آمار سوئد در جام جهانی از 1934 که نخستین حضور سوئد در جام جهانی بود تا سال 2018.

آمار تیم سوئد در تمامی جام های جهانی

مقدمه

سوئد نسبت به تیمهای دیگر جزو تیمهای محبوب فوتبال دوستان به حساب نمیاد چون نه حضور مستمر و پر افتخاری در جام های جهانی دارد و نه لیگ مطرحی اما به هر حال این کشور یک بار در سال 1958 میزبانی جام جهانی را داشته و یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی در ویترین افتخارات خود دارد. همچنین در سالهای اخیر ستاره گانی مانند زلاتان ابراهیموویچ, فردریک لیومبرگ, هنریک لارسن به دنیای فوتبال معرفی کرده است. در این والپیپر زیبا تمامی بردها, باخت ها, مساوی ها و نتایج سوئد برابر حریفان خود در جام جهانی را به صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم سوئد می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه و آمار تیم محبوب خود استفاده کنند.

1958

1950 1994


جام جهانی 1930  حضور نداشت

سوئد به مانند اکثر تیمهای اروپایی در اولین دوره جام جهانی در اروگوئه شرکت نکرد.


جام جهانی 1934  حضور داشت

سوئد پس از پیروزی مقابل استونی و لیتوانی برای نخستین بار راهی جام جهانی شد. آنها در نخستین حضورش در سال 1934 تیم آرژانتین نایب قهرمان دوره قبل را مغلوب کرد ولی در دور بعدی با پذیرش شکست برابر مهندسین آلمانی از گردونه مسابقات کنار رفتند.


جام جهانی 1938  حضور داشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 1938 در بازی آخر با نتیجه 5 بر 0 مغلوب آلمان شدند ولی توانستند به عنوان تیم دوم جواز حضور در جام جهانی را دریافت کنند. آنها در جام جهانی 1938 با حاضر نشدن اتریش در زمین بازی به راحتی به دور بعدی صعود کردند و در آنجا با 8 گل کوبا را درهم شکستند که این 8 گل بهترین رکورد سوئد در جام جهانی نیز به حساب می آید. در نیمه نهایی بالاخره ماجراجویی سوئد به پایان رسید و با قبول 5 گل برابر مجارستان راهی بازی سوم چهارمی شدند و آنجا هم بازی را به برزیل که ستاره خود یعنی Leônidas را به خدمت داشت واگذار کردند.


جام جهانی 1950  حضور داشت

سوئدی ها بازی های انتخابی جام جهانی 1950 را بدون شکست به پایان بردند تا به راحتی عازم جام جهانی برزیل شوند. در جام جهانی 1950 که سیستم مسابقات اون جزو عجیب ترین سیستمهای تاریخ مسابقات هم ازش یاد میشه, سوئد با یک پیروزی برابر ایتالیا و یک تساوی برابر پاراگوئه به دور بعدی راه پیدا کرد. یعنی از هر گروه یک تیم به دور بعدی صعود می کرد و اونجا این چهار تیم باید در یک گروه مجزا با هم بازی می کردند و دو تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کند راهی  فینال می شدند. ولی این درحالی بود که در مرحله مقدماتی گروه 1 و 2 چهار تیمی بودند ولی گروه 3 که سوئد در آن حضور داشت 3 تیمی بود و گروه آخر هم که اروگوئه در آن بود تنها 2 تیمی بود. یعنی اروگوئه با انجام تنها 3 بازی راهی فینال شد ولی برزیل میزبان با 6 بازی راهی فینال شد. سوئدی ها در نهایت با پیروزی برابر اسپانیا که در مجموع 12 گل خورده داشت اولین مدال خود در جام جهانی را کسب کردند.


جام جهانی 1954  حضور نداشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 1954 در مجموع 4 بازی تنها یک برد کسب کردند و از رسیدن به جام جهانی باز ماند.


جام جهانی 1958  حضور داشت

در 1958 سوئد میزبانی مسابقات را به عهده گرفت و بدون شکست راهی دور بعدی شد. در آنجا شوروی را شکست دادند و در نیمه نهایی نایب قهرمان دور قبلی یعنی آلمان غربی با 3 گل در هم کوبیدند اما در فینال مغلوب پله و هم تیمی هاش در تیم برزیل شدند. شایان ذکر است که سوئد تا امروز 7 بار برابر برزیل در جام جهانی بازی کرده و نتوانسته برزیل را شکست دهد. این نایب قهرمانی بهترین عنوان سوئد تا به امروز در جام جهانی به حساب می آید و تنها کشور منطقه اسکاندیناوی به شمار می آید که به فینال مسابقات راه پیدا کرده است.


جام جهانی 1962  حضور نداشت

در 29 اکتبر 1961 سوئد تنها با کسب یک تساوی برابر سوئیس می توانست به جام جهانی برود ولی آنها بازی را به سوئیس واگذار کردند. پس از این شکست هر دو تیم سوئد و سوئیس هم امتیاز بودند. سوئد تفاضل گل بهتری نسبت به سوئیس داشت ولی اون زمان هنوز قانون تفاضل گل بوجود نیامده بود, بنابراین بازی پلی آف برگزار شد و سوئد در شهر برلین آلمان بازی را به سوئیس باخت تا سوئیس راهی جام جهانی 1962 شیلی شود.


جام جهانی 1966  حضور نداشت

در انتخابی جام جهانی 1966 تیم سوئد تنها با اختلاف 2 امتیاز نسبت به آلمان غربی برای دومین بار پیاپی از رسیدن به جام جهانی باز ماند.


جام جهانی 1970  حضور داشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 1970 علارغمه شکست در بازی آخر مقابل فرانسه جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد. آنها در جام جهانی 1970 با تفاضل کمتر نسبت به اروگوئه از راهیابی به دور بعد باز ماندند.


جام جهانی 1974  حضور داشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 1974 رقابت بسیار سختی با اتریش داشت. و در روز آخر هر دو تیم اتریش و سوئد هم امتیاز بودند و تفاضل گلهام با هم برابر بود. سوئد تنها به دلیل یک گل زده بیشتر نسبت به اتریش توانست به جام جهانی راه پیدا کند. در جام جهانی 1974 با اینکه آنها با هلند, اروگوئه و بلغارستان هم گروه بودند ولی توانستند با انجام بازی های دفاعی و بدون گل خورده به دور بعدی بروند. دربازه سوئد بالاخره توسط Grzegorz Lato مهاجم سرشناس لهستانی بازی شد و با شکست 4 گله برابر آلمان غربی میزبان از دور مسابقات کنار رفتند.


جام جهانی 1978  حضور داشت

سوئد علارغمه شکست در بازی آخر انتخابی برابر همسایه خود نروژ توانست به جام جهانی راه پیدا کند. آنها در جام جهانی 1978 برابر برزیل قدرتمند مساوی کردند و این درحالی بود که داور ولزی گل سالم برزیل را قبول نکرد. به محض اینکه بازیکنان برزیل ضربه کرنر را زدند داور سوت پایان را زد. هر دو تیم در این بازی موقعیت های بسیاری را از دست دادند. سوئد دو بازی بعدی خودش را به اتریش و اسپانیا واگذار کرد تا در گروهش آخر شود و خیلی زود با جام وداع کند.


جام جهانی 1982  حضور نداشت

سوئدی ها در انتخابی جام جهانی 1982 ضعیف عمل کردند. آنها در مجموع 8 بازی تنها 3 برد کسب کردند و از رسیدن به جام جهانی محروم شدند.


جام جهانی 1986  حضور نداشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 1986 در گروهی بسیار سخت با آلمان غربی, پرتغال و چکسلواکی قرار داشت. آنها در گروهشان سوم شدند تا نتوانند به جام جهانی بروند. سوئد در دهه 80 نه در جام جهانی و نه در یورو حضور داشت اما خیلی زود نسل جدیدی وارد فوتبال سوئد شدند که فوتبال این کشور را متحول کردند.


جام جهانی 1990  حضور داشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 1990 بدون شکست و بالاتر از انگلیس راهی جام جهانی 1990 شد. ولی آنها در جام جهانی 1990 در همان مرحله گروهی حذف شدند. در بازی نخست برابر برزیل, توماس برولین تک گل تیمش را زد. آنها بازی بعدی را هم به یه اسکاتلند و تیم گمنام کاستاریکا واگذار کردند تا بدون حتی یک امتیاز از جام خداحافظی کنند.


جام جهانی 1994  حضور داشت

اما جام جهانی 1994 رویایی ترین سال برای سوئدی ها رقم خورد. آنها در مسابقات انتخابی عملکرد خیره کننده ای داشتند و بالاتر از بلغارستان و فرانسه پر ستاره و تنها با یک شکست در مجموع 10 بازی به جام جهانی راه پیدا کردند. Tommy Svensson مربی که دو سال قبل سوئد را به نیمه نهایی مسابقات یورو 1992 رسانده بود هدایت این تیم را به عهده داشت. آنها در گروه 2 مسابقات با برزیل مدعی, کامرون و روسیه هم گروه بودند. سوئد با گل مارتین داهلین توانست یک تساوی از کامرون بگیرد. سپس باز هم با درخشش داهلین روسیه را شکست دادند و در بازی آخر یک تساوی ارزشمند برابر برزیل مدعی گرفتند. سوئد در 1/8 با درخشش کنت اندرسون و مارتین داهلین تیم شگفتی ساز عربستان را کنار زد و راهی 1/4 برابر رومانی شد. این بازی به یکی از خاطره انگیزترین بازی های تاریخ جام های جهانی تبدیل شد. ابتدا روی یک کار تمرین شده ضربه ایستگاهی و زیرکی توماس برولین تیم سوئد به گل رسید ولی چند دقیقه مانده به پایان بازی "فلورین رادچیو" بازی را مساوی کرد. بازی به وقت اضافه رفت و رادچیو گل دوم رومانی را هم به ثمر رساند. در دقیقه 115 بازی روی پرواز بلند کنت اندرسون سوئد گل برابری را زد. بازی به ضربات مرگبار پنالتی رفت. علارغمه اینکه هاکان میلد پنالتی نخست تیمش را به بیرون زد اما "توماس راولی" سنگربان سوئد دو پنالتی یاران رومانی را مهار کرد تا سوئد بدون شکست به نیمه نهایی جام جهانی برسد. سوئد در نیمه نهایی دوباره به مصاف برزیل رفت. 16 دقیقه پس از اخراج "یوناس ترن" کپتاین سوئد, تیم برزیل به گل رسید و تیم رویایی سوئد از رسیدن به فینال باز ماند. سوئد در بازی رده بندی موفق شد با 4 گل بلغارستان را شکست دهد و مدال برنز مسابقات را کسب کند. سوئد با 15 گل زده قویترین خط حمله مسابقات را به دست آورد. از مشهورترین چهره های سوئد در این جام می توان به توماس برولین, مارتین داهلین, کنت اندرسون و توماس راولی اشاره کرد.


جام جهانی 1998  حضور نداشت

در انتخابی جام جهانی 1998 رقابتی شدیدی بین سه تیم اتریش, اسکاتلند و سوئد در میان بود. سوئد از مجموع 10 بازی خود موفق به کسب 7 برد شد ولی باز در گروهش سوم شد و نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند. سوئد در یورو 96 هم حضور نداشت و در یورو 2000 هم عملکردی ضعیف از خودش ارائه کرد.


جام جهانی 2002  حضور داشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 2002 در گروهی بسیار آسان قرار داشت و بدون شکست و تنها با 3 گل خورده توانست راهی جام جهانی شود. اما در جام جهانی 2002 تیم سوئد در گروهی بسیار سخت با انگلیس, آرژانتین و نیجریه قرار داشت ولی موفق شد به عنوان تیم نخست به دور بعدی صعود کند. آنها یک تساوی ارزشمند مقابل انگلیس گرفتند و سپس با درخشش هنریک لارسن بازیکن باشگاه سلتیک تیم نیجریه را شکست دادند. بازی آخر آنها برابر آرژانتین مدعی بسیار حساس بود. سوئد روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید و در دقایق پایانی روی برگشت ضربه پنالتی "آریل اورتگا" گل مساوی را دریافت کرد اما بازی گل دیگری نداشت و سوئد موفق به صعود شد و آرژانتین با اون همه ستاره در مرحله گروهی حذف شد. زلاتان ابراهیموویچ هم در دقیقه 88 بازی برای اولین به میدان رفت تا جام جهانی را تجربه کند. هنریک لارسن در مرحله 1/8 باز هم برای کشورش گلزنی کرد و سوئدی ها در وقتهای اضافه بازی را به سنگال شگفتی ساز واگذار کردند و از جام خداحافظی کردند.


جام جهانی 2006  حضور داشت

در انتخابی جام جهانی 2006 تیم سوئد پس از کرواسی به عنوان تیم دوم جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد. سوئدی ها در جام جهانی 2006 بار دیگر با انگلیس هم گروه شدند و در آن بازی "مارکوس البک" سوئدی 2000مین گل تاریخ جام جهانی را برای خود و کشورش ثبت کرد. "فردریک لیونبرگ" ستاره باشگاه آرسنال هم گل دقیقه نودی و سه امتیازی را برابر پاراگوئه زد تا سوئد از گروهش صعود کند. سوئد در 1/8 مغلوب آلمان میزبان شد و بعد از آن 12 سال در مسابقات حضور نداشت.

سوئد در جام جهانی 2006


جام جهانی 2010  حضور نداشت

در انتخابی جام جهانی 2010 تیم سوئد تنها با اختلاف 1 امتیاز نسبت به پرتغال نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند.


جام جهانی 2014  حضور نداشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 2014 در گروهش پس از آلمان دوم شد و به ناچار راهی بازی پلی آف برابر پرتغال شد. به دلیل درخشش کریس رونالدو در هر دو بازی رفت و برگشت سوئد از رسیدن به جام جهانی باز ماند. "زلاتان ابراهیموویچ" در این مسابقات بهترین گلزن تیمش بود و 8 گل به ثمر رساند.


جام جهانی 2018  حضور داشت

سوئد در انتخابی جام جهانی 2018 رقابتی شدید با هلند داشت. آنها آخرین بازی با دو گل به هلند واگذار کردند اما به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم موفق به صعود به جام جهانی شدند. سوئد بالاخره پس از 12 سال غیبت در جام جهانی حاضر شد. در جام جهانی 2018 تیم سوئد یک بار دیگر مغلوب رقیب دیرینیه خود آلمان شد ولی به لطف پیروزی برابر مکزیک و کره جنوبی به دور بعدی صعود کرد. آنها با تک گل Emil Forsberg سوئیس را کنار زدند ولی در 1/4 مغلوب انگلیس شدند و از مسابقات خداحافظی کردند. پس از جام جهانی 1994 این اولین باری بود که سوئد به 1/4 نهایی می رسید.

سوئد در جام جهانی 2018


جام جهانی 2022  حضور نداشت

سوئد در انتخابی 2022 با شکست در دو بازی آخرش برابر گرجستان و اسپانیا ناچار به بازی پلی آف رفت و آنجا هم مغلوب لهستان شد تا نتواند به جام جهانی قطر برود.


(آمارهای سوئد)

بهترین خط حمله:  1994  با 15 گل زده

بدترین خط حمله:  1978  با 1 گل زده

بهترین خط دفاعی:  1970  با 2- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1950  با 15- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  1958  با 4 برد

کمترین تعداد برد:  1978 و 1990  بدون برد

بیشترین تعداد مساوی:  1994  با 3 مساوی

کمترین تعداد مساوی:  1934 و 1938 و 1990 و 2018  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  1990  با 3 باخت

کمترین تعداد باخت:  1934 و 1958 و 1970 و 1994 و 2002 و 2006  با 1 باخت

بیشترین امتیاز:  1994  با 12 امتیاز

کمترین امتیاز:  1990  بدون امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 2.34 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2017

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه: 3 آبان 1401)
(تاریخ آخرین ویرایش: 29 شهریور 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه