آمار فرانسه در جام جهانی از سال 1930 که اولین حضور فرانسه در جام جهانی بود تا سال 2022.

آمار تیم فرانسه در جام جهانی

مقدمه

آمار فرانسه در جام جهانی از سال 1930 که اولین حضور فرانسه در جام جهانی بود تا سال 2022. فرانسه از معدود تیمهای اروپایی هست که در اولین دوره جام جهانی شرکت داشته و "لوسین لوبرت" از این تیم نخستین گل تاریخ جام جهانی را برابر مکزیک به ثمر رسانده. همچنین فرانسه از بانیان اصلی برگزاری مسابقات جام جهانی و نیز جام ملتهای اروپا به شمار می آید. اما این تیم تا سال 1958 هیچ موفقیتی در جام جهانی نداشت. در این سال با درخشش "ژوست فونتن" توانستند مقام سومی را کسب کنند. آنها 24 سال یعنی از 1958 تا 1982 حتی نتوانستند از گروه خود صعود کنند. در 1982 و به رهبری کاپیتان "میشل پلاتینی" بار دیگر توانستند در جمع چهار تیم قرار گیرند و در 1986 این کار را تکرار کردند. فرانسه در 1990 و 1994 غایب بزرگ مسابقات بود اما آنها در جام جهانی 1998 میزبانی جام جهانی را گرفتند و با هدایت "امه ژاکه" نسل جدیدی به فوتبال فرانسه و اروپا وارد شدند و برای نخستین بار قهرمان جهان شدند. دیدیه دشان که خود کپیتان کشورش بود اولین جام قهرمانی را بالای سر برد و 20 سال بعد با سمت مربیگری کشورش را به دومین قهرمانی رساند. در این والپیپر تمامی بردها, باختها, مساوی ها و نتایج فرانسه برابر حریفان خود در جام جهانی فوتبال را به صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم ملی فرانسه می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه ی تیم محبوب خود استفاده نمایند.

1998  2018

2006  2022

1958  1986

 


جام جهانی 1930  حضور داشت

فرانسه از سال 1927 تا قبل آغاز جام جهانی 1930 طی 24 بازی متوالی تنها 4 پیروزی کسب کرده بود. آنها در دهه 1920, 1930 اکثر بازی های خود را بازنده از میدون بیرون می آمدند. با همت فرانسه در سال 1930 اولین مسابقات جام جهانی در اروگوئه برگزار شد. علت انتخاب این کشور به عنوان میزبان, قهرمانی اش در مسابقات المپیک در سال های 1928 و 1924 و همچنین در این سال اروگوئه یکصدمین سال استقلالش را جشن می گرفت. اما به دلیل مسافت طولانی راه تنها 4 تیم اروپایی در این مسابقات شرکت کردند. رومانی, بلژیک, یوگوسلاوی و فرانسه. فرانسه با هدایت "رائول کودرون" پای به این مسابقات گذاشت. آنها در گروه 1 با تیمهای آرژانتین, مکزیک و شیلی هم گروه بودند. بازی افتتاحیه و نخستین بازی تاریخ جام جهانی بین فرانسه و مکزیک انجام شد و در دقیقه 19 "لوسین لوبرت" از فرانسه نخستین گل تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند. فرانسه این بازی را با 4 گل برد. اما آنها بازی بعدی را با یک گل به تیم پرقدرت آرژانتین واگذار کردند و در بازی برابر شیلی هم با همین نتیجه شکست خوردند تا از رسیدن به دور بعدی محروم شوند.


 

جام جهانی 1934  حضور داشت

فرانسه در سال 1934 تنها با یک بازی برابر لوگزامبورگ توانست جواز صعود به جام جهانی 1934 ایتالیا را دریافت کند. مربی فرانسه "سید کیمپتون" انگلیسی بود. وی تیمی با میانگین سنی 23 سال را برای مسابقات انتخاب کرد. به دلیل حذفی بودن مسابقات, فرانسه در همان بازی نخست برابر اتریش از گردونه مسابقات کنار رفت و به خانه برگشت.


 

جام جهانی 1938  حضور داشت

فرانسه در 1938 برای نخستین بار میزبانی جام جهانی را گرفت. آنها با درخشش "جان نیکولاس" تیم بلژیک را شکست دادند و راهی 1/4 شدند. ولی در این مرحله به سد محکم ایتالیا خوردند که مدافع قهرمانی بودند و مغلوب این تیم شدند. ایتالیا در همین جام هم قهرمان شد.


جام جهانی 1950  حضور نداشت

فرانسه در انتخابی جام جهانی 1950 برزیل نتوانست از پس یوگوسلاوی برآید. آنها هر دو بازی رفت و برگشت را با این تیم 1 بر 1 مساوی کردند و در بازی سوم 3 بر 2 شکست خوردند تا از رسیدن به جام جهانی محروم شوند.


 

جام جهانی 1954  حضور داشت

انتخابی جام جهانی 1954 برای فرانسه شادی آور بود. آنها در 4 بازی خود 20 گل زدند و با 4 برد, مقتدرانه رهسپار جام جهانی سوئیس شدند. اما فرانسه در جام جهانی 1954 کاری بسیار مشکل داشت. آنها با برزیل, مکزیک و یوگوسلاوی هم گروه بودند. فرانسه بازی اولش را به یوگوسلاوی واگذار کرد و در دقایق پایانی با پنالتی "ریموند کوپا" توانست مکزیک را شکست دهد. ولی به دلیل تساوی دو تیم برزیل و یوگوسلاوی نتوانست به دور بعدی صعود کند.


 

جام جهانی 1958  حضور داشت

اما نخستین افتخار فرانسه در جام جهانی در سال 1958 و در کشور سوئد به دست آمد. فرانسه بدون شکست در مسابقات انتخابی راهی جام جهانی شد. مربی فرانسه "آلبرت بتو" بود. وی افتخاراتی مانند قهرمانی لیگ و جام حذفی فرانسه را با باشگاه رنس در کارنامه داشت. او 6 بازیکن از باشگاه رنس را به تیم ملی دعوت کرده بود که "ژوست فونتن" یکی از این 6 بازیکن بود. فرانسه با درخشش این بازیکن بازی اولش را با 7 گل از پاراگوئه برد. 5 گل از این 7 گل را بازیکنان باشگاه رنس زدند. علارغمه عملکرد خوب "فونتن" در بازی دوم مقابل یوگوسلاوی آنها مغلوب این تیم شدند اما بازی آخرشان را از اسکاتلند بردند تا به عنوان سرگروه به دور بعدی صعود کنند. فرانسه در 1/4 کار راحتی مقابل ایرلند شمالی داشت و با 4 گل این تیم را شکست داد. در 24 ژون 1958 فرانسه برای اولین بار در نیمه نهایی بازی می کرد. آنها مقابل برزیل قرار گرفتند و با هتریک "پله" مهاجم جوان برزیل از رسیدن به فینال باز ماندند. فرانسه راهی بازی سوم چهارمی برابر آلمان غربی شد. آنها آلمان غربی قهرمان دوره گذشته را با 6 گل له کردند. "فونتن" در این بازی 4 گل زد تا در 6 بازی متوالی موفق به گلزنی شود. رکوردی باور نکردنی که تا هنوز هم هیچ فوتبالیستی موفق به شکستن آن نشده است. همچنین وی با 13 گلی که در این رقابتها زد رکوردار بیشترین گل زده در تاریخ جام های جهانی هم به حساب می آید. فرانسه با 23 گل زده بهترین خط حمله و 15- گل خورده بدترین خط دفاعی مسابقات را کسب کرد. "فونتن" هم آقای گل مسابقات شد.


 جام جهانی 1962  حضور نداشت

فرانسه در 1958 افتخار بسیار بزرگی را به دست آورده بود. اما آنها در انتخابی جام جهانی 1962 به مانعی به نام بلغارستان برخورد کردند. آنها بازی رفت مقابل این کشور را با 3 گل بردند ولی بازی برگشت را به این تیم گمنام واگذار کردند تا هر دو تیم 6 امتیازی شوند. در 16 دسامبر 1961 بازی حساس پلی آف بین فرانسه و بلغارستان در شهر میلان ایتالیا برگزار شد و فرانسه با تک گل "دیمیتار یاکیموف" از بلغارستان شکست خورد تا نتواند در جام جهانی 1962 حضور داشته باشد. این اتفاق 32 سال بعد در انتخابی 1994 برای فرانسه تکرار شد.


 

جام جهانی 1966  حضور داشت

فرانسه در 1965 به راحتی جواز حضور جام جهانی در کشور همسایه یعنی انگلیس را دریافت کرد. آنها در جام جهانی 1966 در گروه 1 با این کشور هم گروه بودند. فرانسه بازی نخست را با مکزیک مساوی کرد و بازی بعدی اش را به اروگوئه واگذار کرد. آنها بازی آخر را به کشور میزبان باختند تا با 1 امتیاز در پایین جدول قرار گیرند.

فرانسه در جام جهانی 1966

 


 جام جهانی 1970  حضور نداشت

فرانسه در انتخابی جام جهانی 1970 موفق نبود و با قبول 2 شکست از 4 بازی خود نتوانست امتیاز لازم را به دست آورد. آنها همین روند را 4 سال بعد هم در پیش گرفتند تا برای دومین دوره متوالی در جام جهانی غایب باشند.


 

جام جهانی 1974  حضور نداشت

فرانسوی ها در انتخابی جام جهانی 1974 همانند دوره قبلی ضعیف کار کردند و در مجموع 4 بازی تنها یه پیروزی کسب کردند تا نتوانند به جام جهانی راه پیدا کنند.


 

جام جهانی 1978  حضور داشت

فرانسه در انتخابی 1978 یکبار دیگر با بلغارستان هم گروه بود. فرانسه برای نخستین بار از ستاره ای جوان به نام "میشل پلاتینی" بهره می برد. وی در 3 بازی از 4 بازی کشورش موفق به گلزنی شد. فرانسه بازی رفت را با بلغارستان مساوی کرد اما بازی برگشت را در کشور هلند با 3 گل از بلغارستان برد تا مستقیم راهی جام جهانی 1978 آرژانتین شود. مربی فرانسه در جام جهانی 1978 "میشل ایدالگو" بود. وی بعدا در 1984 برای نخستین بار فرانسه را قهرمان اروپا کرد. فرانسه در گروه 1 با کشور میزبان, ایتالیای پرقدرت و مجارستان هم گروه بود. آنها در بازی اول برابر ایتالیا خیلی زود و در دقیقه 1 به گل رسیدند اما در نهایت بازی را به ایتالیا واگذار کردند. فرانسه در بازی دوم برابر آرژانتین میزبان 1 بر هیچ عقب افتاد سپس "میشل پلاتینی" 22 ساله گل مساوی تیمش را زد اما 13 دقیقه بعد آرژانتین گل پیروزی را زد تا فرانسه دیگر شانسی برای صعود از گروهش نداشته باشد. فرانسه بازی آخرش را با 3 گل از مجارستان برد. از نکات جالب این بود که هر دو تیم قبل بازی پیراهن سفید به تن کرده بودند و پیراهن دوم و آبی رنگ فرانسه نیز موجود نبود و داور بازی خیلی دیر متوجه شد. تصمیم بر آن شد که فردی را به نزدیکترین باشگاه آن اطراف یعنی "اتلتیکو کیمبرلی" بفرستند و پیراهن های راه راه سبز و سفید آنها را بگیرند. جالبتر این بود که این پیراهن ها شماره نداشتند و آنها مجبور شدند پیراهن ها را شماره گذاری کنند. در نهایت پس از 40 دقیقه تاخیر این بازی انجام شد.


جام جهانی 1982  حضور داشت

فرانسه پس از شکست برابر هلند, بلژیک و ایرلند جنوبی موفق شد 2 بازی آخرش را ببرد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به ایرلند جنوبی به جام جهانی 1982 اسپانیا راه پیدا کند. در جام جهانی 1982 برای دومین بار متوالی "میشل هیدالگو" هدایت فرانسه را بر عهده داشت. آنها بازی نخست را با 3 گل به انگلیس واگذار کردند اما بازی بعدی را با 4 گل از نماینده آسیا یعنی کویت بردند. اتفاق عجیبی در این بازی رخ داد. هنگامی که "آلن گیریس" بازیکن فرانسه به سمت دربازه کویت حمله کرد بازیکنان کویت با شنیدن سوتی که از طرف تماشاگران زده شده بود و فکر می کردند داور بازی سوت زده است از حرکت ایستادن و این گل با مخالفت شدید آنها مواجه شد. بلافاصله "شاهزاده فهد" به داخل زمین آمد تا تیم را از بازی بیرون ببرد. داور روس بازی هم از ترس شاهزاده فهد گل را مردود اعلام کرد. اما مدتی بعد فرانسه گل چهارم را زد. داور این بازی بلافاصله توسط فیفا از قضاوت محروم شد. حدود 8 سال بعد شاهزاده فهد "میشل پلاتینی" را به کویت دعوت کرد تا از رفتار غیر اخلاقی خود عذرخواهی کند. مربی کویت در این مسابقات "کارلوس آلبرتو پیرییرای" برزیلی بود که نخستین مربیگری اش در جام جهانی را تجربه می کرد. فرانسه بازی آخرش را با چکسلواکی مساوی کرد تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله ی بعدی شود. فرانسه در این دور با اتریش و ایرلند شمالی هم گروه بود. آنها هر دو بازی را پیروز شدند تا به نیمه نهایی بروند. در نیمه نهایی برابر آلمان غربی دوباره یک بازی عجیب دیگر برای فرانسه اتفاق افتاد. این بازی 1 بر 1 مساوی بود. در دقیقه 60 "تونی شوماخر" سنگربان آلمان غربی حرکت وحشیانه ای را بر روی "پاتریک باتیستان" بازیکن فرانسه انجام داد و این بازیکن راهی بیمارستان شد اما نکته مهم آن این بود که داور هلندی نه تنها "شوماخر" را اخراج نکرد بلکه به او اخطار هم نداد. پس از پایان 90 دقیقه قانونی بازی فرانسه 3 بر 1 از آلمان غربی جلو افتاد اما آلمان بازی را 3 بر 3 مساوی کرد و در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داد. فرانسه در بازی رده بندی از لهستان شکست خورد تا به مقام چهارمی برسد.

فرانسه در جام جهانی 1982

 


 

جام جهانی 1986  حضور داشت

فرانسه در انتخابی جام جهانی 1986 کار سختی در برابر بلغارستان و آلمان شرقی داشت. آنها بازی برگشت را به بلغارستان واگذار کردند و سپس به آلمان شرقی باختند اما با پیروزی برابر لوگزامبورگ و یوگوسلاوی با کمترین اختلاف ممکن موفق به صعود جام جهانی شدند. "هنری میشل" هدایت فرانسه را در جام جهانی 1986 مکزیک به عهده داشت. فرانسه با تک گل 3 امتیازی "ژان پیر پاپن" بازیکن 22 ساله اش, کانادا را مغلوب کرد و پس از تساوی برابر شوروی, با 3 گل مجارستان را شکست داد تا راهی مرحله 1/8 شود. فرانسه مقابل ایتالیا قرار گرفت. "میشل پلاتینی" که خودش در یوونتوس ایتالیا بازی می کرد گل اول را به ایتالیا زد و در نیمه دوم "یانیک استوپیرا" گل دوم فرانسه را هم زد تا فرانسه به 1/4 برود. فرانسه مقابل تیم پرقدرت برزیل قرار گرفت و در حالیکه 1 بر هیچ از این تیم عقب بود کاپیتان "پلاتینی" بازی را مساوی کرد. بازی به ضربات پنالتی رفت و پلاتینی در میان تعجب همگان پنالتی خود را از دست داد اما در نهایت فرانسه پیروز از میدان بیرون آمد. در آخر فرانسه در نیمه نهایی به مانند دوره قبلی توسط آلمان غربی از مسابقات حذف شد. بار دیگر "تونی شوماخر" دربازه بان آلمان بود و پاتریک باتیستان هم در زمین حاضر بود. شوماخر در دقیقه 90 با پرتاب بلند دست خود ضمینه گل دوم کشورش را فراهم کرد تا برد تیمش قطعی شود. فرانسه پس از پیروزی پرگل در بازی سوم چهارمی برابر بلژیک عنوان سومی را کسب کرد. این عنوان پس از 1958 بهترین موفقیت آنها در جام جهانی به حساب می آمد.


جام جهانی 1990  حضور نداشت

فرانسه در انتخابی جام جهانی 1990 ناکام بود. "هنری میشل" مربی فرانسه در این مسابقات بود که در ادامه "میشل پلاتینی" جایگزین وی شد. آنها 3 تساوی بد مقابل تیمهای قبرس, یوگوسلاوی و نروژ کسب کردند که همین برایشان گران تمام شد. آنها بازی آخرشان را با 2 گل "دیدیه دشان" و "لورن بلان" که بعدها در 1998 نخستین قهرمانی را برای کشورشان به ارمغان آوردند از تیم قبرس بردند, اما تساوی که اسکاتلند مقابل نروژ در بازی آخرش گرفت مانع حضور فرانسه در جام جهانی 1990 ایتالیا شد.


 

جام جهانی 1994  حضور نداشت

در 1994 کابوس صعود به جام جهانی یک بار دیگر برای فرانسوی ها تکرار شد. "ژان پیر پاپن" و اریک کانتونا از ستاره گان تیمشان در این رقابت ها بودند که در اکثر بازیها موفق به زدن گلهای حساس برای فرانسه شدند. اما مشکل همیشگی فرانسه در انتخابی جام جهانی تیم بلغارستان هست. آنها اگر بازی آخر برابر بلغارستان را مساوی هم می کردند به جام جهانی می رفتند. "کانتونا" گل اولش تیمش را زد و "کاستادینوف" 6 دقیقه بعد بازی را مساوی کرد. تنها چند دقیقه مانده به پایان بازی دیوید ژینولا بازیکن فرانسه ضربه ای را از جناح راست بی هدف روی دربازه بلغارستان فرستاد و بازیکنان بلغارستان همان ضربه را تبدیل به یک ضد حمله کردند و در دقیقه 90 دربازه فرانسه را فرو ریختند تا فرانسه برای دومین بار متوالی از رسیدن به جام جهانی محروم شود. فرانسه درست پس از این شکست 30 بازی متوالی بدون شکست را تجربه کرد که بهترین رکورد شکست ناپذیری اش به حساب می آید.

فرانسه در انتخابی جام جهانی 1994

 


 

جام جهانی 1998  حضور داشت

وقتیکه "امه ژاکه" روی نیمکت فرانسه قرار گرفت تحولی اساسی در تیم فرانسه شکل داد. وی به بسیاری از بازیکنان جوان میدان داد که بعدا شاکله تیم طلایی فرانسه را تشکیل دادند. بازیکنانی مانند زیدان, هانری, تره زگه, پتی, لیزارازو. و از اون ور هم ستاره گانی مانند کانتونا, ژینولا و پاپن را دیگر به تیم فرانسه دعوت نکرد. "امه ژاکه" در گام نخست فرانسه را پس از 12 سال انتظار به نیمه نهایی یورو 1996 برد. آنها در 1998 پس از 60 سال دوباره میزبان جام جهانی شدند و انتقاد های بسیار شدیدی علیه "ژاکه" به دلیل دعوت نکردن کانتونا, ژینولا و پاپن می شد. در جام جهانی 1998 برای نخستین بار بود که فرانسه از لژینرهای بسیار زیادی در جام جهانی بهره می برد. آنها 13 لژیونر در اختیار داشتند که در بهترین تیمهای اروپایی بازی می کردند. فرانسه بازی اولش را با 3 گل از آفریقای جنوبی برد. "پیر ایسا" مدافع آفریقای جنوبی و عضو باشگاه مارسی فرانسه 2 بار در این بازی گل به خودی زد. فرانسه بازی دومش را هم با 4 گل از نماینده ی آسیا یعنی عربستان برد. اما در این بازی یک اتفاق تلخ روی داد. در دقیقه 71 بازی با لگدی که زیدان روی پای "فوآد امین" کاپیتان عربستان زد از زمین اخراج شد تا تبدیل به نخستین بازیکن اخراجی تاریخ فرانسه در ادوار جام های جهانی شود. "امه ژاکه" در بازی آخر مقابل دانمارک ترکیبی جدید را به میدان فرستاد. آنها این بازی را هم بردند و فابین بارتز در این بازی برای نخستین بار دربازه اش باز شد. فرانسه در 1/8 به سد محکم پاراگوئه و دربازه بان مشهورش "لوئیز چیلاورت" برخورد کرد. زیدان در این بازی محروم بود. بازی در 90 دقیقه گلی نداشت و در دقیقه 113 "لورن بلان" گل نجات بخش تیمش را زد تا فرانسه همچنان در جام باقی بماند. فرانسوی ها در 1/4 به مصاف تیم پرقدرت ایتالیا رفتند. از مجموع 13 لژیونر فرانسه 7 تای آنها در لیگ ایتالیا بازی می کردند. زیدان هم دوباره به بازی ها برگشته بود. این بازی بدون گل پایان یافت و کار به ضربات پنالتی کشیده شد. "لیزارازو" مدافع فرانسه پنالتی اش را خراب کرد اما "بارتز" جبران کرد. در نهایت با ضربه پرقدرت "لوئیجی دی بیاجو" به تیر افقی دربازه, فرانسه پیروز این بازی شد. 8 جولای 1998 روز مهمی برای فوتبال فرانسه بود, چون اگر این بازی را می برد برای اولین بار در تاریخش به فینال جام جهانی می رسید. در دقیقه 46 روی اشتباهی که "لیلیان تورام" مدافع فرانسه انجام داد و آفساید رو پر کرد "داور شوکر" دربازه فرانسه را باز کرد اما این مدافع اشتباهش را جبران کرد و تنها یک دقیقه بعد گل مساوی را زد. "تورام" در دقیقه 69 گل پیروزی تیمش را هم به ثمر رساند تا فرانسه راهی فینال مسابقات شود. در دقیقه 76 روی بزرگنمایی که "بلیچ" بازیکن کرواسی صورت داد داور بازی "لورن بلان" را اخراج کرد تا وی فینال را از دست بدهد. فینال برابر تیم پر ستاره ی برزیل با هدایت "ماریو زاگالو" بود. "فرانک لبوف" جایگزین "لوران بلان" شده بود. مهاجمین فرانسه در این مسابقات عملکرد ضعیفی را ارائه دادند و اکثر گلهای فرانسه را در این مسابقات مدافعین یا هالفبک ها می زدند. "گیوارش" مهاجم فرانسه چند موقعیت عالی را از دست داد. وی همان سال آقای گلی لیگ اروپا را به دست آورده بود. اما "زیدان" در بهترین فرم ممکن بود. وی دوبار روی 2 ضربه کرنر 2 گل برای کشورش به ثمر رساند. در دقیقه 68 "مارسل دسایی" با تکل خطرناکی که روی پای "کافو" رفت از زمین اخراج شد. وقتی "امانوئل پتی" در دقیقه 90 گل سوم فرانسه را به برزیل زد یک کشور در حال انفجار بود. فرانسه قهرمان جهان شد و "ژاک شیراک" رئیس جمهور فرانسه رسما جام را به "دیدیه دشان" تقدیم کرد. "دشان" از معدود فوتبالیستهای تاریخ فرانسه محسوب می شود که به اکثر افتخارات ممکن دست پیدا کرده است. "فابین بارتز" هم با 5 کلین شیت دستکش طلایی مسابقات را تصاحب کرد.

فرانسه در جام جهانی 1998

 


جام جهانی 2002  حضور داشت

با وجود موفقیت فرانسه در جام جهانی "امه ژاکه" به دلیل انتقادهایی که همیشه به او می شد حاضر به هدایت کشورش نشد و "روژه لمر" جایگزین وی شد. "لومر" در 2000 فرانسه را قهرمان یورو کرد و یک سال بعد هم قهرمان جام کنفدراسیون ها. فرانسوی ها با تمامی افتخارات ممکن وارد جام جهانی 2002 کره و ژاپن شدند. اما یک کابوس وحشتناک در راه بود. آنها در گروهی آسان با دانمارک, اروگوئه و سنگال قرار داشتند. فرانسه بازی اولش را در میان شگفتی به سنگال واگذار کرد. سپس یک مساوی بدون گل مقابل اروگوئه گرفتند که در این بازی "تیری هانری" از فرانسه از زمین بازی اخراج شد. اگر فرانسه در بازی آخرش دانمارک را شکست می داد و سنگال هم به اروگوئه می باخت فرانسه می توانست امیدوار به صعود باشد اما آنها بازی را به دانمارک واگذار کردند و سنگال هم با اروگوئه مساوی کردند. فرانسه در این رقابتها حتی یک گل هم نزد و با کسب 1 امتیاز در رتبه 28 کلی جام قرار گرفت که برای هیچکس باور کردنی نبود. این اتفاق چنیدن سال بعد برای قهرمانان دیگر جام جهانی نظیر ایتالیا, اسپانیا و آلمان هم اتفاق افتاد.


 

جام جهانی 2006  حضور داشت

فرانسه در انتخابی جام جهانی 2006 بدون شکست و با تنها 2- گل خورده در مجموع 10 بازی مستقیم به جام جهانی صعود کرد. مربی فرانسه در جام جهانی "ریمون دومنک" بود. وی به مدت 11 سال هدایت تیم زیر 21 ساله فرانسه را به عهده داشت. فرانسه بازی نخستش را با سوئیس بدون گل مساوی کرد و در حالیکه 1 بر هیچ از کره جنوبی پیش بودند بازی را مساوی کردند. همگی منتظر حذف دوباره فرانسه از مرحله گروهی جام جهانی بودند و گمان می رفت توگو هم همانند سنگال 2002 فرانسه را شکست دهد. اما این اتفاق رقم نخورد. "پاتریک ویرا" در این بازی یک گل زد و یک پاس گل هم داد تا فرانسه از گروهش بالا بیاید. آنها در 1/8 به اسپانیا خوردند و تا دقیقه 41 از این تیم عقب بودند اما "پاتریک ویرا" ضمینه ساخت یک گل را برای "فرانک ریبری" جوان فراهم کرد و خودش هم 42 دقیقه بعد گل دوم را زد و زیدان هم در دقیقه 92 گل سوم را وارد دربازه "کاسیاس" کرد. فرانسه در 1/4 به مصاف برزیل رفت. این بازی تنها یک گل داشت. در دقیقه 57 روی ارسال زیدان برای هانری فرانسه به گل برتری رسید و این گل را تا آخر بازی حفظ کرد. در نیمه نهایی فرانسه مقابل پرتغال قرار گرفت و تیری هانری موفق شد یک پنالتی برای تیمش بگیرد. زیدان پشت توپ ایستاد و پنالتی را تبدیل به تنها گل بازی کرد. فرانسه راهی فینال مسابقات شد که کمتر کسی فکرشو می کرد. بازی فینال 2006 برلین به بازی زیدان و ماترازی معروف شد. جام جهانی 2006 یکی از خشنترین جام های جهانی تاریخ بود که در بازی فینال هم به وضوح دیده شد. ابتدا فرانسه با پنالتی چیپ زیدان به بوفون پیش افتاد اما "مارکو ماترازی" 12 دقیقه بعد بازی را مساوی کرد. بازی پس از 90 دقیقه به وقتهای اضافه رفت. زیدان یک ضربه سر استثنایی را روانه دربازه ایتالیا کرد که با درخشش "بوفون" نافرجام ماند. در دقیقه 110 بازی یک بگو مگو بین ماترازی و زیدان شکل گرفت که زیدان هم با عصبانیت با سر به سینه ماترازی کوبید. داور بازی صحنه را ندید و بلافاصله به سراغ کمکش رفت و سپس به سمت زیدان رفت و او را از زمین بازی اخراج کرد. این بازی تبدیل شد به آخرین بازی ملی زیدان. وی بعدا گفت که "ماترازی" توحین هایی به خواهر و مادرش کرده بود. بازی به ضربات پنالتی رفت و از مجموع 9 پنالتی زده تنها یک پنالتی "دیوید ترزگه" مهاجم فرانسوی باشگاه یوونتوس به هدر رفت. فرانسه جام را از دست داد و زیدان هم بهترین بازیکن مسابقات شناخته شد.

فرانسه در جام جهانی 2006

 


جام جهانی 2010  حضور داشت

فرانسه در انتخابی جام جهانی 2010 تنها با اختلاف 1 امتیاز نسبت به صربستان به ناچار راهی بازی پلی آف با ایرلند شد. آنها بازی رفت رو 1 بر 0 بردند و در بازی برگشت تا دقیقه 103 یک بر هیچ از حریفشان عقب بودند. تیری هانری در موقعیت خوبی قرار گرفت, وی با دست توپ را نگه داشت و سپس برای "گالاس" هم تیمی اش فرستاد و دربازه ایرلند فرو ریخت. اون زمان خبری از VAR نبود. داور گل را پذیرفت و با همین گل, فرانسه به جام جهانی 2010 رفت. فرانسه به رهبری "دومنک" راهی آفریقای جنوبی شد. "تیری هانری" تنها بازمانده اون فرانسه قهرمان 1998 بود و "پاتریس اورا" مدافع منچستر یونایتد هم کاپیتان تیم. فرانسه بازی نخستش را با تیم پرقدرت اروگوئه بدون گل مساوی کرد و بازی بعدی را ناباورانه به مکزیک باخت. اما هنوز امید داشت. آنها برای صعود باید کشور میزبان یعنی آفریقای جنوبی را شکست می دادند. در دقیقه 20 آفریقای جنوبی گل اول را به فرانسه زد و 5 دقیقه بعد "یوان گورکوف" از زمین اخراج شد. فرانسه 12 دقیقه بعد گل دوم را هم دریافت کرد تا گل "فلورنت مالودا" در نیمه دوم فایده ای برای فرانسه نداشته باشد. خروس ها همانند 2002 در همان مرحله گروهی حذف شدند. فرانسه با 1 امتیاز و تنها 1 گل زده خیلی زود از جام جهانی خداحافظی کرد.


 

جام جهانی 2014  حضور داشت

پس از نتایج ضعیف "دومنک" فدراسیون فوتبال فرانسه "دیدیه دشان" را به عنوان مربی تیم منصوب کرد. شاگردان "دشان" در انتخابی جام جهانی 2014 در گروهشان بعد اسپانیا دوم شدند و باید در بازی پلی آف برابر تیم اوکراین بلیت پرواز به برزیل را می جستند. آنها بازی رفت را 2 بر 0 به اوکراین واگذار کردند اما بازی برگشت را با 3 گل بردند و راهی برزیل شدند. اکثر بازیکنان قدیمی فرانسه کنار رفته بودند و نسله جدیدی وارد تیم شده بودند که از سرشناس ترین آنها می توان به الیور ژیرو, کریم بنزما و آنتونیو گریزمان اشاره کرد. در جام جهانی 2014 تیم فرانسه بازی اول را با درخشش بنزما از هندوراس برد. سپس با 5 گل سوئیس را گلباران کردند و بازی آخر را هم بدون گل با اکوادور مساوی کردند. فرانسه در 1/8 با درخشش پل پوگبای جوان نیجریه را کنار زد. اما آنها در 1/4 مقابل آلمان قرار گرفتند. این بازی با تک گل "مت هوملس" به سود آلمان تمام شد تا تیم جوان دشان از جام خداحافظی کند. بعد از 1982 و 1986 این سومین باری بود که فرانسه توسط آلمان از گردونه مسابقات کنار می رفت. اما فدراسیون فوتبال فرانسه به دشان اعتماد کرد و وی همچنان روی نیمکت کشورش باقی ماند.

فرانسه در انتخابی جام جهانی 2014

 


 

جام جهانی 2018  حضور داشت

فرانسه در انتخابی جام جهانی 2018 بالاتر از سوئد و هلند به جام جهانی صعود کرد. فرانسه در جام جهانی 2018 با دانمارک, استرالیا و پرو هم گروه بود. با اینکه گروه آسانی به نظر می اومد ولی فرانسه به سختی موفق به صعود شد. آنها در بازی اول استرالیا را 2 بر 1 شکست دادند. سپس با تک گل حیاطی "کیلیان امباپه" ستاره نوظهور فوتبال فرانسه تیم پرو را از پیش رو برداشتند و بازی آخر را هم با دانمارک بدون گل مساوی کردند. فرانسه در 1/8 باید رودروی لیونل مسی در تیم آرژانتین قرار می گرفت. این بازی تبدیل به یکی از زیباترین و پرگلترین بازی های جام جهانی شد. ابتدا "گریزمان" فرانسه را پیش انداخت اما آرژانتین مساوی کرد. سپس آرژانتین گل برتری را زد و فرانسه مساوی کرد. در دقیقه 64 موتور گلزنی "امباپه" روشن شد و 4 دقیقه بعد گل دومش, گل چهارم فرانسه را هم زد تا گل "آگوئرو" مانعی برای صعود فرانسه نشود. فرانسه در 1/4 به مصاف یکی دیگر از نمایندگان قاره آمریکای جنوبی یعنی اروگوئه رفت و با عملکرد خوب "گریزمان" این تیم را هم شکست داد. فرانسه در 10 جولای توانست بازی حساس مقابل بلژیک را ببرد تا پس از 12 سال به فینال جام جهانی برسد. آنها روی یک گل به خودی از کرواسی جلو افتادند اما "ایوان پرسیچ" بازی را برابر کرد. گریزمان, پوگبا و امباپه 3 بار دیگر برای فرانسه گلزنی کردند و در دقیقه 69 روی اشتباه عجیب "هوگو لوریس" کرواسی گل دوم را هم زد. فرانسه 4 بر 2 کرواسی را شکست داد تا دومین قهرمانی اش را زیر باران شدید مسکو جشن بگیرد. دشان هم پس از زاگالو و بکن بائر سومین فردی شد که هم به عنوان بازیکن و هم مربی قهرمان جام جهانی می شود.

فرانسه در انتخابی جام جهانی 2018

 


جام جهانی 2022  حضور داشت

فرانسه مدافع عنوان قهرمانی در انتخابی جام جهانی 2022 با اختلاف در گروهش به جام جهانی رفت و دشان برای سومین دوره متوالی هدایت کشورش را بر عهده داشت. اکثر بازیکنان فرانسه خارج از کشور بازی می کردند که بیشترشان هم در لیگ آلمان و اسپانیا بودند. "هوگو لوریس" 35 ساله هم به مانند دوره قبلی کاپیتان تیمش در این جام بود. فرانسه با تیمهای استرالیا, تونس و دانمارک هم گروه بود و طی 6 دوره قبلی فرانسه در جام جهانی این برای چهارمین باری بود که با دانمارک هم گروه می شد. آنها استرالیا را به راحتی از پیش رو برداشتند و به زحمت دانمارک را هم مغلوب کردند, اما بازی آخرشان را به نماینده آفریقا یعنی تونس باختند. فرانسه با تفاضل گل بهتر نسبت به استرالیا سرگروه شد. آنها در 1/8 با درخشش امباپه و الیور ژیرو لهستان را شکست دادند و در 1/4 هم تیم خوب انگلیس را از پیش رو برداشتند. فرانسه در حالی در نیمه نهایی به مصاف مراکش می رفت که این تیم در مجموع 6 بازی تنها 1 گل دریافت کرده بود و موفق به حذف تیمهای قدرتمندی نظیر بلژیک, اسپانیا و پرتغال شده بود. اما فرانسه نمی خواست به سرنوشت آنها دچار شود. آنها خیلی زود در همان دقیقه 5 دربازه مراکش را گشودند و در دقیقه 79 گل دوم را هم زدند تا با خیال جمع راهی فینال شوند. دیدار فینال برابر آرژانتین همراه شد با 88 هزار تماشاچی که 90% آنها طرفداران آرژانتین بودند. فرانسه نیمه اول را 2 بر 0 به حریفش واگذار کرد و تا دقیقه 80 بازی حتی یک حمله هم روی دربازه آرژانتین صورت نداده بود. ناگهان امباپه در مدت 2 دقیقه 2 گل برای فرانسه زد. بازی به وقت اضافه رفت و مسی گل سوم تیمش را هم زد. اما 2 دقیقه مانده به پایان بازی امباپه هتریک کرد. بازی به ضربات مرگبار پنالتی رفت. علارغمه اینکه امباپه پنالتی نخست تیمش را گل کرد هم تیمی های وی چندان موفق نبودند و فرانسه جام قهرمانی را به آرژانتین و مسی تقدیم کرد. امباپه هم با 8 گل زده برنده کفش طلای مسابقات شد.

 


(آمارهای فرانسه)

بهترین خط حمله:  1958  با 23 گل زده

بدترین خط حمله:  2002  بدون گل زده

بهترین خط دفاعی:  1998  با 2- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1958  با 15- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  1998 و 2018  با 6 برد

کمترین تعداد برد:  1934 و 1966 و 2002 و 2010  بدون برد

بیشترین تعداد مساوی:  2006  با 3 برد

کمترین تعداد مساوی:  1930 و 1934 و 1938 و 1954 و 1958 و 1978  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  1930 و 1958 و 1966 و 1978 و 1982 و 2002 و 2010  با 2 باخت

کمترین تعداد باخت:  1998 و 2006 و 2018  بدون باخت

بیشترین امتیاز:  1998 و 2018  با 19 امتیاز

کمترین امتیاز:  1934  بدون امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 2.17 مگا بایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  10 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  31 شهریور 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه