آمار پرتغال در جام جهانی از 1966 که اولین حضور پرتغال در جام جهانی بود تا سال 2022.

آمار تیم پرتغال در تمامی جام های جهانی

مقدمه

تیم پرتغال از همان اولین حضورش در جام جهانی 1966 تا به امروز همیشه از ستاره های خوبی در مسابقات برخوردار بوده ولی هیچگاه نتوانسته عنوان قهرمانی را بدست آورد. فوتبال پرتغال پس از قهرمانی در جام جهانی جوانان سال 1989 متحول شد و همان بازیکنان بعدا فوتبال پرتغال را دوباره در دنیا زنده کردند. از سال 2000 به بعد پرتغال همیشه در مسابقات یورو و جام جهانی حضور داشته ولی عملکرد آنها در جام جهانی به خوبی مسابقات یورو نبوده. مقام چهارمی آنها در سال 2006 تنها افتخاری هست که بعد از جام جهانی 1966 کسب کردند. در این والپیپر تمامی بردها, باخت ها, مساوی ها و نتایج پرتغال برابر حریفان خود در جام جهانی رابه صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم پرتغال می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه تیم محبوب خود استفاده نمایند.

1966


جام جهانی 1930  حضور نداشت

پرتغال به مانند اکثر تیمهای اروپایی در اولین دوره مسابقات در 1930 حضور نداشت.


 جام جهانی 1934  حضور نداشت

پرتغال برای نخستین بار در انتخابی جام جهانی 1934 شرکت کرد. آنها با پذیرش 11 گل از تیم اسپانیا در تک بازی مرحله انتخابی از رسیدن به جام جهانی باز ماندند.


جام جهانی 1938  حضور نداشت

پرتغال در انتخابی جام جهانی 1938 در بازی برابر سوئیس 2 بر 1 شکست خورد تا برای دومین بار پیاپی نتواند به جام جهانی راه پیدا کند.


جام جهانی 1950  حضور نداشت

پرتغالی ها در انتخابی جام جهانی 1950 برای دومین مرتبه با شکست برابر اسپانیا از رسیدن به جام جهانی باز ماندند.


جام جهانی 1954  حضور نداشت

پرتغال در انتخابی جام جهانی 1954 با نتیجه 9 بر 1 در دو بازی رفت و برگشت به تیم قدرتمند اتریش باخت تا نتواند به جام جهانی برود.


جام جهانی 1958  حضور نداشت

پرتغال در بازی های انتخابی جام جهانی 1958 علارغمه اینکه توانستند در خانه تیم ایتالیا را 3 بر 0 شکست دهند اما بازی برگشت را در میلان با همین نتیجه به حریف واگذار کردند تا برای چندمین بار از رسیدن به جام جهانی باز بمانند.


جام جهانی 1962  حضور نداشت

پرتغال بازی های انتخابی جام جهانی 1962 بسیار خوب آغاز کرد. آنها ابتدا با 6 گل تیم لوگزامبورگ را شکست دادند و یک تساوی ارزشمند برابر تیم قدرتمند انگلیس گرفتند اما 2 بازی برگشت را ناباورانه به دو حریف خود واگذار کردند تا برای ششمین بار پیاپی از رسیدن به جام جهانی محروم شوند.


جام جهانی 1966  حضور داشت

در سال 1965 بالاخره انتظارها برای پرتغال به پایان رسید. آنها با درخشش ستاره ی خود "اوزه بیو" که در هر 4 بازی نخست تیمش موفق به گلزنی شد راهی جام جهانی 1966 شدند. "اوزه بیو" با 9 گل زده بهترین گلزن انتخابی جام جهانی 1966 لقب گرفت. پرتغال در جام جهانی 1966 عملکرد فوق العاده از خود به نمایش گذاشت. ابتدا با 3 گل مجارستان را مغلوب کرد و با همین تعداد گل از سد بلغارستان گذشت و در بازی سوم هم با 3 گل برزیل مدعی را که 2 دوره پشت هم قهرمان جهان شده بود را از گردونه مسابقات حذف کرد. آنها در دور بعدی به طوفان زرد آسیا یعنی کره شمالی برخوردند که توانسته بود ایتالیا را حذف کند. بازی تا دقیقه 24 نیمه اول 3 بر 0 به نفع کره شمالی بود اما شیر موزامبیکی "اوزه بیو" به یکباره از خواب بیدار شد و با 4 گل کره شمالی را راهی خانه کرد. یاران "اوزه بیو" در نیمه نهایی به مصاف میزبان یعنی انگلیس رفتن و علارغم گل زنی "اوزه بیو" نتوانستند راهی فینال شوند. در نهایت پرتغال عنوان سومی را کسب کرد و "اوزه بیو" هم تبدیل به تنها پرتغالی شد که تا اکنون آقای گل جام جهانی شده است. بعد از 1966 پرتغال به مدت 20 سال در جام جهانی غایب بود.

پرتغال در جام جهانی 1966


جام جهانی 1970  حضور نداشت

پرتغال در بازی های انتخابی جام جهانی 1970 بسیار ضعیف عمل کرد. آنها در گروهشان با 3 شکست, 2 تساوی و تنها یک برد, آخر شدند. در سه جام جهانی بعدی هم موفق نشدند جواز حضور به جام جهانی را دریافت کنند.


جام جهانی 1974  حضور نداشت

در انتخابی جام جهانی 1974 تیم پرتغال با دو تساوی که در خانه خود برابر بلغارستان و ایرلند شمالی داد نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند.


جام جهانی 1978  حضور نداشت

پرتغالی ها در انتخابی جام جهانی 1978 بسیار عالی کار کردند ولی نتوانستند از پس لهستان که تیم بسیار قدرتمندی بود و در جام جهانی قبلی مقام سومی را کسب کرده بود برآیند و در آخر تنها با 2 امتیاز اختلاف نسبت به این تیم در رسیدن به جام جهانی ناکام ماندند.


جام جهانی 1982  حضور نداشت

پرتغالی ها در انتخابی جام جهانی 1982 بسیار ضعیف کار کردند و از 8 بازی خود تنها توانستند 7 امتیاز کسب کنند. همچنین آنها با دریافت 11 گل خورده بدترین خط دفاعی را در گروه خود به دست آوردند.


جام جهانی 1986  حضور داشت

پرتغال در 1986 مکزیک پس از 20 سال غیبت دوباره به جام جهانی راه پیدا کرد. آنها در انتخابی جام جهانی در گروهی بسیار سخت با آلمان غربی, سوئد و چکسلواکی قرار داشتند. پرتغالی ها در بازی آخرشان نیاز به برد برابر آلمان غربی مقتدر داشتند و توانستند دست به یک شگفتی بزنند و این تیم پر ستاره را شکست دهند تا جواز حضور در جام جهانی را دریافت کنند. زننده این گل حساس "کارلوس مانوئل" بود که مدتی هم در باشگاه صنعت نفت آبادان مربیگری کرد. پرتغال در جام جهانی 1986 در گروه آخر با تیمهای انگلیس, لهستان و تیم شگفتی ساز مراکش هم گروه بودند. پرتغال با مربیگری "خوزه توره" که خودش در جام جهانی 1966 انگلیس مقام سومی را کسب کرده بود توانست در بازی نخست انگلیس را شکست دهد, اما بازی بعدی را به لهستان واگذار کرد. آنها امید بسیاری داشتند که در بازی آخر برابر تیم نه چندان مطرح مراکش با کسب پیروزی یا حتی 1 امتیاز از گروهشان بالا بیایند اما با 3 گل از مراکش شکست خوردند و در گروهشان پایین ترین رتبه را کسب نمودند. اما چندی بعد با روی کار آمدن "کارلوس کیروش" جوانان مستعدی در رده جوانان پرتغال رشد کردند و 3 سال بعد در جام جهانی جوانان مقام قهرمانی را کسب کردند که بعدا در فوتبال اروپا بسیار درخشیدند که اکثر فوتبال دوستان اون نسل را یه یاد دارند. بازیکنانی مانند: پائولو سوسا, ژائو پینتو و فرناندو کوتو.


 جام جهانی 1990  حضور نداشت

پرتغال در بازی آخرش در دور انتخابی جام جهانی 1990 تنها به یک پیروزی برابر چکسلواکی در خانه نیاز داشت اما این بازی مهم را بدون گل به پایان برد تا نتواند به جام جهانی راه پیدا کند. پرتغال در سه جام جهانی دهه 90 حضور نداشت.


جام جهانی 1994  حضور نداشت

در انتخابی 1994 آمریکا, تیم پرتغال تحت هدایت "نلو وینگادا" قرار گرفت و نتایج نسبتا خوبی را هم گرفت, اما بازی آخر را به ایتالیای پر ستاره واگذار کردند تا باز هم نتواند طمع حضور در جام جهانی را بچشد. از ستاره گان پرتغال در این بازی ها می توان به روی کاستا و ژائو پینتو اشاره کرد.


جام جهانی 1998  حضور نداشت

پرتغال در انتخابی 1998 فرانسه باز عملکرد خوبی داشت و طی 10 بازی تنها 1 شکست را تجربه کرد. ولی به دلیل پیروزی اوکراین برابر ارمنستان آنها تنها با یک امتیاز نسبت به تیم اوکراین نتوانستند به جام جهانی 1998 صعود کنند. اوکراین هم در نهایت با قبول شکست برابر کرواسی نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند.


جام جهانی 2002  حضور داشت

پس از درخشش پرتغال در یورو 96 و به خصوص یورو 2000 پرتغال بسیار مصمم بود به غیبت 16 ساله خود در جام جهانی پایان دهد. آنها در گروهی که هلند هم در آن بود بدون شکست و به عنوان تیم نخست جواز حضور در جام جهانی را گرفتند. پائولتا, نونو گومش و لوئیز فیگو 21 گل برای پرتغال به ثمر رساندند. آنتونیو الیویرا مربی پرتغال در جام جهانی 2002 از ستاره گان مشهور بسیاری مانند: ویتور بایا, جورج کاستا, لوئیز فیگو, ژائو پینتو, پائولتا, روی کاستا, کونسسائو و نونو گومش در تیم پرتغال بهره می برد. اما آنها در میان ناباوری همگان با شکست برابر آمریکا و کشور میزبان کره جنوبی در همان مرحله اول حذف شدند.لازم به ذکر است که پرتغال از این سال به بعد همیشه در جام جهانی حاضر بوده است.


جام جهانی 2006  حضور داشت

بعد از روی کار آمدن فیلیپه اسکولاری مربی که 4 سال قبل برزیل را قهرمان جهان کرده بود, پرتغال در 2006 عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشت. آنها در مجموع 12 بازی بدون شکست و با 35 گل زده و تنها 5 گل خورده جواز حضور در جام جهانی را دریافت کردند. پائولتا با 11 گل زده بهترین گلزن انتخابی جام جهانی 2006 شد. در جام جهانی 2006 تیم پرتغال هر 5 بازی نخست خود را برد تا به نیمه نهایی برسد و آنجا هم تنها با یک ضربه پنالتی زیدان بازی را به فرانسه واگذار کردند. آنها بازی رده بندی را هم مقابل آلمان میزبان باختند تا بدون مدال جام را ترک کنند. این همان بازی معروف باستین شواینشتایگر بود که بسیار درخشید. این جام جهانی نخستین تجربه ی کریسیانو رونالدو بود. وی در بازی دوم برابر ایران اولین گل خود را از روی ضربه پنالتی وارد دربازه کرد که نخستین گل وی در تاریخ حضورش در جام های جهانی به شمار می آید.

پرتغال در جام جهانی 2006


جام جهانی 2010  حضور داشت

پرتغال از تاریخ 11 فبریه 2009 تا 25 جون 2010 رکورد 19 بازی متوالی بدون شکست را تجربه کرد که به همراه رکورد سال 2005 اش بهترین رکورد شکست ناپذیری اش به حساب می آید. پرتغال در انتخابی جام جهانی 2010 عملکرد قابل قبولی را از خودشان ارائه دادند و از مجموع 10 بازی تنها یک شکست داشتند اما همین تک شکست برابر دانمارک باعث شد آنها را راهی بازی پلی آف برابر تیم بوسنی و هرزه گوین کند. آنها موفق شدند هر دو بازی رفت و برگشت را ببرند تا بلیت پرواز به آفریقای جنوبی را دریافت کنند. پرتغال در جام جهانی 2010 با مربیگری کارلوس کیروش با 7 گل کره شمالی را گلباران کرد و کریس رونالدو در این بازی یکی از 7 گل تیمش را به ثمر رساند که یکی از گلهای ماندگار جام جهانی هم لقب گرفت. آنها در بازی آخر با برزیل بدون گل مساوی کردند تا با 5 امتیاز بعد از این تیم از گروه خود صعود کنند. اما پرتغال در 1/8 به سد اسپانیا خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. پرتغال در این جام طی 4 بازی انجام شده فقط در یک بازی موفق به گلزنی شد.


جام جهانی 2014  حضور داشت

پرتغال در انتخابی جام جهانی 2014 رقابت تنگاتنگی با تیم روسیه داشت. در پایان آنها تنها با اختلاف 1 امتیاز نسبت به روسیه راهی بازی پلی آف برابر سوئد شدند. رونالدو در هر دو بازی رفت و برگشت برای کشورش گلزنی کرد تا پرتغال راهی جام جهانی شود. پرتغال در جام جهانی 2014 تنها به دلیل تفاضل گل پایینتر نسبت به آمریکا از مسابقات حذف شد که بیشترش هم مربوط به بازی برابر آلمان بود که با 4 گل شکست خورد.


جام جهانی 2018  حضور داشت

پرتغال در انتخابی جام جهانی 2018 تنها با تفاضل گل بهتر نسبت به سوئیس توانست مستقیم راهی جام جهانی شود. رونالدو با 15 گل زده بعد از روبرت لواندوفسکی دومین گلزن برتر مسابقات شد. در جام جهانی 2018 تیم پرتغال با پیروزی برابر مراکش و 2 تساوی برابر ایران و اسپانیا به مرحله بعد پای گذاشت. کریستیانو رونالدو در بازی نخست برابر اسپانیا 3 گل زد و در بازی بعدی برابر مراکش هم گل مهم 3 امتیازی را زد و در بازی آخر برابر تیم ایران یک پنالتی مهم را از دست داد. پرتغال در 1/8 با گل دقیقه 62 ادیسون کاوانی از اروگوئه شکست خورد و راهی خانه شد.

پرتغال در جام جهانی 2018


جام جهانی 2022  حضور داشت

پرتغال در انتخابی جام جهانی 2022 در بازی مهم آخرش برابر صربستان شکست خورد تا به ناچار جواز صعود به جام جهانی را در بازی پلی آف برابر ترکیه و مغدونیه جویا شود. آنها هر دو بازی را بردند تا برای ششمین بار پیاپی به جام جهانی راه پیدا کنند. پرتغال در جام جهانی 2022 قطر در مجموع 5 بازی 12 گل زد که سهم رونالدو 1 گل بود. رونالدو با گلی که از روی نقطه پنالتی برابر غنا به ثمر رساند تبدیل به تنها بازیکن تاریخ جام های جهانی شد که در 5 جام جهانی موفق به گلزنی می شود. پرتغال در 1/8 با 6 گل تیم سوئیس را گلباران کرد اما در 1/4 به سد مراکش شگفتی ساز خورد و از گردونه ی مسابقات حذف شد. این بازی شاید آخرین جام جهانی رونالدو باشد.


(آمارهای پرتغال)

بهترین خط حمله:  1966  با 17 گل زده

بدترین خط حمله:  1986  با 2 گل زده

بهترین خط دفاعی:  2010  با 1- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1966  با 8- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  1966  با 5 برد

کمترین تعداد برد:  1986 و 2002 و 2010 و 2014 و 2018  با 1 برد

بیشترین تعداد مساوی:  2010 و 2018  با 2 مساوی

کمترین تعداد مساوی:  1966 و 1986 و 2002 و 2022  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  1986 و 2002 و 2006 و 2022  با 2 باخت

کمترین تعداد باخت:  1966 و 2010 و 2014 و 2018  با 1 باخت

بیشترین امتیاز:  2006  با 13 امتیاز

کمترین امتیاز:  1986  با 2 امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 1.84 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2022

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل یا تلگرام زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

https://telegram.me/cyrus_04

 


(تاریخ انتشار صفحه: 27 مهر 1401)
(تاریخ آخرین ویرایش: 29 شهریور 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه