی شد. آلمان در جام جهانی 1970 با به خدمت گرفتن "گرد مولر" تبدیل به یک تیم تمام هجومی شده بود. آنها در 3 بازی گروهی 10 گل زدند که سهم مولر 7 گل بود. سپس در 1/4 طی یک بازی تاریخی و نفس گیر با گل دقیقه 108 مولر, تیم انگلیس را راهی خانه اش کردند. علاقه مندان به فوتبال در نیمه نهایی شاهد یک بازی تاریخی بین آلمان غربی و ایتالیا بودند. ابتدا ایتالیا در همان دقیقه 7 گل زد و آلمان تنها چند ثانیه مانده به پایان بازی گل مساوی را زد. در وقت اضافه آلمان گلزنی کرد و سپس ایتالیا پاسخ داد. دوباره ایتالیا پیش افتاد و آلمان پاسخ داد و در نهایت جیانی ریورا گل چهارم کشورش را زد تا آلمان بعد از پیروزی برابر اروگوئه مدال برنز مسابقات را کسب کند. همچنین گرد مولر به عنوان یک آلمانی برای نخستین بار آقای گل مسابقات شد.


جام جهانی 1974  حضور داشت

آلمان برای اولین بار در 1974 میزبانی جام جهانی را به عهده گرفت. خبر خوب این بود که دیگه خبری از پله و اوزه بیو و تیم انگلیس در این جام نبود. اما مدعی تازه واردی به نام هلند در این جام بود که بازیکنانش در تیم آژاکس 3 سال پشت سر هم قهرمان اروپا شده بودند. ستاره گانی مانند یوهان کرایف, نیسکنز, رینسنبرینک و جانی رپ. آلمان غربی پس از شکست شیلی و استرالیا برای اینکه در گروهش سرگروه نشود بازی آخرش را به آلمان شرقی واگذار کرد. آلمان شرقی به دلیل سرگروهی در دور بعدی با تیمهای قدرتمند هلند, آرژانتین و برزیل هم گروه شد ولی آلمان غربی با سوئد, یوگوسلاوی و لهستان هم گروه شد. در نهایت آلمان غربی و هلند راهی فینال شدند. و هلند در همان دقیقه اول دربازه آلمان غربی را فرو ریخت, اما هنوز زمان زیادی مانده بود. پل براتنر بازی را مساوی کرد و گرد مولر با گلی که به هلند زد, هم قهرمانی را به کشورش هدیه داد, هم 100مین گل تاریخ آلمان در جام جهانی را زد و هم رکورد بهترین گلزن تاریخ جام جهانی را 14 گل کسب کرد و همچنین این آخرین گل این مهاجم آلمانی در جام جهانی و بازی های ملی هم بود. آلمان غربی هم با دریافت تنها 3 اخطار در 7 بازی برنده جایزه بازی جوانمردانه مسابقات شد.


جام جهانی 1978  حضور داشت

آلمان به عنوان قهرمان دوره قبلی جواز حضور در جام جهانی 1978 را دریافت کرد. فرانس بکن بائر و پل برایتنر ستاره گان آلمان در دوره قبلی بازی های جام جهانی 1978 را به دلیل دیکتاتوری حاکم بر کشور آرژانتین تحریم کردند و در این بازی ها شرکت نکردند. آلمان در جام جهانی 1978 عملکردی بیشتر دفاعی داشت. آنها دیدار افتتاحیه را با نتیجه 0 بر 0 مقابل لهستان آغاز کردند. با تونس هم بدون گل مساوی کردند و تنها 6 گل به مکزیک زدند. آنها در مرحله بعدی با ایتالیا هم بدون گل مساوی کردند و در بازی پنجم در دقیقه 3 بازی بالاخره "سپ مایر" دربازه اش فرو ریخت اونم چیزی نزدیک به 360 دقیقه که این رکورد در 1990 توسط والتر زنگاه بهبود یافت. آلمان در بازی آخر برابر اتریش می توانست با یک تساوی راهی نیمه نهایی شود اما 3 بر 2 مغلوب شد و از گردونه مسابقات کنار رفت, اما آلمان ستاره جوانی به دنیای فوتبال معرفی کرد که آن ستاره "کارل هانز رومینیگه" بود.


جام جهانی 1982  حضور داشت

پس از آنکه هلموت شون بعد از 4 جام جهانی از نیمکت آلمان کنار رفت, آلمان تحت هدایت یوپ دراوال درآمد که در 1980 آلمان را قهرمان اروپا کرد. آلمان در انتخابی جام جهانی 1982 با 8 پیروزی, بدون شکست و 33 گل زده راهی اسپانیا شد. آنها در جام جهانی 1982 در میان ناباوری همگان بازی نخست را به الجزائر واگذار کردند اما در بازی دوم برابر شیلی با درخشش رومینیگه که سال قبل و قبلش عنوان بهترین فوتبالیست اروپا را کسب کرده بود به صعود امیدوار شدند. همچنین در دقیقه 61 همین بازی برای نخستین بار لوتار ماتئوس به زمین رفت تا در جام جهانی بازی کند. بازیکنی که تا قبل رکوردشکنی مسی در سال 2022 با 25 بازی در ادوار جام های جهانی رکوردار بود. خلاصه الجزائر بازی آخرش برابر شیلی را هم برد تا صعودش قطعی شود ولی آلمان برای صعود حتما باید اتریش را شکست می داد. که این بازی هم جزء بازی های مشکوک تاریخ جام جهانی لقب گرفت. چراکه در دقیقه 10 بازی آلمان گلزنی کرد و سپس طی 80 دقیقه بازیکنان دو تیم در زمین راه می رفتن و هیچی علاقه ای برای حمله نداشتند. در مرحله دوم گروهی آلمان پس از شکست اسپانیا و به لطف تساوی انگلیس برابر اسپانیا توانست راهی نیمه نهایی شود. بازی برابر فرانسه هم جزو اون بازی های تاریخی جام جهانی بود. بازی 1 بر 1 مساوی بود. در دقیقه 60 تونی شوماخر سنگربان آلمان با حرکتی خشن, پاتریک باتیستان را راهی بیمارستان کرد. این در حالی بود که داور هلندی بازی نه تنها شوماخر را اخراج نکرد حتی به او اخطار هم نداد. بازی در نهایت به وقت اضافه رفت و در نهایت آلمان در ضربات پنالتی فرانسه را حذف کرد و راهی فینال شد. در فینال ایتالیا طی یک بازی برتر توانست تیم خسته آلمان را با 3 گل شکست دهد تا پس از 44 سال قهرمان جهان شود.

آلمان غربی در جام جهانی 1982


جام جهانی 1986  حضور داشت

پس از ناکامی آلمان در یورو 1984 فدراسیون فوتبال آلمان هدایت این تیم را به "فرانس بکن بائر" سپرد. آلمان با قبول تنها یک شکست برابر تیم پرتغال توانست همراه با این تیم راهی جام جهانی 1986 شود. در جام جهانی 1986 آلمان علارغمه تساوی برابر اروگوئه و شکست برابر دانمارک توانست از گروهش بالا بیاید. در 1/8 آلمان به تیم شگفتی ساز مراکش برخورد, که توانسته بود در گروهی که انگلیس, پرتغال و لهستان هم حضور داشتند به عنوان سرگروه صعود کند. آلمان سرانجام 2 دقیقه مانده به پایان بازی با ضربه ایستگاهی استثنایی از راه دور ماتئوس توانست مراکش را حذف کند. آلمان در 1/4 برابر میزبان قرار گرفت و در ضربات پنالتی مکزیک را کنار زد و در نیمه نهایی مانند دوره قبلی مقابل فرانسه قرار گرفت. آلمان با دو گل فرانسه را شکست داد که یکی از این دو گل روی پرتاب بلند دست شوماخر به دست آمد. آلمان در فینال برابر آرژانتینی قرار گرفته بود که دیگو مارادونا همه کاره آن بود. بازی با برتری 2 گله آرژانتین همراه بود اما آلمانی ها عادت ندارن نا امید بشن و دست از تلاش بردارن. آنها روی دو ضربه کرنر تکراری بازی را برابر کردند اما 3 دقیقه بعد, آرژانتین گل سوم را هم زد تا آلمان در دو جام جهانی پشت هم نایب قهرمان شود.

آلمان غربی در جام جهانی 1986


جام جهانی 1990  حضور داشت

آلمان در انتخابی جام جهانی 1990 پس از تیم هلند راهی جام جهانی شد. رودی فولر با 4 گل زده بهترین گلزن تیمش در این مسابقات بود. تیم بکن بائر در جام جهانی 1990 تیم کاملتری نسبت به دوره قبلی بود. کنار رفتن بازیکنان مسنی مانند رومینیگه, کلاس آلوفس و شوماخر و اضافه شدن جوانان مستعدی مانند کلینزمن, کوهلر, هسلر و دربازه بان مطمئنی به نام ایلگنر. آلمان 90 در سه بازی مرحله گروهی 10 گل زد. تیمی که از خط حمله آتشین ماتئوس, کلینزمن و فولر تشکیل شده بود که هر سه این بازیکنان در سری آ, ایتالیا بازی می کردند. آلمان در 1/8 طی یک بازی نوستالژی در برابر ستاره گان تیم ای سی میلان یعنی گولیت, ریکارد و فان باستن قرار گرفت. در دقیقه 20 بازی فولر سعی کرد با حرکت معروف دست مارادونا دربازه هلند را باز کند که پس از درگیری با فرانک ریکارد و پرتاب آب دهان او به فولر که البته از چشم داور پنهان ماند هردوی این بازیکنان از زمین اخراج شدند. فولر دو بازی بعدی تیمش را از دست داد. آلمان در نیمه دوم 2 بار گلزنی کرد و انتقام یورو 88 را از هلند گرفت و راهی 1/4 شد. آلمان در بازی برابر چکسلواکی خیلی خوب کار نکرد و فقط روی یک ضربه پنالتی توانست این تیم را شکست دهد. آلمان در نیمه نهایی برابر انگلیس رقیب سنتی خود قرار گرفت که بسیار تیم عالی بود. این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد و گلر جوان آلمانی یعنی "ایلگنر" به تیمش کمک کرد که راهی فینال شود. آلمان برای سومین بار پیاپی راهی فینال شد. بازی فینال برای آلمان ها از دو جهت یک بازی خانگی محسوب می شد. یک اینکه 5 بازیکن آلمان در لیگ ایتالیا بازی می کردند و دیگری به دلیل بازی خشن آرژانتین برابر کشور میزبان اکثریت ورزشگاه بر علیه آرژانتین و مخصوصا مارادونا بودند. همینطور فیفا 4 بازیکن آرژانتین را در بازی فینال محروم کرده بود. بازی با حملات گسترده آلمان همراه بود. آرژانتین قصد داشت مانند 2 بازی قبلی بازی را به ضربات پنالتی بکشاند تا با استفاده از گلر پنالتی گیر خود یعنی "گویگوچه آ" قهرمان جام شود. در دقیقه 65 "پدرو مونزون" به دلیل خطا روی کلینزمان از زمین اخراج شد و در دقیقه 83 داور مکزیکی یک پنالتی برای آلمان گرفت. ماتئوس پنالتی زن اصلی آلمان پنالتی را نزد و آنرا به "بره مه" هم تیمی خودش در اینترمیلان واگذار کرد. "بره مه" دربازه را گشود تا آلمان با همین پنالتی قهرمان جهان شود. 3 دقیقه بعد داور یکی دیگر از بازیکنان آرژانتین را به دلیل حرکت غیر ورزشی اخراج کرد. درست یک سال پس از این قهرمانی دو آلمان غربی و شرقی با هم متحد شدند و به مدت 24 سال آلمان دیگر رنگ قهرمانی در جام جهانی را ندید.

آلمان غربی در جام جهانی 1990


جام جهانی 1994  حضور داشت

پس از روی کار آمدن "برتی فوگتس" و رفتن "بکن بائر" آلمان به عنوان قهرمان دوره قبلی راهی جام جهانی 1994 آمریکا شد و در بازی نخست به زحمت تیم دفاعی و نه چندان مطرح بولیوی را شکست داد. در بازی برابر کره جنوبی زمانیکه فوگتس مربی آلمان, اشتفان افنبرگ را با "هلمر" تعویض کرد این بازیکن حرکت زشت انگشت خود را به سمت تماشاگرهای ناراضی آلمانی نشان داد و مربی آلمان هم بلافاصله این بازیکن را از اردوی تیم ملی اخراج و روانه ی خانه کرد. از سوی دیگر جو پراکنی های ماتئوس در اردوی تیم و خط دادن وی به دیگر بازیکانان باعث شد برتی فوگتس بعد از اتمام جام جهانی این بازیکن را هم از تیم ملی کنار زند و بازوبند کاپیتانی تا ابد از این اسطوره فوتبال آلمان گرفته شود. البته ماتئوس 4 سال بعد دوباره به تیم ملی بازگشت ولی خبری از بازوبند نبود. آلمان در 1/4 از بلغارستان شگفت انگیز شکست خورد و راهی خانه شد. ماتئوس تک گل تیمش را به ثمر رساند.

آلمان در جام جهانی 1994


جام جهانی 1998  حضور داشت

در انتخابی جام جهانی 1998 آلمان رقابت سختی با اوکراین داشت. آنها باید آخرین بازی خود مقابل آلبانی را می بردن تا مستقیما راهی جام جهانی شوند. آلمان با درخشش ستاره جوان خود "الیور بیرهوف" توانست به زحمت 4 بر 3 پیروز شود و راهی جام جهانی شود. در جام جهانی 1998 آلمان علی رغمه قهرمانی در یورو 96 و اینکه آلمان طی 22 بازی متوالی حتی یک شکست هم نداشت, باز توسط کارشناسان مدعی به حساب نمی آمد. چرا که برتی فوگتس مسنترین تیم تاریخ آلمان را در 98 راهی مسابقات کرده بود. یعنی میانگین سنی 29 سال. اما اوضاع برای آلمان تا قبل بازی 1/4 برابر کرواسی خوب بود. چون بدون شکست به 1/4 صعود کرده بود. کرواسی در آن جام بازیکنی به نام "اسلوان بیلیچ" را در اختیار داشت. همان بازیکنی که در نیمه نهایی برابر فرانسه با بزرگنمایی باعث اخراج "لورن بلان" شد. وی در بازی با آلمان هم بارها سعی کرد باعث اخراج بازیکنان آلمان به خصوص "الیور بیرهوف" ستاره باشگاه ای.سی میلان شود. تا دقیقه 40 بازی بدون گل مساوی بود تا اینکه داور "کریستین ورنز" مدافع آلمان را اخراج کرد و کرواسی 5 دقیقه بعد گل نخست خود را زد. آلمان مجبور شد در لاک دفاعی فرو رود. کرواسی از این فرصت نهایت استفاده را برد و 10 دقیقه به پایان بازی گل دوم و سوم را هم به آلمان زد تا نسلی زیادی از تیم قهرمان آلمان در 90 و 96 از تیم کنار روند و همینطور مربی این تیم هم برکنار شود.


جام جهانی 2002  حضور داشت

پس از پوست اندازی آلمان و شروع قرن جدید نگرش آلمان استفاده از جوانگرایی بود که این نگرش باعث شد آلمان از 2002 تا 2014 چهار دوره پشت هم در نیمه نهایی حضور یابد که تا به امروز هیچ تیمی موفق به شکستن این رکورد در تاریخ جام های جهانی نشده است. رودی فولر جایگزین "اریش ریبک" شد و به جوانانی مستعدی مانند میشائیل بالاک و میروسلاو کلوزه میدان داد و در یورو 2004 هم فیلیپ لام, باستین شواینشتایگر و لوکاس پودولسکی هم به آنها اضافه شدند که بعدها شاکله اصلی تیم طلایی آلمان را تشکیل دادند. آلمان در انتخابی جام 2002 پس از شکست تاریخی 5 بر 1 در خاک خودش برابر انگلیس با پیروزی برابر اوکراین در بازی انتخابی توانست مجوز حضور در کره و ژاپن را بگیرد. بر خلاف نظر کارشناسان که امیدی به تیم آلمان نداشتند این تیم تنها با دریافت یک گل خورده راهی فینال شد. یکی از ارکان اصلی موفیقت آلمان بدون شک دربازه بان این تیم "الیور کاهن" بود که در پایان مسابقات عنوان بهترین بازیکن و بهترین دربازه بان را هم نسیب خودش کرد. اما نباید از نقش موثر بالاک, کلوزه و اشنایدر هم گذشت. کلوزه در بازی های گروهی در هر سه بازی گلزنی کرد. بالاک تک گل پیروزی بخش تیمش را برابر آمریکا و کره جنوبی زد و اشنایدر بارها با نفوذهای خودش باعث به هم ریختن تیمهای حریف می شد. اما شاید یکی از علتهایی که باعث شکست آلمان در فینال برابر برزیل شد, محرومیت بالاک به دلیلاخطار برابر کره جنوبی بود.

آلمان در جام جهانی 2002


جام جهانی 2006  حضور داشت

یورگن کلینزمن پس از یورو 2004 هدایت کشورش را به عهده گرفت و در 2005 آلمان را به مقام سومی جام کنفدراسیون ها رساند. کلینزمن پس از عملکرد ضعیف "الیور کاهن" در جام کنفدراسوینها که 11- گل دریافت کرده بود و همچنین درخشش "ینس لهمن" سنگربان آرسنال که با تیمش قهرمانی لیگ برتر, جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس را تجربه کرده بود و از همه مهمتر رکوردشنی و عملکرد فوق العاده وی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2006 که در هشت بازی متوالی و مجموع 853 دقیقه حتی یک گل هم دریافت نکرده بود, لهمن را دربازه بان اصلی تیمش کرد و همچنین بالاک را کاپیتان و بازیساز اصلی آلمان در جام جهانی 2006 قرار داد. آلمان قویترین خط حمله مسابقات را داشت ولی در نیمه نهایی برابر ایتالیا به مشکل برخورد و در دقایق پایانی وقت اضافه 2 گل از ایتالیا دریافت کرد تا فینال را در کشور خودش از دست دهد. آلمان در بازی رده بندی تیم پرتغال را شکست داد و مدال برنز را دریافت کرد. کلوزه هم آقای مسابقات شد.

آلمان در جام جهانی 2006


جام جهانی 2010  حضور داشت

"یواخیم لو" دستیار "کلینزمن" در سال 2006 مربی آلمان شد و تا سال 2021 به مدت 15 سال متوالی مربی آلمان هم ماند. "لو" بدون شکست آلمان را به جام جهانی 2010 فرستاد. آلمان همانند همیشه در طول تاریخ از یک دربازه بان مطمئن بهره می برد. "مانوئل نویر" جوان که در 2014 از ارکان اصلی قهرمانی تیمش در جام جهانی شد سنگربان اصلی آلمان در 2010 بود. آلمان پس از پیروزی پرگل برابر استرالیا در بازی دوم و با اخراج "کلوزه" به مشکل برخورد و بازی را به صربستان واگذار کرد. اما در بازی آخر با گل نجات بخش "مسوت اوزیل" توانست غنا را شکست دهد و راهی 1/8 شود. از این مرحله به بعد تمامی حریفان آلمان تیمهای قدرتمندی بودند. یعنی انگلیس, آرژانتین, اسپانیا و اروگوئه. آلمان تیم انگلیس را با 4 گل در هم کوبید که گل قبول نشده فرانک لمپارد توسط داور یادآور گل قبول شده ی جف هرست در 1966 بود. یکی از گلهای که آلمان زد روی پاس مانوئل نویر دربازه بان این تیم برای کلوزه رقم خورد. آلمان در 1/4 هم آرژانتین تحت هدایت مارادونا را با همین 4 گل در هم کوبید. اما در نیمه نهایی تنها روی یک ضربه کرنر از اسپانیا شکست خورد تا پس از پیروزی برابر اروگوئه برای دومین بار به مقام سومی برسد. ستاره جوان آلمانی یعنی توماس مولر هم با گلزنی در این بازی و به لطف تعداد بازی کمتر نسبت به فورلان, اسنایدر و داوید ویا, آقای گل مسابقات شد.

آلمان در جام جهانی 2010


جام جهانی 2014  حضور داشت

آلمان در انتخابی جام جهانی 2014 بدون شکست و بالاتر از سوئد, اتریش و ایرلند به جام جهانی صعود کرد. آلمان در جام جهانی 2014 در نخستین بازی با 4 گل, کریس رونالدو و تیم پرتغال را در هم کوبیدند. در بازی دوم درحالیکه آلمان در میان ناباوری همگان 2 بر 1 از غنا عقب بود, یواخیم لو مهاجم کهنه کار خود کلوزه را به میدان فرستاد و این بازیکن 2 دقیقه بعد از ورودش به زمین گلزنی کرد تا هم تیمش را از شکست نجات دهد و هم به رکورد 15 گل رونالدوی برزیلی در جام جهانی برسد. آلمان با تک گل مولر, آمریکا را هم شکست داد. در این بازی یواخیم لو مربی آلمان در مقابل یورگن کلینزمن هموطن وی که در 2006 دستیارش بود قرار گرفت. آلمان در 1/8 به زحمت الجزائر را شکست داد و در 1/4 با تک گل مت هوملز تیم خوب فرانسه را کنار زد. ولی کسی فکرش را نمی کرد دیدار نیمه نهایی برابر برزیل میزبان تبدیل به یک بازی تاریخی و عجیب شود. برزیل, ستاره خود نیمار را به دلیل مصدومیت در بازی قبلی از دست داده بود و همچنین کاپیتان تیاگو سیلوا هم در بازی حضور نداشت. آلمان هم از این موقعیت نهایت استفاده را برد و با 7 گل کشور میزبان را مغلوب کرد. در این بازی تونی کروس و آندره شورله جوان بسیار درخشیدند. آلمان در 2014 تمامی ستاره گان دنیا مانند رونالدو, کریم بنزما, و نیمار را مغلوب کرده بود و تنها لیونل مسی آرژانتینی مانده بود. در این بازی تیم آرژانتین فرصت سوزی های بسیاری کرد و تک به تک های زیادی را از دست داد. بازی به وقت اضافه رفت و در دقیقه 113 بازی ماریو گوتزه گل قهرمانی کشورش را زد. تا این اولین قهرمانی آلمان پس از اتحاد این کشور در جام جهانی شود. مانوئل نویر هم بهترین دربازه بان جام شد که از ارکان اصلی آلمان در این جام بود.

آلمان در جام جهانی 2014


جام جهانی 2018  حضور داشت

آلمان پس از حذف در نیمه نهایی مسابقات یورو 2016 رکورد 22 بازی متوالی بدون شکست را تجربه کرد که به صورت مشترک با رکورد سال 1997 بهترین رکورد شکست ناپذیری اش به حساب می آید. در بازی های انتخابی 2018 آلمان با زدن 43 گل زده توانست بهترین رکورد خود در تاریخ مسابقات انتخابی جام جهانی را کسب کند اما آنها در جام جهانی 2018 در میان شگفتی همگان در همان مرحله گروهی رقابتها حذف شدند. آنها پس از گل زیبا و نفس گیر "تونی کروس" در دقیقه 95 برابر سوئد امید زیادی به صعود پیدا کرده بودند. ولی شکست برابر کره جنوبی در بازی آخر باعث شد پس از 80 سال آلمان نتواند از گروهش بالا بیاید. آنها در 2022 هم باز نتوانستند از گروهشان بالا بیایند که بسیار عجیب بود. بسیاری از کارشناسان علل ناکامی آلمان را در سیستم مالکانه و حفظ توپ این تیم می دانند چرا که در جام 2022 به همه ثابت شد که همیشه مالکیت و حفظ توپ ملاکی برای پیروزی به حساب نمی آید.

آلمان در جام جهانی 2018


جام جهانی 2022  حضور داشت

آلمان به عنوان نخستین تیم بعد از کشور میزبان قطر, جواز حضور در جام جهانی 2022 را دریافت کرد. آلمان در 2022 با اوردن مربی جوان خود یعنی "هانز دیتر فیلیک" که بایرن مونیخ را 2 سال قبلی به تمامی افتخارات ممکن رسانده بود, سعی در پاک کردن خاطره تلخ جام جهانی روسیه را داشت. اما این دوره هم مانند دوره قبلی در همان مرحله نخست حذف شدند. آلمان بازی نخست خود را در میان شگفتی به ژاپن واگذار کرد. قبل از بازی هم بازیکنان آلمان دستان خود را مقابل دهانشان قرار دادند که این نوعی اعتراض به فیفا و میزبان بازی ها, قطر بود که اجازه استفاده از بازوبندهای One Love را نداده بودند. آلمان با اسپانیا تساوی کرد و در بازی آخر با 4 گل کاستاریکا را شکست داد. اما اسپانیا بازی آخر خود را به ژاپن واگذار کرد که به اعتقاد بسیاری برای اینکه در مراحل بعدی به برزیل نخورد به ژاپن باخت. به نظر بسیاری مشکل اصلی آلمان مربی, سرپرست و بازیکنان این تیم نیستند بلکه نوع سبکی هست که آلمان پس از آمدن "گواردیولا" به فوتبال آلمان تزریق شد یعنی بازی مالکانه و توام با پاسکاری های زیاد که حتی بعضی اوقات تماشاگرها را هم خسته می کند.

آلمان در جام جهانی 2022


(آمارهای آلمان)

بهترین خط حمله:  1954  با 25 گل زده

بدترین خط حمله:  2018  با 2 گل زده

بهترین خط دفاعی:  1962  با 2- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1954 و 1958  با 14- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  1974 و 2014  با 6 برد

کمترین تعداد برد:  1938  بدون برد

بیشترین تعداد تساوی:  1978  با 4 تساوی

کمترین تعداد تساوی:  1934, 1954, 1970, 1974, 2010, 2018  بدون تساوی

بیشترین تعداد باخت:  1958, 1982, 1986, 2010, 2018  با 2 باخت

کمترین تعداد باخت:  1990 و 2014  بدون باخت

بیشترین امتیاز:  2014  با 19 امتیاز

کمترین امتیاز:  1938  با 1 امتیاز


در اینجا به تعدادی از بهترین دربازه بانهای آلمان در جام جهانی اشاره می کنیم:

1966 Hans Tilkowski
1970-1974-1978 Sepp Maier
1982-1986 Toni Schumacher
1990-1994 Bodo Illgner
1998 Andreas Köpke
2002-2006 Oliver Kahn
2006 Jens Lehmann
2010-2014-2018-2022 Manuel Neuer


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 2.41 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  10 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  30 شهریور 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه