آمار برزیل در جام جهانی از سال 1930 که اولین حضور برزیل در جام جهانی بود تا سال 2022.

آمار تیم برزیل در جام جهانی

مقدمه

برزیل تنها تیمی است که همیشه در جام جهانی حاضر بوده است. برای مردم برزیل و هواداران این دو مسابقه جزء تلخترین بازی های این تیم در جام جهانی به یاد می آید. یکی بازی فینال 1950 برابر اروگوئه که در حالیکه در کشور خود میزبان مسابقات بودند و با نتیجه 1 بر 0 از حریف خود پیش بودند اما جام قهرمانی را به اروگوئه واگذار کردند. دیگری بازی برابر آلمان در سال 2014 که دست بر قضا آن سال هم میزبان جام جهانی بودند و در غیاب کپتاین خود تیاگو سیلوا و نیمار مصدوم با دریافت 7 گل از رسیدن به فینال محروم شدند. برزیل در آن دوره با دریافت 14- گل خورده عنوان ضعیفترین خط دفاعی جام جهانی 2014 را در میان 32 کسب کرد. رکوردی بسیار عجیب که هنوز هم در یادها باقی مانده. برزیل در زمان درخشش پله اسطوره خود 3 بار قهرمان جهان شد هر چند در 1962 پله خیلی زود مصدوم شد و بقیه مسابقات را از دست داد. برزیل طی سالهای 1982 تا 1986 تحت مربیگری Tele Santana زیباترین فوتبال ممکنه را ارائه می داد اما نمی توانست به موفقیت لازمه که قهرمانی در جام جهانی بود برسد. اما آنها در 1994 تحت مربیگری کارلوس آلبرتو پیرییرا بعد از 24 دوباره قهرمان جهان شدند. برزیل از 2002 به بعد همیشه توسط تیمهای اروپایی از گردونه ی مسابقات حذف شده است. از 19 شکستی که برزیل دارد 16 تای آن مربوط به تیمهای اروپایی هست. برزیل از 1994 تا 2002 سه بار پیاپی فینالیست مسابقات شد و سال 2002 آخرین قهرمانی این تیم در جام جهانی بوده است. برزیل تنها تیمی که در تمامی دوره های جام جهانی حضور داشته. در این والپیپر تمامی بردها, باختها, مساوی ها و نتایج برزیل برابر حریفان خود در جام جهانی فوتبال را به صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم ملی برزیل می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه ی تیم محبوب خود استفاده نمایند.

1958 1962 1970 1994 2002

1950 1998

1938 1978

 


جام جهانی 1930  حضور داشت

از 13 تیمی که در اولین دوره جام جهانی شرکت کردند 9 تای آن از قاره ی آمریکا بودند و برزیل هم یکی از این 9 تیم حاضر در اروگوئه بود. برزیل در گروه 2 با بولیوی و یوگوسلاوی هم گروه بود. نخستین بازی برزیل در تاریخ جام جهانی همراه با شکست مقابل یک تیم اروپایی بود یعنی یوگوسلاوی. آنها بولیوی را شکست دادند ولی چون سیستم مسابقات طوری بود که از هر گروه تنها یک تیم اجازه صعود به مرحله ی بعد را داشت برزیلی ها خیلی زود با جام وداع کردند.


جام جهانی 1934  حضور داشت

در انتخابی جام جهانی 1934 به دلیل عدم حضور تیم پرو برای بازی, تیم برزیل به راحتی راهی جام جهانی 1934 شد. برزیل در جام جهانی 1934 به دلیل حذفی بودن مسابقات در همان بازی اول برابر اسپانیا حذف شد و به خانه برگشت.


جام جهانی 1938  حضور داشت

برزیل در انتخابی جام جهانی 1938 به دلیل حاضر نشدن آرژانتین در بازی به راحتی جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد. در جام جهانی 1938 تیم برزیل خوش شانس بود که پدیده ای جوان به نام لئونیداس را دوباره در اختیار داشت. این ستاره ی باشگاه فلامینگو در بازی نخست تیمش برابر لهستان هتریک کرد تا برزیل برای اولین بار از گروهش صعود کند. برزیل در 1/4 به صد چکسلواکی خورد و "لئونیداس" در هر دو بازی برای کشور گلزنی کرد تا به نیمه نهایی بروند. آنها در نهایت به تیم پرقدرت ایتالیا که 4 سال پیش هم قهرمان شده بودند باختند و پس از پیروزی برابر سوئد در بازی رده بندی عنوان سومی را به دست آوردند. "لئونیداس" در این بازی 2 گل به ثمر رساند تا با 7 گل آقای گل مسابقات شود.


جام جهانی 1950  حضور داشت

پس از اتمام جنگ جهانی دوم, فیفا میزبانی جام جهانی 1950 را به برزیل داد. سیستم بازی ها بسیار عجیب بود. برزیل در گروه خودش با انجام 3 بازی و درخشش "ادمیر" به دور بعدی صعود کرد, اما اروگوئه در گروهش تنها با انجام یک بازی برابر بولیوی به دور بعدی صعود کرد. از هر گروه تنها یک تیم صعود می کرد. در دور بعدی تیم های برزیل, اسپانیا, سوئد و اروگوئه 4 تیمی بودند که باید در یک گروه با هم رقابت می کردند تا قهرمان جام مشخص شود. برزیل با 7 گل سوئد را گلباران کرد. اروگوئه به سختی برابر اسپانیا یک تساوی گرفت. برزیل در بازی دومش هم با 6 گل اسپانیا را مغلوب کرد و اروگوئه هم با اختلاف کمی سوئد را شکست داد. برزیل و اروگوئه در ساعت 3 روز 16 جولای باید دیدار فینال را برگزار می کردند و دقیقا همان ساعت و همان روز هم دیدار سوم چهارمی اسپانیا و سوئد برگزار می شد. برزیل در میان چیزی نزدیک به 200,000 هزار تماشاچی خود که پرتماشاگرترین بازی تاریخ جام جهانی هم محسوب می شود با گل فریکا جلو می افتد و ورزشگاه از شدت خوشحالی در حال انفجار است, اما اروگوئه دوبار دربازه برزیل را فرو می ریزد و ناگهان سکوت وحشتناکی حاکم بر ورزشگاه ماراکانا می شود. برزیل جام را در خانه ی خود از دست می دهد. این بازی به همراه شکست 7 بر 1 برابر آلمان در 2014 از تلخترین بازی های تاریخ برزیل محسوب می شود. "ادمیر" از برزیل با 8 گل آقای گل مسابقات می شود.


جام جهانی 1954  حضور داشت

برزیل در انتخابی جام جهانی 1954 هر چهار بازی خود را برد و تنها یکبار برابر پاراگوئه دربازه اش باز شد و با اقتدار جواز صعود به جام جهانی را دریاقت کرد. برزیل در مرحله گروهی جام جهانی 1954 پس از تساوی برابر یوگوسلاوی به عنوان سرگروه راهی مرحله 1/4 می شود اما آنجا مغلوب مهندسین مجارستانی می شوند که در آن سالها تیمی غیر قابل شکست بودند.


جام جهانی 1958  حضور داشت

برزیل با انجام دو بازی رفت و برگشت مقابل پرو به سختی جواز حضور در جام جهانی 1958 را دریافت می کند. همچنین برزیل بعد از کشور میزبان و آلمان غربی قهرمان دوره قبلی سومین کشور راه یافته به جام جهانی می شود. با ظهور پدیده ای به نام پله, برزیل راهی جام جهانی 1958 سوئد می شود. البته لازم به یادآوری هست که برزیل در این جام علاوه بر پله ستاره های مشهور دیگری هم مانند: گارینشا, دیدی, واوا, نیلتون سانتوس و ماریو زاگالو را هم در خدمت داشت. برزیل علارغمه اینکه در گروهی سخت با انگلیس, شوروی و اتریش قرار داشت به عنوان سرگروه به دور بعدی صعود می کند. در مرحله 1/4 بازی برابر ولز, علاقه مندان به ورزش فوتبال در سرتاسر جهان برای اولین بار با نام پله آشنا می شوند. این بازیکن 17 ساله تنها گل بازی را می زند تا کشورش راهی نیمه نهایی شود. برزیل در نیمه نهایی تیم فرانسه را با 5 گل شکست می دهد که پله در این بازی هتریک می کند. برزیل در فینال برابر کشور میزبان یعنی سوئد قرار می گیرد و با کمک پله و واوا این تیم را 5 بر 2 شکست می دهد و شهر سولنای سوئد مکانی برای نخستین قهرمانی برزیل در جام جهانی می شود. اشکهای پله هنگام قهرمانی از تصاویر ماندگار در جام جهانی است.

برزیل در جام جهانی 1958


جام جهانی 1962  حضور داشت

برزیل به عنوان قهرمان دوره قبلی جواز حضور در جام جهانی 1962 را دریافت می کند. برزیل در جام جهانی 1962 شیلی اکثر ستاره گان قهرمان دوره قبلی خود را در اختیار داشت. برزیل بازی ها را با گلزنی زاگالو و پله در بازی اول آغاز می کند ولی پله در بازی بعدی مصدوم می شود و جام جهانی را از دست می دهد. آماریلدو جای خالی پله را پر می کند تا آنها در گروهشان به عنوان تیم نخست راهی 1/4 شوند. آنها با درخشش گارینشا و واوا انگلیس را شکست می دهند و این دو بازیکن در دیدار نیمه نهایی هم دوباره موفق به گلزنی می شوند تا برزیل راهی فینال شود. برزیل در فینال با حساب 3 بر 1 چکسلواکی را مغلوب می کند تا برای دومین بار پیاپی فاتح جام جهانی شود.

برزیل در جام جهانی 1962


جام جهانی 1966  حضور داشت

برزیل به عنوان قهرمان دو دوره قبلی جام جهانی راهی جام جهانی 1966 می شود. اما جام جهانی 1966 انگلیس تبدیل به کابوسی وحشتناک برای برزیل مدعی می شود. آنها در بازی نخست با درخشش "پله" و "گارینشا" تیم بلغارستان را شکست می دهند ولی در بازی دوم برابر مجارستان با 3 گل شکست می خوردند. در این بازی مدافعین مجارستان بارها تکلهای خشن روی پای "پله" زدند. برزیل برای صعود از گروهش باید پرتغال را شکست می داد اما این بازی را هم با 3 گل به حریف واگذار کردند تا برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی قهرمان دوره ی قبلی در همان مرحله گروهی حذف شود. به این دلیل که اروگوئه قهرمان 1930 در 1934 حضور نداشت و ایتالیا قهرمان 1938 هم در 1950 حضور نداشت. این نوع حذف قهرمان در جام جهانی در سالهای 2002 برای فرانسه, در سال 2010 برای ایتالیا, در سال 2014 برای اسپانیا و در سال 2018 برای آلمان هم اتفاق افتاده. پله در این بازی همانند جام جهانی قبلی مصدوم شد و از بازی بیرون رفت.


جام جهانی 1970  حضور داشت

پس از حذف زودهنگام برزیل از جام جهانی 1966 "پله" قصد خداحافظی از فوتبال ملی را دارد اما با اصرار "ماریو زاگالو" هم تیمی سابقش که اکنون سرمربی تیم شده است دوباره به تیم ملی باز می گردد. برزیل در بازی های انتخابی جام جهانی 1970 بدون شکست بلیت مسابقات را دریافت می کند. آنها در جام جهانی 1970 با درخشش "جرزینهو" در هر 3 بازی نخست بالاتر از انگلیس, رومانی و چکسلواکی به دور بعدی صعود می کند. برزیل پس از شکست پرو به مصاف اروگوئه در نیمه نهایی می روند و با 3 گل این تیم را هم شکست می دهند. برزیل در ورزشگاه آستک با 4 گل تیم ایتالیا را که خسته از دیدار 120 دقیقه ای برابر آلمان غربی بود را له می کند. برزیل قهرمان می شود و برای همیشه جام ژول ریمه را به خانه می بد. پله هم تا به امروز تبدیل به تنها فوتبالیستی می شود که 3 جام جهانی برده. لازم به یادآوری است که این بازیکن در جام جهانی 1970 تنها 29 سال داشت ولی در همین سال تصمیم به کناره گیری از تیم ملی گرفت و دیگر در جام جهانی بازی نکرد. پله در این مسابقات در مجموع 5 پاس گل برای هم تیمی هایش داد.

برزیل در جام جهانی 1970


جام جهانی 1974  حضور داشت

در بازی های 1974 آلمان غربی, تیم برزیل با حفظ مربی خود ماریو زاگالو که 4 سال قبل برزیل را قهرمان جهان کرده بود و بدون ستاره گان مشهور خود مانند: پله, توستائو, کارلوس آلبرتو و ریولینو پای به مسابقات می گذارد. آنها هر دو بازی نخست خود در مرحله گروهی را با مساوی بدون گل به پایان می گذرانند. پس از پیروزی مقابل تیم ضعیف زئیر و با خوشانسی تنها به دلیل تفاضل 1 گله با اسکاتلند موفق به صعود از دور گروهی می شوند. در مرحله ی گروهی بعدی برزیل به سد محکم هلند و ستاره گان نوظهور آن مانند "یوهان کرایف" و "یوهان نیسکنز" می خورد و به ناچار راهی بازی سوم چهارمی می شود. در آنجا هم به لهستان می بازد و مقام چهارمی را بدست می آورد. برزیل در این جام تنها 6 گل به ثمر رساند که این حاکی از عدم حضور مهاجمینی توانا مانند پله, گارینشا و سایرین است.


جام جهانی 1978  حضور داشت

جام جهانی 1978 در کشور آرژانتین برگزار می شود و برزیل بعد از کشور میزبان و آلمان غربی قهرمان دوره قبلی اولین تیم راه یافته به جام جهانی می شود. لازم به یادآوری است که تا سال 2002 تیمهای قهرمان دوره قبلی به صورت رایگان به جام جهانی بعدی می رفتند. برزیل بازی نخستش برابر سوئد را مساوی کرد. این در شرایطی بود که داور ولزی گل پیروزی بخش برزیل از نقطه کرنر را قبول نکرد و بلافاصله پس از ارسال ضربه کرنر سوت پایان بازی را به صدا در آورد که از لحضات عجیب تاریخ جام جهانی هم است. برزیل پس از یک تساوی بدون گل برابر اسپانیا با تک گل نجات بخش روبرتو دینامیته مقابل اتریش توانست به زحمت از گروهش بالا بیاید. اما دور گروهی بعدی همراه شد با یک تبانی بزرگ در تاریخ ادوار جام جهانی. برزیل و آرژانتین پس از شکست رقبای خود در بازی اول 2 امتیازی شدند. بازی بعدی این دو تیم هم مقابل هم بدون گل مساوی شد. برزیل بازی آخرش برابر لهستان را با 3 گل برد و 5 امتیازی شد اما آرژانتین جهت حضور در فینال باید تیم پرو را با اختلاف گل بالا شکست می داد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به برزیل بتواند راهی فینال شود. آرژانتین تیم پرو را 6 بر 0 شکست داد که بسیار عجیب بود. پرو به هیچ عنوان تیم ضعیفی نبود آنها در دور اول مرحله گروهی بالاتر از هلند و اسکاتلند و ایران به عنوان سرگروه صعود کرده بودند و ستاره ای به نام تیفیلو کوبیلاس را در خدمت داشتند که 5 گل در این رقابت ها زده بود. بعدا گفته شد به دلیل قحطی بی سابقه در همان سال در کشور پرو و دریافت مقداری زیادی غلات و مواد غذایی, بازیکنان پرو این بازی را با این اختلاف گل زیاد به آرژانتین واگذار کردند. برزیل هم در نهایت پس از پیروزی در بازی سوم چهارمی برابر ایتالیا مدال برنز مسابقات را دریافت کرد. در این بازی یک گل زیبا توسط "نیلینهو" بازیکن برزیل به ثمر رسید.


جام جهانی 1982  حضور داشت

با روی کار آمدن "تله سانتانا" سبک فوتبال برزیل به سبک بسیار تماشاگر پسند و زیبایی تبدیل شد. به مانند دوره قبلی برزیل نخستین تیمی بود که بعد از کشور میزبان و قهرمان دوره قبلی جواز حضور در جام جهانی 1982 را گرفت. آنها در جام جهانی 1982 هر 3 بازی دور گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشتند. برزیلی ها تنها در 3 بازی 10 گل زدند. آنها در مرحله ی گروهی بعدی در گروهی بسیار سخت با ایتالیا و آرژانتین افتاد. آنها با 3 گل آرژانتین قهرمان دوره قبلی را شکست دادند. این همان بازی ای بود که دیگو مارادونا به دلیل حرکت غیر ورزشی از زمین اخراج شد. برزیل طی یک بازی پایاپای برابر ایتالیا شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. برزیل در این مسابقات 15 گل زد و سوکراتس, زیکو و ادر از ستاره گان برزیل در این جام بودند. در پایان مسابقات فیفا تیم برزیل را برنده جایزه بازی جوانمردانه اعلام کرد.

برزیل در جام جهانی 1982


جام جهانی 1986  حضور داشت

برزیل در انتخابی جام جهانی 1986 دو بازی آخرش برابر پاراگوئه و بولیوی را مساوی کرد ولی باز به عنوان سرگروه راهی جام جهانی شد. در جام جهانی 1986 مکزیک باز هم "تله سانتانا" روی نیمکت برزیل نشسته بود و هوادارهای برزیل آماده دیدن یک بازی زیبای دیگر از برزیل در این جام بودند. آنها با درخشش "کارکا" مهاجم باشگاه سائولو پائولو و بازیسازی "دکتر سوکراتس" هر سه بازی مرحله گروهی را بردند و راهی 1/8 شدند. برزیل طی یک بازی سراسر هجومی و تماشاگر پسند لهستان را با 4 گل راهی خانه کرد که باز هم کارکا و سوکراتس از ستاره گان تیمشان در این بازی بودند. در مرحله ی 1/4 علارغمه گلزنی "کارکا" تیم برزیل در ضربات مرگبار پنالتی مغلوب یاران پلاتینی در تیم فرانسه شد و از دور مسابقات کنار رفت. سوکراتس نخستین پنالتی تیمش را خراب کرد. برزیل در این بازی ها خط دفاعی بسیار مستحکمی داشت و در طی 5 بازی تنها یک گل دریافت کرد. همچنین برزیل با دریافت تنها 3 اخطار در 5 بازی برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا شد.

برزیل در جام جهانی 1986


جام جهانی 1990  حضور داشت

برزیل طبق رای فیفا مربوط به بازی جنجالی برزیل برابر شیلی در انتخابی جام جهانی توانست به جام جهانی 1990 ایتالیا صعود کند. فیفا همچنین کشور شیلی را برای جام جهانی بعدی نیز محروم کرد. با روی کار آمدن "سباستیانو لازورانی" به جای "تله سانتانا" تعدادی جوان مستعد که در المپیک 1988 سئول هم حضور داشتند به تیم اضافه شدند. بازیکنانی مانند: روماریو, به به تو, دونگا, تافارل و جوجینهو. برزیل با درخشش "کارکا" بازیکن باشگاه ناپولی تیم سوئد را مغلوب کرد و سپس با تک گل 3 امتیازی "مولر" تیمهای کاستاریکا و اسکاتلند را از پیش رو برداشت. اما برزیل در 1/8 به قرعه ای سخت برخورد کرد یعنی تیم آرژانتین و دیگو مارادونا. برزیل در این بازی به وضوح تیم برتر میدان بود ولی با درخشش "سرجیو گویگوچه آ" سنگربان ذخیره آرژانتین موفق به گلزنی نشد. برزیل توسط آرژانتین حذف شد و "ریکاردو گومز" در دقایق پایانی بازی از زمین اخراج شد تا هفتمین اخراجی برزیل در ادوار جام های جهانی شود.

برزیل در جام جهانی 1990


جام جهانی 1994  حضور داشت

با آمدن "کارلوس پیرییرا" در سال 1991 برزیل دیگر دنبال فوتبال زیبا و تماشاگر پسند سالهای گذشته نبود بلکه هدف اصلی اش قهرمانی در جام جهانی اونم بعد از 24 سال بود. برزیل با شکست برابر بولیوی و به لطف پیروزی برابر اروگوئه در بازی آخر انتخابی جام جهانی با 12 امتیاز بالاتر از بولیوی 11 امتیازی و اروگوئه 10 امتیازی به جام جهانی 1994 آمریکا راه پیدا کرد. برزیل بازی نخستش در جام جهانی 1994 را با پیروزی برابر روسیه آغاز نمود. سپس کامرون را مغلوب کرد و بعد برابر سوئد به سختی یک تساوی گرفت. "روماریو" در هر سه بازی برزیل موفق به گلزنی شد. برزیل دلچسب بازی نمی کرد ولی خوب نتیجه می گرفت. آنها در 1/8 به مصاف کشور میزبان یعنی آمریکا رفتند. این بازی با تک گل "به به تو" به پایان رسید. لئوناردو در دقیقه 44 با ضربه آرنج وحشیانه ای که به "تب راموس" بازیکن آمریکا زد از زمین اخراج شد. برزیل در مرحله ی 1/4 طی یک بازی پرگل موفق شد هلند را از پیش رو بر دارد. این بازی با ضربه ایستگاهی زیبای "برانکو" به پایان رسید. برزیلی ها در نیمه نهایی با تک گل پیروزی بخش روماریو, سوئد را مغلوب کردند تا پس از 24 سال راهی فینال شوند. در روز 17 جولای در Rose Ball شهر لس آنجلس و زیر گرمای شدید برزیل به مصاف ایتالیا رفت و پس از 120 دقیقه بازی هیچ توپی از خط دربازه ها عبور نکرد. تا به امروز این بازی تنها فینال جام جهانی است که گلی نداشته. در نهایت برزیل با بی دقتی بازیکنان ایتالیا و درخشش "تافارل" توانست قهرمان جام جهانی شود. "روماریو" هم بهترین بازیکن جام انتخاب شد و تیم برزیل برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا شد. برزیل از تاریخ 16 دسامبر 1993 تا 18 ژانویه 1996 رکورد 35 بازی متوالی بدون شکست را تجربه کرد که بهترین رکورد شکست ناپذیری اش به حساب می آید.

برزیل در جام جهانی 1994


جام جهانی 1998  حضور داشت

4 سال بعد برزیل با هدایت ماریو زاگالوی 67 ساله به عنوان قهرمان دوره قبلی راهی جام جهانی 1998 فرانسه شد. آنها بازی نخست را با حداقل اختلاف و یک گل به خودی بازیکن اسکاتلند به پایان بردند. در بازی دوم برابر مراکش رونالدو در دقیقه 9 نخستین گل خودش در جام جهانی را زد. وی در جام جهانی قبلی هم عضو تیم برزیل بود ولی به دلیل درخشش فوق العاده روماریو و به به تو حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت. پس از پیروزی برابر مراکش, تیم برزیل برای بازی آخر مقابل نروژ با بهترین ترکیب وارد زمین شد ولی بازی را 2 بر 1 به این حریف گمنام واگذار کرد. برزیل در 1/8 شیلی را با 4 گل در هم شکست و در 1/4 طی یک بازی پایاپای دانمارک را حذف کرد. این همان بازی ای بود که "روبرتو کارلوس" به دلیل ضربه قیچی برگردون اشتباه باعث باز شدن دربازه برزیل شد. برزیل در نیمه نهایی به سد هلند "گاس هیدینگ" خورد ولی در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد. با وجود تشنج و سردرد شدید رونالدو قبل بازی فینال برابر فرانسه و مشکلات روحی اش به اسرار شرکت تولیدی نایکی وی در بازی فینال بازی کرد. برزیل نمی توانست راهی برای نفوذ به دربازه فرانسه پیدا کند و از اون طرف هم فرانسه موقعیتهای تک به تک زیادی را از دست می داد. پس از گل اول فرانسه به برزیل, رونالدو در دقیقه 30 برخورد شدیدی با "فابین بارتز" دربازه بان فرانسه داشت که این برخورد نیز تاثیر بیشتری بر عملکرد ضعیف رونالدو در بازی گذاشت. برزیل این بازی را با نتیجه 3 بر 0 به فرانسه واگذار کرد و جام قهرمانی را از دست داد. لازم به ذکر است که برزیل در این جام عملکرد دفاعی بسیار ضعیفی از خودش نشان داد. آنها از مجموع 7 بازی تنها در یک بازی برابر مراکش موفق به کلین شیت شدند و 10- گل خورده داشتند که پس از جام جهانی 1938 بدترین خط دفاعی تاریخ برزیل در ادوار جام جهانی تا آنزمان بود. رونالدو هم علی رغمه اینکه از 7 بازی تنها در 3 بازی موفق به گلزنی شد برنده توپ طلای مسابقات شد.

برزیل در جام جهانی 1998


جام جهانی 2002  حضور داشت

برزیل در انتخابی جام جهانی 2002 برای نخستین بار در تاریخ خودش نتوانست عنوان تیم نخست و سرگروهی را بدست آورد. با اختلاف 13 امتیازی نسبت به آرژانتین سرگروه و پس از اکوادور سوم شد. روماریو و ریوالدو در مجموع 16 گل برای کشورشان در این مسابقات به ثمر رساندند. هدف اصلی برزیل در جام جهانی 2002 کره و ژاپن جبران ناکامی جام جهانی 1998 بود. "روماریو" به دلیل مصدومیت جام جهانی 2002 را از دست داد اما علاوه بر حضور رونالدوی آماده و ریوالدو برزیل دو ستاره فوق العاده به نام رونالدینیو و کاکا را در اختیار داشت. برزیل بازی نخست برابر ترکیه را با درخشش رونالدو و ریوالدو آغاز نمود. سپس با 4 گل چین نماینده آسیا را شکست داد. "روبرتو کارلوس" در این بازی یک ضربه ایستگاهی زیبا را وارد دربازه کرد. در بازی آخر هم با 5 گل کاستاریکا را گلباران کردند. برزیل تنها در 3 بازی 11 گل زد که این خود حاکی از خیز بزرگ برزیل برای فتح جام بود. در مرحله 1/8 باز هم رونالدو و ریوالدو گلزنی کردند و برزیل را به 1/4 نهایی رساندند. برزیل در 1/4 ابتدا از انگلیس عقب افتاد ولی به بازی برگشت و در نهایت طی ضربه ایستگاهی رونالیدنیوی جوان و اشتباه "دیوید سیمن" سنگربان 38 ساله و با تجربه آرسنال پیروز میدان شد. آنها در نیمه نهایی دوباره به مصاف ترکیه رفتند و با تک گل رونالدو موفق به شکست این تیم شدند. برزیل در فینال یوکوهاما در شرایطی به مصاف آلمان رفت که آلمان اصلی ترین بازیکنش یعنی میشائیل بالاک را به دلیل دو اخطاری بودن در اختیار نداشت. نیمه نخست این بازی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم و در دقیقه 66 طی اشتباه فاحش "دتمار هامان" در خط دفاعی و دفع ناقص "الیور کاهن" دربازه بان آلمان, رونالدو گل اول بازی را زد تا در 6 بازی از 7 بازی موفق به گلزنی شود. رونالدو تنها در بازی برابر انگلیس نتوانست گلزنی کند. رونالدو 12 دقیقه پس از گل اولش, گل دومش را هم به ثمر رساند تا قهرمانی برزیل را حتمی کند. برزیل برای پنجمین بار قهرمان جام جهانی شد و تا به امروز دیگر حتی رنگ فینال را هم ندیده است. ولی شایان به ذکر است که برزیل پس از قهرمانی در سال 1970 به مدت 24 سال نتوانسته بود قهرمان جهان شود و در جام جهانی 1994 که در آمریکا برگزار می شد موفق شد این طلسم 24 ساله را بشکند. جام جهانی 2026 هم قرار هست در کشور آمریکا برگزار شود و برزیل 24 سال هست که قهرمان جام جهانی نشده است. باید منتظر ماند و دید آیا این طلسم ممکن است برای دومین بار در خاک آمریکا شکسته شود یا نه. "رونالدو" با 8 گل آقای گل مسابقات شد و "فیلیپه اسکولاری" هم پنجمین مربی تاریخ برزیل شد که این تیم را به قهرمانی می رساند.


جام جهانی 2006  حضور داشت

در جام جهانی 2006 آلمان برای نخستین بار تیم قهرمان دوره قبلی هم باید در بازی های انتخابی شرکت می کرد. برزیل با تفاضل گل بهتر نسبت به آرژانتین به عنوان سرگروه مجوز حضور در جام جهانی 2006 را گرفت. "فیلیپه اسکولاری" که 2002 کشورش را قهرمان جهان کرده بود اکنون هدایت تیم پرتغال را به عهده گرفته بود و "کارلوس پیرییرا" که در 1994 برزیل را قهرمان جهان کرده بود مربی برزیل شده بود. برزیل به جزء "ریوالدو" تمامی ستاره گان خود مانند: رونالدو, روبرتو کارلوس, کاکا, رونالدینیو, لوسیو و کافو را در اختیار داشت. آنها با تک گل "کاکا" ابتدا کرواسی را شکست دادند و پس از پیروزی 2 بر 0 مقابل استرالیا با درخشش رونالدو تیم ژاپن را مغلوب کردند تا به عنوان سرگروه به مصاف غنا در مرحله ی 1/8 بروند. رونالدو در بازی با غنا 15مین گل خود در جام جهانی را زد تا رکورد گرد مولر آلمانی را با 14 گل بشکوند و لقب بهترین گلزن جام جهانی را تصاحب کند. رکوردی که 8 سال بعد از دست بر قضا در کشور برزیل و توسط یک آلمانی یعنی میروسلاو کلوزه شکسته شد. برزیل در 1/4 به صد محکم فرانسه خورد. همان تیمی که در فینال 1998 ازش شکست خورده بود. آنها با تک گل "تیری هانری" مهاجم فرانسوی باشگاه آرسنال از دور مسابقات کنار رفتند. این آخرین جام جهانی برای رونالدو بود. رونالدو هم مانند پله با 29 سال سن در آخرین جام جهانی اش دیگر نتوانست در جام جهانی بازی کند که یکی از عمده ترین علل آن می تواند شرایط فیزیکی و اضافه وزنش بود. برزیل در پایان مسابقات برنده جایزه بازی جوانمردانه از سوی فیفا شد.

برزیل در جام جهانی 2006


جام جهانی 2010  حضور داشت

در بازیهای انتخابی جام جهانی 2010 تیم برزیل به عنوان سرگروه قاره آمریکای جنوبی به جام جهانی صعود کرد. "لوییز فابیانو" بهترین گلزن برزیل در این مسابقات بود. "کارلوس دونگا" کاپیتان اسبق برزیل هدایت کشورش را به عهده گرفته بود. وی "رونالدینیو" را به تیم ملی دعوت نکرد و دیگر هم خبری از رونالدو, روبرتو کارلوس و کافو نبود. برزیل در جام جهانی 2010 به زحمت تیم کره شمالی را شکست داد و سپس با درخشش "لوییز فابیانو" ساحل عاج را از پیش روی برداشت. در این بازی "کاکا" در دقیقه 85 یک اخطار گرفت و 3 دقیقه بعد اخطار دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد. برزیل بازی آخرش برابر پرتغال را بدون گل مساوی کرد و به عنوان سرگروه به دور بعدی رفت. برزیل در 1/8 شیلی را کنار زد و در 1/4 به تیم هلند خورد. "روبینیو" باز هم مانند بازیهای قبلی برای کشورش گلزنی کرد اما "وسلی اسنایدر" هلندی دوبار موفق به گلزنی شد تا تیم "دونگا" از جام خداحافظی کند. در دقیقه 73 بازی "فیلیپه ملو" هالفبک باشگاه یوونتوس از زمین اخراج شد.


جام جهانی 2014  حضور داشت

در سال 2014 برزیلی ها بعد از 64 سال دوباره میزبان جام جهانی شدند. آنها ستاره گان سالهای گذشته خود مانند: رونالدو, رونالدینیو, روماریو, روبینیو, زیکو و غیره را نداشتند اما تلاش می کردند در کشور خودشان با استفاده از شرایط میزبانی نتیجه مطلوب را بگیرند. ضمن اینکه "فیلیپه اسکولاری" که در سال 2002 برزیل را قهرمان جهان کرده بود به عنوان مربی و "کارلوس پیرییرا" که در سال 1994 برزیل را قهرمان کرده بود به عنوان دستیار وی انتخاب شده بودند. برزیل بازی افتتاحیه را با یک گل به خودی توسط "مارسلو" آغاز کرد اما با درخشش "نیمار" توانست به بازی برگردد و پیروز میدان شود. برزیل پس از تساوی بدون گل مقابل مکزیک با 4 گل کامرون را در هم شکست. "نیمار" مانند بازی با کرواسی 2 گل برای کشورش زد. برزیل در 1/8 به مصاف شیلی رفت و در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد. در این بازی 5 ضربه پنالتی توسط هر دو تیم به هدر رفت. برزیل در 1/4 روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی از "داوید لوییز" تیم شگفتی ساز کلمبیا را مغلوب کرد. "نیمار" در این بازی مصدوم شد تا بازی بعدی برابر آلمان را از دست بدهد. برزیل در شرایطی در نیمه نهایی به مصاف شاگردان "یوآخیم لو" رفت که "نیمار" ستاره ی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت, همچنین کاپیتانش"تیاگو سیلوا" هم بازی نمی کرد. بازی برابر آلمان تبدیل به یکی از عجیبترین بازیهای ادوار جام های جهانی شد. خیلی زود در دقیقه 11 توماس مولر دربازه برزیل را فرو ریخت و گلهای بعدی هم پشت سر هم از راه می رسید. برزیل در همان نیمه نخست 5 گل از تیم آلمان خورده بود. درسته که آلمان تیم قوی بود ولی دریافت این همه گل برای هواداران برزیل غیر قابل قبول بود. آلمان در نیمه دوم 2 گل دیگر هم زد تا این بازی پرگلترین بازی جام جهانی 2014 شود. برزیل راهی بازی سوم چهارمی برابر هلند شد و آنجا هم با 3 گل شکست خورد تا با مجموع 13 گل خورده عنوان ضعیفترین خط دفاعی جام را به خود اختصاص دهد. برزیل در خانه خودش هیچ افتخاری کسب نکرد. نه مدال گرفت, نه دستکش طلایی, نه توپ طلایی, نه کفش طلایی, نه بهترین بازیکن جوان و نه حتی جایزه بازی جوانمردانه.

برزیل در جام جهانی 2014


جام جهانی 2018  حضور داشت

برزیل در انتخابی جام جهانی 2018 با اقتدار کامل و اختلاف 10 امتیازی با تیم دوم یعنی اروگوئه به عنوان نخستین تیم راه یافته بعد از کشور میزبان یعنی روسیه به جام جهانی رفت. مربی برزیل در این جام "آدنور تیته" بود که با باشگاه کورینتیاس افتخارات خوبی کسب کرده بود. برزیل بازی نخستش را با سوئیس مساوی کرد و سپس کاستاریکا و صربستان با نتیجه مشابه 2 بر 0 شکست داد. آنها در 1/8 مکزیک را مغلوب کردند ولی در 1/4 با گل به خودی "فرناندینیو" مقابل بلژیک از دور مسابقات کنار رفتند.

برزیل در جام جهانی 2018


جام جهانی 2022  حضور داشت

برزیل در انتخابی جام جهانی 2022 قطر بدون حتی یک شکست در 17 بازی و 40 گل زده و تنها 5 گل خورده به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شد. با دیگر "تیته" مربی برزیل در جام جهانی بود. برزیل بازی اولش برابر صربستان را با درخشش "ریچاردسون" با پیروزی پشت سر گذاشت و سپس سوئیس را مغلوب کرد اما در میان شگفتی همگان بازی آخرش را با تک گل دقیقه پایانی "ابوبکر" به کامرون واگذار کرد. برزیل در 1/8 نماینده آسیا یعنی کره جنوبی را با 4 گل گلباران کرد. آنها در 1/4 به سد محکم کرواسی خوردند و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شدند. این سومین جام جهانی بود که نیمار ستاره این تیم نتوانست فینال را ببیند.


(آمار برزیل)

بهترین خط حمله:  1950  با 22 گل زده

بدترین خط حمله:  1934  با 1 گل زده

بهترین خط دفاعی:  1986  با 1- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  2014  با 14- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  2002  با 7 برد

کمترین تعداد برد:  1934  بدون برد

بیشترین تعداد مساوی:  1978  با 3 مساوی

کمترین تعداد مساوی:  1930, 1934, 1966, 1970, 1982, 1990, 2002, 2006  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  1966, 1974, 1998, 2014  با 2 باخت

کمترین تعداد باخت:  1958, 1962, 1970, 1978, 1986, 1994, 2002  بدون باخت

بیشترین امتیاز:  2002  با 21 امتیاز

کمترین امتیاز:  1934  بدون امتیاز


تعداد ستاره گانی که برزیل در جام های جهانی به دنیای فوتبال معرفی کرده است آنقدر زیاد است که فقط به چند تای آن اشاره می کنیم:

1934-1938 Leonidas
1950 Ademir
1958-1970 Pele اسطوره فوتبال جهان
1982-1986 Sócrates and Zico
1990-1994 Romario
1998-2002-2006 Rivaldo-Ronaldo
2002-2006 Ronaldinho
2006-2010 Kaka
2014-2022 Neymar


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 2.46 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  10 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  31 شهریور 1401)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه