آمار کره جنوبی در جام جهانی از 1954 که اولین حضور کره جنوبی در جام جهانی بود تا سال 2022.

آمار تیم کره جنوبی در تمامی جام های جهانی

مقدمه

آمار کره جنوبی در جام جهانی از 1954 که اولین حضور کره جنوبی در جام جهانی بود تا سال 2022. کره جنوبی بعد از اندونزی دومین تیم آسیایی حاضر در جام جهانی به شمار می آید. آنها نخستین بار در جام جهانی 1954 سوئیس حاضر شدند و با 16- گل خورده, بدون امتیاز و گل زده از جام کنار رفتند. کره 32 سال انتظار کشیدن و در سال 1986 برای دومین بار به جام جهانی راه پیدا کرد و توانستند توسط Chang-Seon Park نخستین گل خود در جام جهانی را برابر آرژانتین به ثمر برسانند. کره از 1986 به بعد همیشه در جام جهانی حضور داشته. آنها یک بار هم در سال 2002 به صورت مشترک با کشور ژاپن میزبانی جام جهانی را به عهده گرفتند و توانستند مقام چهارم را کسب کنند که این مقام بهترین افتخار یک تیم آسیایی در جام جهانی به حساب می آید. هر چند آنها در آن مسابقات از حمایت داوری هم برخوردار بودند. در این والپیپر زیبا تمامی بردها, باخت ها, مساوی ها و نتایج کره جنوبی برابر حریفان خود در جام جهانی را به صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم کره جنوبی می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه و آمار تیم محبوب خود استفاده کنند.


جام جهانی 1954  حضور داشت

در سال 1954 کره جنوبی پس از پیروزی 7 بر 3 در بازی رفت و برگشت مقابل ژاپن برای نخستین بار راهی جام جهانی شد. آنها در گروه 2 با مجارستان غول فوتبال آن زمان, ترکیه و مهندسین آلمانی قرار داشتند. از 20 بازیکنی که Kim Young-Sik مربی کره به مسابقات فرستاده بود 16تای آن عضو باشگاه Seoul Army Club بودند. آنها بازی نخست را 9 بر 0 به مجارستان واگذار کردند و سپس 7 گل از ترکیه خوردند تا بدون امتیاز و گل زده جام را ترک کنند.


جام جهانی 1958  حضور نداشت

کره جنوبی در انتخابی جام جهانی 1958 سوئد شرکت نکرد.


جام جهانی 1962  حضور نداشت

در سال 1961 کره جنوبی پس از شکست ژاپن جهت دریافت مجوز جام جهانی 1962 باید با نماینده قاره اروپا یعنی یوگوسلاوی دیدار می کرد. آنها با نتیجه 8 بر 2 مغلوب شدند تا نتوانند به جام جهانی برسند.


جام جهانی 1966  حضور نداشت

آنها در انتخابی 1966 هم به مانند 1958 شرکت نکردند.


جام جهانی 1970  حضور نداشت

کره جنوبی در انتخابی جام جهانی 1970 مکزیک نتوانست از پس استرالیا برآید و در همان دور اول از مسابقات کنار رفت.


جام جهانی 1974  حضور نداشت

آنها در انتخابی 1974 آلمان غربی پس از تساوی که مقابل اسرائیل گرفتند توانستند به عنوان تیم دوم راهی مرحله ی بعدی شوند. آنها در دور بعدی 3 بازی برابر استرالیا انجام دادند و در بازی سوم مغلوب این تیم شدند تا از رسیدن به جام جهانی محروم شوند.


جام جهانی 1978  حضور نداشت

کره در انتخابی 1978 بدون شکست و با اقتدار بالاتر از اسرائیل و ژاپن به دور بعدی راه پیدا کرد. در دور پایانی آنها باید با تیمهای ایران, استرالیا, کویت و هونگ کونگ رقابت می کردند. کره عملکرد خوبی را از خودش نشان داد اما مساوی های زیادی که کسب کرد باعث شد نتواند امتیاز لازم را بدست بیاورد و با 4 امتیاز کمتر نسبت به تیم ایران از رسیدن به جام جهانی باز ماند.


جام جهانی 1982  حضور نداشت

کره جنوبی در انتخابی 1982 اسپانیا عملکرد خوبی داشت و تنها به دلیل شکست در بازی آخرش برابر کویت از رسیدن به دور بعدی باز ماند.


جام جهانی 1986  حضور داشت

اما این ناکامی ها بالاخره پس از 32 سال در 1986 به پایان رسید. آنها در انتخابی جام جهانی 1986 مکزیک پس از  صعود از گروهشان به راحتی تیم اندونزی را کنار زدند و در تاریخ 3 نوامبر 1985 با شکست ژاپن توانستند جواز حضور در جام جهانی را دریافت کنند. آنها در جام جهانی 1986 با آرژانتین, ایتالیا قهرمان دوره قبلی و بلغارستان هم گروه بودند. کره برای نخستین بار از لژیونرهای خود در جام جهانی بهره می برد. Cha Bum-Kun بازیکن کره به مدت 8 سال در بوندسلیگای آلمان بازی می کرد و آنزمان از معروفترین بازیکنان آسیایی در اروپا به شمار می آمد. کره بازی نخستش را با 3 گل به یاران مارادونا در تیم مدعی آرژانتین واگذار کرد اما در دقیقه 72 بازی Chang-Seon Park موفق شد نخستین گل کشورش در تاریخ جام جهانی را به ثمر برساند. آنها در بازی بعدی هم توانستند پس از مساوی برابر بلغارستان به نخستین امتیاز خود در جام جهانی دست پیدا کنند. آنها حتی در بازی آخر برابر ایتالیا قهرمان دوره قبلی هم عملکرد درخشانی از خود نشان دادند و در دقایق پایانی بازی درحالیکه 3 بر 0 عقب بودند 2 بار دربازه ایتالیا را فرو ریختند. کره در گروهش چهارم شد ولی نمایش خوبی از خودش به جای گذاشت. کره در هر 3 بازی اش موفق به گلزنی شد. کره جنوبی بعد از این بازی 31 بازی بدون شکست را تجربه کرد. در این سالها Kim Joo-Sung مشهورترین ستاره کشورش بود که توانست 3 بار متوالی در سالهای 1989, 1990 و 1991 مرد سال فوتبال آسیا شود.


جام جهانی 1990  حضور داشت

کره جنوبی در دور اول انتخابی جام جهانی 1990 ایتالیا بدون شکست و گل خورده و با امتیاز کامل به دور بعدی صعود کرد. آنها در مرحله نهایی هم بدون شکست و تنها 1- گل خورده جواز حضور در جام جهانی 1990 را گرفتند. آنها در مجموع 11 بازی تنها یک بار آن هم در بازی برابر امارات دربازه شان باز شد که این نشان از خط دفاعی و دربازه مستحکم این تیم داشت. همینطور Hwang Sun-Hong با 7 گل زده به صورت مشترک با Marc Van Der Linden بلژیکی بهترین گلزن دور انتخابی جام جهانی 1990 شد. در جام جهانی 1990 کره با تیمهای اسپانیا, بلژیک و اروگوئه هم گروه بود. آنها بازی نخست را به بلژیک و بازی دوم را به اسپانیا واگذار کردند. کره در بازی آخرش برابر اروگوئه در دقایق پایانی شکست خورد تا بدون امتیاز جام را ترک کند. در دقیقه 70 این بازی Deuk-Yeo Yoon تبدیل به نخستین اخراجی تاریخ کره در جام جهانی شد.


جام جهانی 1994  حضور داشت

کره جنوبی در دور اول انتخابی جام جهانی 1994 هم به مانند 1990 بدون شکست راهی مرحله پایانی شد. آنها در مرحله نهایی علارغمه شکست برابر ژاپن با خوش شانسی و تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم به عنوان آخرین نماینده ی آسیا راهی جام جهانی 1994 آمریکا شدند. آنها در همان بازی نخست برابر اسپانیا اولین شگفتی جام جهانی را رغم زدند و توانستند در دقایق پایانی اسپانیا را متوقف کنند و این در حالی بود که اسپانیا پس از اخراج "نادال" 10 نفره بازی می کرد. کره در مقابل تیم تدافعی بولیوی بدون گل از زمین بیرون آمد. آنها در بازی آخرشان برابر قهرمان جهان یعنی آلمان در همان نیمه اول 3 بار دربازه شان فرو ریخت اما در نیمه دوم دوبار موفق به گلزنی شدند تا با افتخار جام را ترک کنند. فیفا به دلیل عملکرد موفق عربستان و کره جنوبی در این مسابقات تصمیم گرفت تعداد سهمیه آسیا را در جام جهانی بعدی به 4 تیم برساند.


جام جهانی 1998  حضور داشت

کره در انتخابی جام جهانی 1998 به راحتی جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد. معروفترین لژیونر کره در این جام Seo Jung-Won بود که در باشگاه استراسبورگ فرانسه بازی می کرد. آنها در جام جهانی 1998 در گروه 5 با تیمهای هلند, بلژیک و مکزیک هم گروه بودند. کره پس از شکست سنگین در بازی نخست برابر مکزیک به مصاف هلند رفت و یک شکست 5 بر 0 را تجربه کرد. اما آنها موفق شدن بلژیک را متوقف کنند. لازم به ذکر است که کره در این بازی ها با 9- گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی خودش پس از 1954 را در جام جهانی را تجربه کرد. آنها 2 سال قبل هم در جام ملتهای آسیا با 6- گل مغلوب تیم ایران شدند.


جام جهانی 2002  حضور داشت

در سال 1999 فیفا میزبانی جام جهانی 2002 را برای اولین بار به قاره ی آسیا داد و دو کشور کره جنوبی و ژاپن به صورت مشترک میزبانی را به عهده گرفتند. کره جنوبی در سال 2001 برای کسب موفقیت در جام جهانی یک مربی سرشناس هلندی به نام "گاس هیدینگ" را به خدمت گرفت. جام جهانی 2002 برای کره جنوبی تحقق تمامی آرزوهایی بود که همیشه در حصرتش بود. آنها در همان بازی نخست برابر لهستان اولین پیروزی خود در تاریخ جام های جهانی شان را جشن گرفتند. سپس یک تساوی برابر آمریکا گرفتند و در بازی آخر مقابل تیم پر ستاره ی پرتغال با تک گل 3 امتیازی Park Ji-Sung که بعدها جذب باشگاه منچستر یونایتد شد توانستند به عنوان تیم نخست و بدون شکست راهی مرحله ی بعدی شوند. لازم به ذکر است که داور آرژانتینی این بازی "آنخل سانچس" دو بازیکن از تیم پرتغال را از زمین بازی اخراج کرد و پرتغال 9 نفره بازی می کرد. کره برای نخستین بار از گروهش صعود کرد. آنها در مرحله 1/8 به مصاف ایتالیا رفتند. قضاوت این بازی بر عهده "مورنو رائولز" از اکوادور بود. این بازی با حمایت همه جانبه این داور برای کره ای ها همراه بود. وی یک پنالتی مشکوک برای کره گرفت که "بوفون" پنالتی را مهار کرد. و گل "دامیانو توماسی" بازیکن ایتالیا را مردود اعلام کرد. بازی 1 بر 1 به وقت اضافه کشیده شد و در دقیقه 104 "فرانچسکو توتی" ستاره سرشناس باشگاه آس.رم را به دلیل تمارض در محوطه جریمه کره جنوبی با کارت قرمز از زمین اخراج کرد. 13 دقیقه بعد کره گل برتری را زد و ایتالیا را از دور مسابقات حذف کرد اما بعدا فیفا این داور را به مدت 20 مسابقه از قضاوت محروم کرد. همچنین وی 8 سال بعد به جرم حمل 6 کیلو هروئیین در فرودگاه شهر نیویورک آمریکا توسط پلیس دستگیر شد و چند سالی را در زندان سپری کرد. کره جنوبی در 1/4 برابر یکی دیگر از نمایندگان قاره اروپا یعنی اسپانیا قرار گرفت. "جمال غندور" داور مصری این بازی 2 گل "فرناندو مورینتز" مهاجم اسپانیا را مردود اعلام کرد. بازی بدون گل به ضربات پنالتی کشیده شد و Lee Woon-Jae سنگربان کره با مهار یک پنالتی از تیم اسپانیا تیمش را به نیمه نهایی رساند. کره جنوبی در این رقابتها تیمهای سرشناس اروپایی مانند پرتغال, ایتالیا و اسپانیا را حذف کرده بود و تنها آلمان دیگر نماینده اروپا برای رسیدن به فینال جام جهانی سد راهش قرار گرفته بود. این بازی با تک گل "میشائیل بالاک" بازیکن آلمان به پایان رسید تا کره راهی بازی سوم چهارمی مقابل ترکیه شود. "هاکان شوکور" مهاجم ترکیه در همان ثانیه 11 بازی روی اشتباه Myung-Bo Hong کاپیتان کره جنوبی سریعترین گل تاریخ جام جهانی را به ثمر رساند. اما کره روی یک ضربه ایستگاهی زیبا بازی را به تساوی کشاند. ترکیه 4 دقیقه بعد دوباره برتری را بدست آورد و برای اینکه خیالش را راحتر کند گل سوم را هم وارد دربازه کره کرد. کره در نهایت در دقایق پایانی بازی اختلاف رو به 1 گل رساند و با کسب مقام چهارمی مسابقات را به پایان رساند. این بهترین عملکرد یک تیم از آسیا تا به امروز در تاریخ جام جهانی به شمار می آید.

کره جنوبی در جام جهانی 2002


جام جهانی 2006  حضور داشت

پس از کنار رفتن "گاس هیدینگ" از تیم کره آنها یک مربی هلندی دیگر به نام "دیک ادووکات" را انتخاب کردند. آنها دور نخست انتخابی جام جهانی 2006 را بدون شکست پشت سر گذاشتند و در مرحله نهایی با وجود 2 شکست رفت و برگشتی مقابل عربستان توانستند به جام جهانی 2006 آلمان برسند. آنها در بازی اول برابر توگو نماینده قاره آفریقا در حالیکه 1 بر 0 عقب بودند, درست 1 دقیقه پس از اخراج بازیکن توگو گل تساوی را زدند و 18 دقیقه بعد Jung-Hwan Ahn گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا کره 3 امتیاز مهم را بدست آورد. کره در بازی بعدی دست به خلق یک شگفتی زد و توانست فرانسه پر ستاره را متوقف کند. کره با کسب 4 امتیاز و بدون شکست تنها با کسب یک تساوی برابر سوئیس هم می توانست از گروهش صعود کند اما بازی را 2 بر 0 به سوئیس واگذار کرد و خبر بدتر هم این بود که فرانسه موفق به شکست توگو شد تا کره در همان مرحله نخست از گردونه مسابقات کنار رود.


جام جهانی 2010  حضور داشت

در انتخابی جام جهانی 2010 کره جنوبی توانست با امتیاز مشترک با همسایه ی خود یعنی کره شمالی راهی مرحله پایانی شود و در آنجا هم بدون شکست و به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شود. کره با تیمهای آرژانتین, نیجریه و یونان هم گروه شد. آنها با درخشش "پارک جی سونگ" ستاره باشگاه منچستر یونایتد تیم یونان را شکست دادند اما در بازی بعدی با نمایش خیره کننده "گونسالو ایگواین" در تیم آرژانتین مواجه شدند و با نتیجه 4 بر 1 مغلوب این تیم شدند. کره در بازی آخرش یک تساوی از نماینده ی آفریقا یعنی نیجریه گرفت و به لطف شکست یونان از آرژانتین توانست برای دومین بار در تاریخش از گروهش بالا بیاید. کره و اروگوئه اولین بازی مرحله 1/8 را زیر باران شهر پورت الیزابت برگزار کردند. "لوئیز سوارز" بازیکن اروگوئه دو بار در این بازی گلزنی کرد تا تک گل Chung-Yong Lee بی اثر ماند. کره در هر 4 بازی اش موفق به گلزنی شد.


جام جهانی 2014  حضور داشت

در سال 2013 کره پس از موفقیت در دور اول انتخابی جام جهانی 2014 به مشکل برخورد. آنها هر دو بازی رفت و برگشت را به تیم ایران واگذار کردند و دو تساوی برابر لبنان و ازبکستان کار آنها را به اما و اگر کشاند. ازبکستان در بازی آخرش 5 بر 1 قطر را شکست داد و کره تنها با تفاضل گل 1+ توانست بالاتر از ازبکستان به جام جهانی 2014 برزیل صعود کند. Hong Myung-Bo که در جام جهانی 1994 مشهورترین ستاره تیمیش بود هدایت کشورش را به عهده گرفت. کره برای نخستین بار از 17 لژیونر در جام جهانی بهره می برد که 9 تای آن در لیگ آلمان و انگلیس بازی می کردند. آنها پس از تساوی مقابل روسیه با 4 گل مغلوب الجزائر شد. سپس بازی آخر را هم به بلژیک واگذار کردند تا خیلی زود از رقابتها خداحافظی کنند.


جام جهانی 2018  حضور داشت

در دور اول انتخابی جام جهانی 2018 کره موفق شد هر 8 تا بازی خودش را با پیروزی و بدون حتی یک گل خورده پشت سر بگذارد. آنها در مرحله نهایی هم بعد از تیم ایران به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی 2018 روسیه شدند. آنها بازی نخست را با کمترین اختلاف به سوئد واگذار کردند و سپس به مکزیک باختند. اما در بازی آخرشان موفق به شکست قهرمان جهان یعنی آلمان شدند. هر دو گل کره در این بازی در واپسین دقایق پایانی بازی زده شد. کره در گروهش سوم شد و به مانند آلمان از دور رقابتها کنار رفت.

کره جنوبی در جام جهانی 2018


جام جهانی 2022  حضور داشت

کره دور اول مرحله انتخابی جام 2020 را بدون شکست پشت سر گذاشت. آنها به مانند دو دوره قبلی پس از تیم ایران توانستند به عنوان تیم دوم راهی جام جهانی شوند. کره در جام جهانی 2022 قطر در گروهی سخت با پرتغال قهرمان یورو, اروگوئه و غنا قرار داشت. آنها بازی اول را بدون گل با اروگوئه مساوی کردند. مربی کره در این جام "پائولو بنتو" پرتغالی بود. وی حین بازی مقابل غنا که با شکست 3 بر 2 تیمش همراه شد به علت اعتراض به داور از نیمکت اخراج شد. پرتغال صعود خود را با 6 امتیاز قطعی کرده بود ولی هر سه تیم غنا, اروگوئه و کره جنوبی شانس صعود از گروهشان را داشتند. کره تا دقیقه 91 با پرتغال 1 بر 1 مساوی بود ولی توانست پیروز میدان شود. اما بازی غنا و اروگوئه در حال ادامه بود. اروگوئه با دو گل "ژورژین د آراسکائتا" در نیمه اول از غنا پیش بود و از لحاظ امتیاز با کره برابر بود. اروگوئه تنها اگر یک گل دیگر می زد می توانست از گروهش بالا بیاید. این بازی به شدت برای بازیکنان کره که بازی را از طریق اینترنت و گوشی در وسط زمین دنبال می کردند دلهره آور و پر استرس بود. اروگوئه دیگر نتوانست گلی به غنا بزند تا کره با خوش شانسی از گروهش بالا بیاید. در این بازی بازیکنان اروگوئه به خصوص "ادیسون کاوانی" به شدت به داوری اعتراض کردند. اما کره در 1/8 به تیم پرقدرت برزیل خورد و با 4 گل مغلوب شد. کره در این رقابتها در مجموع 8- گل دریافت کرد.


(آمارهای کره جنوبی)

بهترین خط حمله:  2002  با 8 گل زده

بدترین خط حمله:  1954  بدون گل زده

بهترین خط دفاعی:  2018  با 3- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1954  با 16- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  2002  با 3 برد

کمترین تعداد برد:  1954 و 1986 و 1990 و 1994 و 1998 و 2014  بدون برد

بیشترین تعداد مساوی:  1994 و 2002  با 2 مساوی

کمترین تعداد مساوی:  1954 و 1990 و 2018  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  1990  با 3 باخت

کمترین تعداد باخت:  1994 و 2006  با 1 باخت

بیشترین امتیاز:  2002  با 11 امتیاز

کمترین امتیاز:  1954 و 1990  بدون امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 1.92 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2022

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه: 24 آذر 1401)
(تاریخ آخرین ویرایش: 29 شهریور 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه