آمار ایتالیا در جام جهانی از سال 1934 که اولین حضور ایتالیا در جام جهانی بود تا سال 2014.

آمار تیم ایتالیا در جام جهانی

مقدمه

آمار ایتالیا در جام جهانی از سال 1934 که اولین حضور ایتالیا در جام جهانی بود تا سال 2014. ایتالیا از اون دست تیمهاییه که اصلا نمیشه روش حساب باز کرد مثلا اون تیم عالی که در جام جهانی 1974 داشت با اون همه ستاره نظیر دینوزوف, فاکتی, کاپلو, جیانی ریورا و لویجی ریوا در همون مرحله ی گروهی با شکست برابر لهستان حذف شد. تیمی که نایب قهرمان دوره قبلی هم بود. ولی در 1982 در حالیکه در مرحله گروهی با 3 تساوی و با خوش شانسی تفاضل گل بهتر نسبت به کامرون به دور بعد صعود کرد, کمتر کسی رو این تیم حساب باز می کرد. ولی در دور بعد با قدرت تیمهای آرژانتین, برزیل, لهستان و آلمان غربی را شکست داد و قهرمان جام شد. یا در جام جهانی 1994 در مرحله ی گروهی بازی نخست خود را به ایرلند واگذار کرد, بازی دوم را درحالیکه دربازه بان اول خود را به دلیل اخراج حین بازی از دست داد بازی را برد و بازی سوم را در حالیکه یک بر هیچ از مکزیک جلو بود مساوی کرد و با چاشنی شانس و به عنوان تیم سوم به دور بعد صعود کرد و در مرحله 1/8 برابر نیجریه گمنام قرار گرفت که اولین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کرد. بازی در نیمه اول با برتری 1 بر 0 نیجریه آغاز شد و در نیمه دوم هم با اخراج فرانکو زولا ایتالیا 10 نفره شد اما فقط 2 دقیقه به پایان بازی روبرتو باجو گل تساوی را زد و در ادامه از بازی برنده بیرون آمد و این تیم تا فینال هم پیشروی کرد و آنجا فقط در ضربات پنالتی آخر بازی مغلوب شد و جام را از دست داد. در حالیکه اصلا کسی فکر نمی کرد ایتالیا تا فینال هم پیش برود. و البته از همه مهمتر افول ایتالیا بعد از قهرمانی در سال 2006 بود که سه دوره بعد از آن یعنی در 2010 و 2014 در همون مرحله ی گروهی حذف شد و در 2018 هم اصلا به جام جهانی راه پیدا نکرد. ولی دو سال بعدش قهرمان یورو 2020 شد. قهرمان اروپا در انتخابی جام جهانی 2022 با گل دقیقه 92 مقدونیه از رسیدن به قطر باز ماند. در این والپیپر تمامی بردها, باختها, مساوی ها و نتایج ایتالیا برابر حریفان خود در جام جهانی فوتبال را به صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم ملی ایتالیا می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه ی تیم محبوب خود استفاده نمایند.

1934 1938 1982 2006

1970 1994

1990


جام جهانی 1930  حضور نداشت

ایتالیا هم به مانند بسیاری از تیمهای اروپایی از حضور در جام جهانی 1930 امتناع کرد و شرکت نکرد.


جام جهانی 1934  حضور داشت

ایتالیا در 1934 میزبانی جام جهانی را به عهده گرفت. آنها تحت مربی گری "ویتوریو پوزو" قهرمان شدند و 4 سال بعد هم در فرانسه قهرمانی خودشان را تکرار کردند. "ویتوریو پوزو" تنها مربی تاریخ هست که دوبار قهرمان جهان شده. از مشهورترین ستاره گان ایتالیا در این دهه می توان به جزپه مآتزا و سیلویو پیولا اشاره کرد.


جام جهانی 1938  حضور داشت

ایتالیا به عنوان قهرمان دوره قبلی جواز حضور در جام جهانی 1938 را دریافت کرد. آنها در بازی نخست تیم سختکوش نروژ را شکست دادند و در 1/4 کشور میزبان یعنی فرانسه را حذف کردند. ایتالیا در نیمه نهایی تیم برزیل را کنار زد تا راهی دومین فینال تاریخش شود. آنها در روز فینال با درخشش "پیولا" و "جینو کولاوسی" تیم مجارستان را مغلوب کردند تا برای دومین بار پیاپی قهرمان جهان شوند.

ایتالیا در جام جهانی 1938


جام جهانی 1950  حضور داشت

بعد از اتمام جنگ جهانی دوم, ایتالیا برای سومین بار در جام جهانی شرکت کرد ولی دیگر خبری از اون نسل طلایی دهه 30 و همچنین "ویتوریو پوزو" مربی این تیم نبود. ایتالیا در گروه خودش دوم شد و سیستم جام جهانی 1950 برزیل به گونه ای بود که از هر گروه فقط یک تیم به مرحله ی بعدی صعود می کرد. به این ترتیب قهرمان دو دوره قبلی در همان مرحله گروهی مسابقات حذف شد.


جام جهانی 1954  حضور داشت

در انتخابی جام جهانی 1954 تیم ایتالیا با پیروزی 7 بر 2 برابر نماینده قاره آفریقا یعنی مصر به جام جهانی رفت. آنها در جام جهانی 1954 بازی نخست خودشان را به تیم میزبان واگذار کردند, سپس بلژیک را با 4 گل درهم شکستند ولی در بازی پلی آف دوباره به سوئیس میزبان باختند و به دلیل قانون بازی پلی آف برابر سوئیس از صعود باز ماندند.


جام جهانی 1958  حضور نداشت

ایتالیا در انتخابی جام جهانی 1958 با شکست در بازی آخر خودش برابر ایرلند شمالی در راهیابی به جام جهانی ناکام ماند.


جام جهانی 1962  حضور داشت

ایتالیا در انتخابی جام جهانی 1962 پس از عدم حضور رومانی به مصاف رژیم صهیونیستی رفت و این تیم را در دو بازی رفت و برگشت شکست داد و راهی جام جهانی شد. ایتالیا در جام جهانی 1962 با تیمهای سوئیس, آلمان غربی و کشور میزبان شیلی هم گروه بود. آنها پس از تساوی برابر آلمان غربی به مصاف شیلی میزبان رفتند که این بازی تبدیل به نخستین بازی تاریخ جامهای جهانی شد که به خشونت و درگیری کشیده می شد. داور انگلیسی "کنت آستون" دو بازیکن ایتالیا را از زمین اخراج کرد و ایتالیای 9 نفره بازی را 2 بر 0 به میزبان واگذار کرد تا عملا شانسی برای صعود نداشته باشد. از چهره های مشهور ایتالیا در این جام می توان به تراپاتونی, چزاره مالدینی, امر سیوری و جیانی ریورا اشاره کرد.


جام جهانی 1966  حضور داشت

ایتالیا در انتخابی جام جهانی 1966 رقابت تنگاتنگی با اسکاتلند داشت. آنها در بازی رفت به این تیم باختند و هر دو تیم 7 امتیازی شدند. در بازی برگشت در شهر ناپل هر تیمی که برنده بازی می شد مطمئنا به جام جهانی می رفت. ایتالیا با 3 گل اسکاتلند را در هم کوبید تا جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. ایتالیا در جام جهانی 1966 دوباره با شیلی هم گروه شد و انتقام خود را از این تیم گرفت و دقیقا هم با همان نتیجه 2 بر 0 جام جهانی قبلی این تیم را شکست داد. اما ایتالیا در بازی بعدی مغلوب شوروی شد و در بازی آخر هم به طوفان آسیا یعنی کره شمالی باخت تا از گردونه مسابقات کنار روند.

ایتالیا در جام جهانی 1966


جام جهانی 1970  حضور داشت

ایتالیا در 1970 با اقتدار کامل در مسابقات شرکت کرد. علاوه بر اینکه در بازی های مقدماتی بدون شکست به جام جهانی راه پیدا کرده بود, عنوان قهرمانی یورو 1968 را هم یدک می کشید. ایتالیا در دور گروهی جام جهانی 1970 بدون شکست و بدون گل خورده و فقط با یک گل زده به مرحله 1/4 صعود کرد. آنها با 4 گل, کشور میزبان یعنی مکزیک را کنار زدند که در این بازی "لوئیجی ریوا" و "جیانی ریورا" ستاره گان تیمشان بودند. ایتالیا پس از 32 سال به نیمه نهایی رسید. آنها در این مرحله به تیم هجومیه آلمان غربی برخوردند. ایتالیا خیلی زود در دقیقه 7 دربازه آلمان را فرو ریخت اما در دقیقه 92 آلمان بازی را مساوی کرد. بازی به وقتهای اضافه رفت و "گرد مولر" بمب افکن آلمانی گل دوم تیمش را زد, سپس ایتالیا جبران کرد. در دقیقه 104 "لوئیجی ریوا" گل سوم ایتالیا را زد ولی باز "گرد مولر" تلافی کرد. و سرانجام یک دقیقه بعد "جیانی ریورا" گل چهارم را برای ایتالیا زد تا کشورش راهی فینال شود. ایتالیا به دلیل 120 دقیقه بازی برابر آلمان نتوانست عملکرد خوبی در بازی با برزیل داشته باشد و با 4 گل مغلوب شد و قهرمانی را از دست داد.

ایتالیا در جام جهانی 1970


جام جهانی 1974  حضور داشت

ایتالیا در انتخابی 1974 بدون دریافت حتی 1 گل خورده جواز حضور در جام جهانی 1974 را گرفت. آنها در این جام ستاره گان بیشماری مانند: دینوزوف, فاکتی, فابیو کاپلو, جیانی ریورا و لوئیجی ریوا را در اختیار داشتند و عملکرد نسبتا خوبی هم داشتند, اما به دلیل تفاضل گل پایین تر نسبت به آرژانتین نتوانستند به دور بعدی صعود کنند.

ایتالیا در جام جهانی 1974


جام جهانی 1978  حضور داشت

ایتالیا برای رسیدن به جام جهانی 1978 رقابتی فشرده با انگلیس داشت. آنها بازی برگشت را به انگلیس واگذار کردند ولی با پیروزی که در بازی آخر برابر لوگزامبورگ به دست آوردند توانستند با انگلیس هم امتیاز شوند. ایتالیا تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به انگلیس راهی جام جهانی شد. ایتالیا در جام جهانی 1978 از ستاره جوانی به نام "پائولو روسی" بهره می برد. فوتبالیستی که 4 سال بعد از ارکان اصلی قهرمانی تیمش در اسپانیا بود. ایتالیا با درخشش همین بازیکن 21 ساله فرانسه را شکست داد و همین روند را مقابل مجارستان تکرار کرد و در بازی آخر هم کشور میزبان آرژانتین را شکست دادند. آنها در دور گروهی بعدی با تیم های هلند, آلمان غربی و اتریش هم گروه شدند. "پائولو روسی" تک گل پیروزی بخش تیمش را برابر اتریش زد اما چون آنها به هلند باخته بودند راهی بازی رده بندی شدند و هلند به فینال رفت. ایتالیا در بازی سوم چهارمی به برزیل باخت تا بدون مدال به خانه بیاید.


جام جهانی 1982  حضور داشت

بدون شک یکی از رویایی ترین تیمهای تاریخ ایتالیا که همه فوتبال دوستان از آن یاد می کنند, تیم 1982 هست. این تیم در بازی های انتخابی پایین تر از یوگوسلاوی به جام جهانی صعود کرد و در جام جهانی 1982 هم هر سه بازی گروهی خود را با تساوی به اتمام رساند. در پایان ایتالیا فقط به دلیل تعداد گل زده بیشتر نسبت به کامرون توانست صعود کند. ایتالیا در دور گروهی بعدی با برزیل مدعی و آرژانتین قهرمان دوره قبلی هم گروه بود. ایتالیا ابتدا آرژانتین را مغلوب کرد و سپس طی یک بازی تاریخی و با هتریک "پائولو روسی", برزیل مدعی را 3 بر 2 شکست داد. ایتالیا در نیمه نهایی مقابل لهستان کاری مشکلی نداشت و با دو گل "روسی" این تیم را هم از پیش رو برداشت تا راهی فینال شود. در فینال برابر آلمان غربی, "روسی" باز هم موفق به گلزنی شد و تاردلی و آلتوبلی کار وی را تکمیل کردند تا پس از 44 سال ایتالیا دوباره بر بلندهای جهان بایستد. "روسی" در پایان مسابقات کفش طلا و توپ طلایی را دریافت کرد و "دینوزوف" هم با 40 سال سن عنوان مسنترین بازیکنی که جام جهانی را کسب نموده را از آن خودش کرد.

ایتالیا در جام جهانی 1982


جام جهانی 1986  حضور داشت

ایتلیا به عنوان قهرمان دوره قبلی در مسابقات جام جهانی 1986 مکزیک شرکت کرد. ایتالیا در جام جهانی 1986 بازی ها را با کسب دو تساوی آغاز کرد و در بازی آخر برابر کره جنوبی با گل به خودی بازیکنان کره به زحمت توانست این تیم را شکست دهد و به دور بعدی صعود کند. "آلتوبلی" که در فینال جام قبلی برای کشور گلزنی کرده بود در مرحله گروهی این دوره ستاره تیمش بود و در هر سه بازی برای کشورش موفق به گلزنی شد. اما ایتالیا در 1/8 به سد فرانسه و "میشل پلاتینی" ستاره نوظهور فوتبال اون زمان برخورد و با 2 گل مغلوب این تیم شد و این آخرین جام جهانی برای نسل طلایی ایتالیا مانند: پائولو روسی, مارکو تاردلی و آلتوبلی بود.

ایتالیا در جام جهانی 1986


جام جهانی 1990  حضور داشت

ایتالیا در سال 1990 بعد از 56 سال دوباره موفق شد میزبانی بازی ها را به عهده بگیرد. این تیم تحت هدایت "آزلیو ویچینی" قرار گرفت که 4 سال قبل ایتالیا را به نایب قهرمانی جوانان زیر 21 سال اروپا رسانده بود. ایتالیا در این جام از انبوه ستاره گان بیشماری بهره می برد و درون دربازه هم سنگربانی مطمئن به نام "والتر زنگاه" را داشت. ایتالیا بازیها را با درخشش "سالواتوره اسکلاچی" آغاز کرد و اتریش را شکست داد. سپس آمریکا را مغلوب کرد و در بازی آخر چکسلواکی را در هم کوبید. گلی که در دقیقه 78 روبرتو باجوی جوان به ثمر رساند تبدیل به یکی از زیباترین گلهای این تورنومنت شد. ایتالیا با 3 پیروزی و بدون گل خورده به 1/8 صعود کرد. آنها در 1/8 باز هم با درخشش "اسکلاچی" تیم اروگوئه را کنار زدند و راهی 1/4 شدند. در بازی برابر ایرلند باز این "اسکلاچی" بود که گل پیروزی بخش تیمش را زد. ایتالیا در نیمه نهایی درحالی برابر آرژانتین قرار گرفته بود که تا قبل این بازی حتی یک گل هم دریافت نکرده بود. رکوردی که "والتر زنگا" از خودش به جا گذاشت هنوز هم پابرجا مانده است. دیدار نیمه نهایی برابر آرژانتین دقیقا در ناپل برگزار می شد. همان شهری که دیگو مارادونا در آن خدایی می کرد. ایتالیا باز هم توسط "اسکلاچی" به گل رسید اما در دقیقه 67 بازی "کلیودیا کانیجیا" استقامت زنگاه را در هم شکست و با یک ضربه سر برای نخستین بار دربازه این دربازه بان را فرو ریخت. جالب اینکه زنگاه گل بعدی هم که در دیدار رده بندی از انگلیس و دیوید پلت دریافت کرد هم با ضربه سر بود. در نهایت بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی رفت. "زنگاه" نتوانست در ضربات پنالتی از خود درخششی نشان دهد و تمام پنالتی های آرژانتین وارد دربازه وی شد و از اون سمت هم دربازه بان آرژانتین گویگوچه آ با مهار دو پنالتی یاران زنگاه این تیم را از رسیدن به فینال محروم کرد. اما فیفا به دلیل بازی خشن و غیر ورزشی آرژانتین برابر ایتالیا 4 بازیکن این تیم را از حضور در بازی فینال محروم کرد. اسکلاچی با پنالتی که در بازی آخر برابر انگلیس زد توانست هم کشورش را به مقام سومی برساند و هم عنوان آقای گلی مسابقات را کسب کند, ضمن اینکه بهترین بازیکن جام هم لقب گرفت.

ایتالیا در جام جهانی 1990


جام جهانی 1994  حضور داشت

ایتالیا به دلیل عدم راهیابی به یورو 1992 اینبار تصمیم گرفت یک مربی پرافتخار را برای جام جهانی برگزیند. "آریگو ساکی" فردی بود که ای سی میلان را به تمامی افتخارات ممکن رسانده بود. ایتالیا در بازیهای انتخابی 1994 به عنوان تیم نخست جواز حضور در جام جهانی آمریکا را دریافت کرده بود. اما آنها در جام جهانی در میان ناباوری همگان بازی اول را به ایرلند واگذار کردند. در بازی دوم برابر نروژ هم در دقیقه 21 بازی دربازه بان خود یعنی پالیوکا را به دلیل اخراج از زمین توسط داور از دست دادند. آریگو ساکی ستاره خود یعنی روبرتو باجو را بیرون کشید ولی در دقیقه 69 بازی طی یک ضربه کرنر دینو باجو تک گل پیروزی بخش تیمش را زد. ساکی در بازی آخر برابر مکزیک در دقیقه 45 بازی دانیل ماساروی 33 ساله را با کاسیراگی تعویض کرد و این بازیکن 3 دقیقه پس از ورود گل برتری تیمش را زد اما مکزیک 8 دقیقه بعد گل تساوی را زد. در این گروه هر چهار تیم 4 امتیازی بودند و تفاضل گلهام باهم برابر بود. نروژ به دلیل اینکه تنها یک گل زده بود از دور مسابقات کنار رفت و ایتالیا با چاشنی شانس به عنوان تیم سوم راهی 1/8 شد. در بازی 1/8 برابر نیجریه, لاجوردی پوشان 1 بر 0 عقب افتاده بودند و "ساکی" تصمیم گرفت در دقیقه 65 "جیان فرانکو زولا" را به زمین بفرستد. این بازیکن 10 دقیقه پس از ورودش از بازی اخراج شد و ایتالیا هم 10 نفره شد و در آستانه حذف از مسابقات قرار داشت. اما در واپسین لحضات بازی روبرتو باجو فرشته نجات کشورش شد و گل تساوی را زد و در وقتهای اضافه هم یک پنالتی حساس ره تبدیل به گل کرد تا ایتالیا راهی 1/4 شود. ایتالیا در این مرحله با درخشش دینو و روبرتو باجو اسپانیا را کنار زدند. بازی ماندگاری که ضربه آرنج تاسوتی به بینی لوئیز انریکه هنوز در یادها مانده. ایتالیا با دو گل روبرتو باجو برابر بلغارستان شگفتی ساز به فینال رسید. فینال 1994 برابر برزیل تنها فینال تاریخ جام جهانی است که گلی نداشته است. همچنین داوود فنایی از کشورمان ایران به عنوان کمک داور حضور داشتند. این فینال شاهد حضور 94 هزار نفر تماشاچی بود که پرتماشاگرترین بازی این جام هم لقب گرفت. گرمای بیش از حد لس آنجلس روی کیفیت بازی بازیکنان تاثیر زیادی گذاشته بود. بازی به ضربات پنالتی رفت و کاپیتان با تجربه ای سی میلان یعنی فرانکو بارزی پنالتی نخست تیمش را به آسمان کوبید. جالب اینجا بود که برزیل هم پنالتی خود را خراب کرد. انگار توپ دوست ندارد وارد دربازه شود. سرانجام آلبرتینی بازیکن شماره 11 ایتالیا دربازه را باز کرد و پس از آن روماریو بازیکن شماره 11 برزیل موفق به گلزنی شد, البته با کمک تیر دربازه. ایوانی و برانکو هم موفق بودند. ولی دانیل ماسارو پنالتی خود را از دست داد و دونگا پنالتی برزیل را تبدیل به گل کرد. اکنون نوبت به روبرتو باجو ستاره ایتالیا رسید. اگر باجو پنالتی را گل می کرد تازه باید پالیوکا پنالتی بعدی "به به تو" را مهار می کرد تا بازی مساوی شود. باجو مانند بارزی پنالتی را به آسمان زد تا ضربات پنالتی جام را از ایتالیا بگیرد.

ایتالیا در جام جهانی 1994


جام جهانی 1998  حضور داشت

در سال 1997 دو تیم ایتالیا و انگلیس رقابت سختی برای رسیدن به جام جهانی داشتند. این دو تیم در بازی آخرشان رودر روی هم قرار گرفتند و ایتالیا با اینکه در خانه بازی می کرد نتوانست پیروز میدان شود. با تساوی به دست آمده انگلیس مستقیما راهی جام جهانی شد و ایتالیا به ناچار باید راهی بازی پلی آف برابر روسیه می شد. آنها بازی رفت را در مسکو مساوی کردند و در بازی برگشت با تک گل سرنوشت ساز "پیر لوجی کاسیراگی" یه برد شیرین را به دست آوردند و جواز حضور در جام جهانی 1998 را کسب کردند. "روبرتو باجو" که برای مدتی از تیم ملی دور بود برای جام جهانی 1998 توسط "چزاره مالدینی" دوباره به تیم ملی دعوت شد. ایتالیا در جام جهانی 1998 دارای مهاجمین با کیفیتی در خط حمله بود. مانند: کریستین ویری, روبرتو باجو, فیلیپو اینزاگی و الکس دلپیرو. آنها در بازی نخست برابر شیلی در حالیکه 2 بر 1 از حریف خود عقب بود روی نبوغ "روبرتو باجو" که توپ را به دست مدافع شیلی کوبید صاحب یک ضربه پنالتی شدند و "باجو" گل تساوی تمیش را به ثمر رساند. ایتالیا در بازی دوم برابر کامرون با درخشش "کریستین ویری" این تیم را 3 بر 0 شکست داد و این پیروزی 3 گله همراه با این شد که پس از 12 سال و 16 بازی متوالی ایتالیا توانسته بود در یک بازی بیشتر از 2 گل به تیم حرف بزند و در دقیقه 08 بازی هم "لوئیجی دی بیاجو" 100مین گل تاریخ ایتالیا در جام جهانی را به ثمر رساند. ایتالیا در بازی آخرش برابر اتریش با کمک ویری و باجو 3 امتیاز دیگر به حساب خود واریز کرد تا به عنوان سرگروه به دور بعدی بروند. آنها برخلاف شیلی که به مصاف برزیل رفت قرعه آسانتری داشتند و با نروژ باید بازی می کردند, اما همین نروژ موفق شده بود در مرحله گروهی برزیل مدعی را با اون همه ستاره مانند: رونالدو, ریوالدو, به به تو, روبرتو کارلوس و کافو را شکست دهد. ایتالیا با تک گل حیاطی "ویری" تیم نروژ را شکست داد و راهی 1/4 برابر کشور میزبان یعنی فرانسه شد. "چزاره مالدینی" بر خلاف بازی قبلی تصمیم گرفت در دقیقه 67 "روبرتو باجو" را به زمین بفرستد. بازی به ضربات پنالتی رفت و اینبار "باجو" برخلاف جام جهانی قبلی سربلند از ضربات پنالتی بیرون آمد اما مثل اینکه کابوس ضربات پنالتی برای باجو و ایتالیا تمامی نداشت. ایتالیا برای سومین بار پیاپی در ضربات پنالتی شکست خورد و در همان 1/4 توسط میزبان رقابتها, فرانسه کنار رفت.

ایتالیا در جام جهانی 1998


جام جهانی 2002  حضور داشت

در بازیهای انتخابی جام جهانی 2002 دل پیرو و اینزاگی از ارکان اصلی این تیم بودند و این دو بازیکن به تنهایی 12 گل طی 8 بازی برای کشورشان زدند تا ایتالیا به عنوان تیم نخست به کره و ژاپن برود. تراپاتونی مربی وقت ایتالیا علاقه ای به دعوت روبرتو باجو نداشت و این درحالی بود که بودای کوچک در آن زمان  سطح کیفیت خوبی از خودش نشان می داد. ایتالیا با درخشش ویری همانند همیشه در قدم اول اکوادور را شکست داد ولی علارغمه درخشش ویری در بازی دوم برابر کرواسی 2 بر 1 شکست خوردند و در بازی آخر با گل نجات بخش دل پیرو برابر مکزیک موفق به صعود از گروه خودشان شدند. ایتالیا در 1/8 به مصاف کشور میزبان یعنی کره جنوبی رفت که از حمایت تیم داوری هم برخوردار بود. باز هم ویری گلزنی کرد اما 2 دقیقه مانده به پایان بازی کره گل تساوی را زد. در وقتهای اضافه و در دقیقه 103 بازی داور اکوادوری, "بیرون مورو" حرکت فرانچسکو توتی را در محوطه جریمه تیم کره جنوبی تمارض تشخیص داد و توتی را با کارت قرمز جریمه کرد. 14 دقیقه بعد کره گل دوم را هم زد تا ایتالیا با اون همه ستاره خیلی زود از جام کنار رود.


جام جهانی 2006  حضور داشت

ایتالیا در انتخابی جام جهانی 2006 تنها با یک شکست برابر اسلوونی با اقتدار کامل راهی جام جهانی شدند. ایتالیا در جام جهانی 2006 تحت هدایت "مارچلو لیپی" قرار گرفت. آنها با درخشش آندره پیرلو, غنا را در قدم نخست شکست دادند و در بازی برابر آمریکا با یک گل به خودی بازی برده را با مساوی عوض کردند. آنها جمهوری چک را کنار زدند تا به عنوان تیم نخست راهی 1/8 شوند. در دور بعدی در دقیقه پایانی بازی و تنها روی یک ضربه پنالتی مشکوک که به نظر خیلی ها پنالتی نبود توتی ایتالیا را به دور بعدی فرستاد. ایتالیا در 1/4 با درخشش لوکا تونی که بعدا جذب تیم بایرن مونیخ آلمان هم شد, اوکراین را از دور مسابقات حذف کردند و راهی نیمه نهایی برابر آلمان میزبان شدند. این بازی تا دقیقه 119 بدون گل ادامه داشت اما به یکباره ایتالیا دوبار دربازه آلمان را فرو ریخت تا راهی ششمین فینال تاریخ خود شود. در فینال برلین ابتدا زیدان کاپیتان فرانسه با یک ضربه پنالتی چیپ و زیبا, بوفون را مغلوب کرد, سپس 12 دقیقه بعد مارکو ماترازی بازی را مساوی کرد. بازی به وقتهای اضافه کشید و داور آرژانتینی در دقیقه 110 بازی زیدان را به دلیل ضربه سری که به سینه ماترازی کوبید از زمین اخراج کرد. زیدان بعدا گفته بود ماترازی توحین هایی به خواهر و مادرش کرده بود. البته در تصاویر مشخص بود که حرفهایی قبل از برخورد بین دو بازیکن زده شده بود. در نهایت در ضربات پنالتی ایتالیا تنها با ضربه هدر رفته دیوید تره زگه مهاجم فرانسه توانست بر بلندهای جهان قرار گیرد و چهارمین ستاره خود را هم به دست آورد. در پایان مسابقات بوفون به عنوان بهترین دربازه بان جام لقب گرفت و بعد از این بازی ایتالیا دچار یک تلسم وحشتناک و عجیب در رقابتهای جام جهانی شد.

ایتالیا در جام جهانی 2006


جام جهانی 2010  حضور داشت

ایتالیا در انتخابی جام جهانی 2010 بدون شکست جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد. آنها در حالی راهی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شدند که اکثر بازیکنان قهرمان خودشان در سال 2006 را در اختیار داشتتند و مربی خود یعنی "مارچلو لیپی" را هم روی نیمکت داشت. آتزوری ها بازی نخست برابر پاراگوئه را مساوی کردند و در بازی دوم برابر نماینده اقیانوسیه به زحمت یک تساوی دیگر را گرفتند. ولی در بازی آخر برابر اسلواکی به مشکل برخوردند, هرچند ایتالیا تا آخرین دقایق بازی جنگید اما درخشش "روبرت ویتک" مهاجم اسلواکی باعث شکست ایتالیا شد. ایتالیا در گروه خود پایین تر از پاراگوئه, اسلواکی و نیوزلند قرار گرفت و خیلی زود از جام کنار رفت.


جام جهانی 2014  حضور داشت

ایتالیا در انتخابی جام جهانی 2014 بدون شکست راهی این مسابقات شد. آنها در جام جهانی 2014 در گروهی سخت با انگلیس, اروگوئه و کاستاریکای شگفتی ساز هم گروه بودند. ایتالیا گام نخست را به درستی برداشت و انگلیس را شکست داد, اما بازی دومش را به کاستاریکا واگذار کرد و تنها امیدش به بازی آخر برابر اروگوئه بود. ولی این بازی را هم همانند بازی قبلی 1 بر 0 به حریفش واگذار کرد تا برای دومین بار پیاپی در مرحله گروهی حذف شود.

ایتالیا در جام جهانی 2014


جام جهانی 2018  حضور نداشت

ایتالیایی ها در انتخابی جام 2018 در گروهشان دوم شدند و به ناچار به مصاف تیم سوئد در بازی پلی آف رفتند. آنها با تک گل "یاکوب یوهانسن" به سوئد باختند تا پس از 60 سال نتوانند در جام جهانی حضور داشته باشند. آخرین بار در 1958 غایب بودند.


جام جهانی 2022  حضور نداشت

ایتالیا از تاریخ 10 اکتبر 2018 تا 08 سپتامبر 2021 رکورد 37 بازی متوالی بدون شکست را تجربه کرد که بهترین رکورد شکست ناپذیری ایتالیا در تاریخش به حساب می آمد. با قهرمانی ایتالیا در مسابقات یورو 2020 امیدهای بسیاری پس از سالها ناکامی در جام جهانی به این تیم بود. اما بار دیگر این تیم در بازی پلی آف شکست خورد و از رسیدن به جام جهانی باز ماند. آنها در دقیقه 92 با تک گلی که از تیم مقدونیه دریافت کردند در خانه ماندند.


(آمار ایتالیا)

بهترین خط حمله:  1934, 1982, 2006  با 12 گل زده

بدترین خط حمله:  1966 و 2014  با 2 گل زده

بهترین خط دفاعی:  1962, 1966, 1990, 2006  با 2- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1970  با 8- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  1990  با 6 برد

کمترین تعداد برد:  2010  بدون برد

بیشترین تعداد مساوی:  1982  با 3 مساوی

کمترین تعداد مساوی:  1938, 1950, 1954, 1966, 2014  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  1954, 1966, 1978, 2002, 2014  با 2 باخت

کمترین تعداد باخت:  1934, 1938, 1982, 1990, 1998, 2006  بدون باخت

بیشترین امتیاز:  2006  با 17 امتیاز

کمترین امتیاز:  1950 و 1954 و 1966 و 2010  با 2 امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 2.24 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  10 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  1 مهر 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه