آمار انگلیس در جام جهانی از سال 1950 که اولین حضور انگلیس در جام جهانی بود تا سال 2022.

آمار تیم انگلیس در جام جهانی

مقدمه

در زمان برپایی مسابقات جام جهانی از 1930 تا 1938 انگلیس به دلیل اینکه خود را مهد فوتبال جهان می دانست در این مسابقات شرکت نمی کرد. همچنین انگلیس در سالهای 1974, 1978 و 1994 نتوانست به جام جهانی صعود کند. انگلیس تنها یک بار میزبان و یک بار هم قهرمان جام جهانی شده که هردوی آن هم بر می گردد به سال 1966. بعد از آن انگلیس حتی طمع فینال مسابقات را هم نچشیده است. از بزرگان انگلیس در جام جهانی می توان به استانلی ماتیوس, بابی مور, بابی چارلتون, پیتر شیلتون, گری لینکر, دیوید بکهام, مایکل اوون, استفان جرارد و هری کین اشاره کرد. از نکات جالب مربوط به حذف شدن های انگلیس در جام جهانی می توان به گل دست خدای مارادونا در سال 1986, اخطار پل گاسکویینگ مقابل آلمان غربی در سال 1990, اخراج دیوید بکهام مقابل آرژانتین در سال 1998, اشتباه مسلم دیوید سیمن مقابل برزیل در سال 2002, اخراج وین رونی مقابل پرتغال در سال 2006 و عملکرد ضعیف دیوید جمز مقابل آلمان در سال 2010 اشاره کرد. در این والپیپر تمامی بردها, باختها, مساوی ها و نتایج انگلیس برابر حریفان خود در جام جهانی فوتبال را به صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم ملی انگلیس می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه ی تیم محبوب خود استفاده نمایند.

1966

 


جام جهانی 1930  حضور نداشت

انگلیس از 1930 تا 1938 به دلیل آنکه خود را مهد فوتبال جهان می دانست در مسابقات شرکت نمی کرد.


 جام جهانی 1934  حضور نداشت

انگلیس در مسابقات انتخابی شرکت نکرد.


جام جهانی 1938  حضور نداشت

انگلیس باز هم به مانند قبل در مسابقات انتخابی شرکت نکرد.


جام جهانی 1950  حضور داشت

انگلیس نخستین بار در جام جهانی 1950 حضور پیدا کرد. انگلیس در مرحله ی انتخابی هر 3 بازی خود را برد تا خیلی راحت به جام جهانی 1950 برود. انگلیس بازیکن 35 ساله خود یعنی "استانلی ماتیوس" را در اختیار داشت. آنها بازی اول خود در تاریخ جام جهانی را با شکست شیلی را آغاز کردند ولی با 2 شکست پیاپی برابر آمریکا و اسپانیا از گردونه مسابقات کنار رفتند. انگلیس در گروهش دوم شد ولی چون سیستم مسابقات طوری بود که تنها تیم سرگروه به دور بعدی راه پیدا می کرد آنها حذف شدند.


 

جام جهانی 1954  حضور داشت

انگلیس در انتخابی جام جهانی 1954 سوئیس هم بدون شکست راهی مسابقات شد. آنها برای دومین بار "استانلی ماتیوس" را در اختیار داشتند که اکنون 39 ساله بود. فوتبالیست مشهور باشگاه بلکپول که در سال 1956 برنده ی توپ طلای اروپا شد. انگلیس بازی برده برابر بلژیک را با یک گل به خودی از سوی "دیکینسون" در واپسین لحضات با مساوی عوض کرد. اما سوئیس میزبان را شکست دادند تا برای نخستین بار موفق به صعود در جام جهانی شوند. آنها در 1/4 به صد اروگوئه که 4 سال قبل قهرمان جهان شده بود خوردند و با نتیجه 4 بر 2 شکست خوردند و از جام خداحافظی کردند.


 

جام جهانی 1958  حضور داشت

در 1958 برای سومین بار متوالی انگلیس بدون شکست در بازیهای انتخابی مجوز حضور در جام جهانی را گرفت. "تامی تیلور" از انگلیس با 8 گل زده بهترین گلزن انتخابی جام جهانی لقب گرفت. "بابی چارلتون" 20 ساله هم عضو تیم انگلیس در این جام بود. انگلیس در گروهی بسیار سخت با برزیل, شوروی و اتریش قرار داشت. آنها به زحمت با پنالتی "فینی" در دقایق پایانی بازی یک تساوی از شوروی گرفتند و با برزیل قهرمان جهان بدون گل مساوی کردند و سپس یک تساوی دیگر برابر اتریش. آنها در بازی پلی آف به تیم شوروی باختند تا در همان مرحله ی گروهی مسابقات کنار روند.


جام جهانی 1962  حضور داشت

در 1962 برای چهارمین بار متوالی انگلیس بدون حتی یک شکست راهی جام جهانی شد و برای چهارمین بار متوالی مربیش "والتر وینترباتم" بود. این مربی در 1950, 1954, 1958 هم مربی انگلیس در جام جهانی بود. "بابی چارلتون" با 5 گل زده بهترین گلزن انگلیس در دور انتخابی بود. انگلیس در بازی نخستش در جام جهانی 1962 شیلی را به تیم مجارستان واگذار کرد اما آرژانتین را با 3 گل شکست داد که یکی از این 3 گل را "بابی چارلتون" به ثمر رساند. انگلیس در بازی آخر هم یک تساوی از بلغارستان گرفت تا به لطف بازی مجارستان و آرژانتین و تفاضل گل بهتر از گروهش صعود کند. آنها در 1/4 به تیم قدرتمند برزیل بر خوردند و با 3 گل مغلوب شدند تا از جام کنار روند.


جام جهانی 1966  حضور داشت

در 1966 رویای انگلیس به واقعیت تبدیل شد و برای نخستین بار میزبان جام جهانی شدند. بازی ها با سخنرانی "ملکه الیزابت" آغاز شد. در نیمکت انگلیس دیگه خبری از "والتر وینترباتم" نبود و یک مربی 46 ساله به نام "الف رمزی" هدایت این تیم را به عهده گرفته بود. وی که مربی باشگاه ایپسوییچ تان بود از سال 1963 هدایت تیم انگلیس را به عهده گرفته بود. انگلیس بازی نخست را با اروگوئه بدون گل مساوی کرد اما بازی به بازی بهتر شد و با درخشش "بابی چارلتون" تیم مکزیک را شکست داد و در بازی آخر با 2 گل "راجر هانت" تیم فرانسه را مغلوب کرد. انگلیس در 1/4 مقابل آرژانتین قرار گرفت, این همان بازی معروفی است که با اخراج کاپیتان آرژانتین "آنتونیو راتین" همراه شد. وی مدت زمان زیادی حاضر به بیرون رفتن از زمین بازی نمی شد و در نهایت با دخالت پلیس حاضر در ورزشگاه از زمین خارج شد. این بازی با تک گل "جف هرست" به سود انگلیس میزبان به پایان رسید. تا قبل بازی نیمه نهایی برابر پرتغال, تیم انگلیس حتی یک گل هم دریافت نکرده بود که این نشان از عملکرد عالی دربازه بان این تیم یعنی "گوردون بنکس" و خط دفاعی مستحکم این تیم داشت. انگلیس با 2 گل بابی چارلتون ستاره ی خود از حریف پیش افتاد و "اوزه بیو" در دقیقه 82 نخستین گل را به انگلیس زد. دیدار فینال مسابقات در حضور "ملکه الیزابت" و "لنارد یوهانسون" رئیس یوفا در ورزشگاه ومبلی برگزار شد. این بازی نخستین بازی آلمان و انگلیس در تاریخ جام جهانی است. انگلیسی ها انگیزه زیادی هم برای قهرمانی در کشور خودشان و هم انتقام جنگ جهانی دوم از آلمانی ها را داشتند. اما این آلمانی ها بودند که گل اول بازی را زدند. 6 دقیقه بعد از گل آلمان "جف هرست" گل مساوی را زد و "مارتین پیترس" بازی را به سود انگلیس کرد. اما آلمانی ها به این راحتی تسلیم به شو نیستند. در دقیقه 90 داور سوئیسی یک ضربه ایستگاهی برای آلمان گرفت و پس از برخورد توپ به دیوار دفاعی انگلیس "ولفگنگ وبر" دربازه "گوردون بنکس" را فرو ریخت و بلافاصله داور سوت پایان را زد تا انگلیس برای قهرمانی مجبور شود 30 دقیقه دیگر هم مبارزه کند. نتیجه این بازی مهیج با یک تصمیم بحث برانگیز تیم داوری مشخص شد. شوت سنگین "جف هرست" در دقیقه 100 به تیر افقی دربازه اسابت کرد و داور سوئیسی به سراغ کمک داور خود "توفیق بخراموف" روس رفت و این کمک داور بلافاصله اعلام کرد که توپ از خط دربازه عبور کرد. بازیکنان آلمان به شدت به کمک داور اعتراض کردند و "جف هرست" برای اینکه قهرمانی انگلیس را یکسره کند در دقیقه 120 گل سوم خودش را هم زد. انگلیس قهرمان جهان شد و تا به امروز هیچگاه رنگ فینال جام جهانی رو ندیده است. "الف رمزی" هم از طرف ملکه مفتخر به لقب سر شد. انگلیس از تاریخ 10 نوامبر 1965 تا 16 نوامبر 1966 تعداد 19 بازی متوالی بدون شکست را تجربه کرد.

انگلیس در جام جهانی 1966

 


جام جهانی 1970  حضور داشت

انگلیس به عنوان قهرمان جهان وارد مسابقات 1970 مکزیک شد. آنها با تک گل "جف هرست" رومانی را شکست دادند. سپس به یاران پله در تیم برزیل باختند تا پس از پیروزی خفیف برابر چکسلواکی به عنوان تیم دوم از گروهشان صعود کنند. آنها در 1/4 به آلمان غربی ای خوردند که برای اولین بار از ستاره ای به نام "گرد مولر" بهره می برد. انگلیس تا دقیقه 50 با نتیجه 2 بر 0 از آلمان غربی جلو بود اما قیصر فوتبال آلمان اختلاف رو به یک گل رساند و "اوه زیلر" با تجربه گل مساوی را زد. در دقیقه 108 بمب افکن آلمانی یعنی "مولر" گل پایانی را زد تا انگلیس از دور مسابقات کنار رود. انگلیس در این جام تمام ستاره گان قهرمان دوره قبلی خود را در اختیار داشت اما نتوانست موفقیت سالهای قبل را تداوم بخشد.

انگلیس در جام جهانی 1970

 


 

جام جهانی 1974  حضور نداشت

در 06 جون 1973 انگلیس برای نخستین بار طمع شکست در بازیهای انتخابی جام جهانی را چشید. آنها 2 بر 0 مغلوب لهستان شدند تا نتوانند به جام جهانی راه پیدا کنند.


 

جام جهانی 1978  حضور نداشت

انگلیس در 1978 هم به مانند دوره قبل در مسابقات حضور نداشت. آنها تنها با یک شکست برابر ایتالیا و تفاضل پایین تر نسبت به این تیم از جام جهانی 1978 آرژانتین باز ماندند.


 جام جهانی 1982  حضور داشت

پس از دو دوره غیبت انگلیس در جام جهانی آنها با تک گلی که "پل مارینر" بازیکن باشگاه ایپسوییچ تان در بازی آخر انگلیس برابر مجارستان زد به جام جهانی 1982 اسپانیا راه پیدا کردند. انگلیس در این جام از یک دربازه بان با تجربه به نام پیتر شیلتون بهره می برد. آنها با درخشش "برایان رابسون" تیم فرانسه را با 3 گل شکست دادند و سپس چکسلواکی رو با دو گل از پیش رو برداشتند و در بازی آخر نماینده آسیا یعنی کویت را با یک گل مغلوب کردند. پس از کسب 3 برد متوالی انگلیس در مرحله گروهی بعدی به رقیب دیرینه خود آلمان غربی برخورد و بدون گل با این تیم مساوی کرد و به دلیل مساوی با کشور میزبان یعنی اسپانیا از دور مسابقات کنار رفت. "پیتر شیلتون" در مجموع 5 بازی تنها یک بار مقابل فرانسه دربازه اش باز شد.

انگلیس در جام جهانی 1982

 


 

جام جهانی 1986  حضور داشت

جام جهانی 1986 مکزیک تبدیل به یک جام جهانی ماندگار در تاریخ جام های جهانی شد. انگلیس در انتخابی جام جهانی 1986 با اقتدار کامل, بدون شکست و تنها 2 گل خورده جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد. مربی انگلیس در این جام "بابی رابسون" فقید بود. وی تیمی جوان را راهی مسابقات کرده بود. تنها بازیکن بالای 30 سال انگلیس دربازه بان این تیم "پیتر شیلتون" بود. انگلیس جام را خوب شروع نکرد و بازی اولش را به پرتغال واگذار کرد. سپس برابر تیم گمنام مراکش بدون گل مساوی کرد. در دقیقه 42 این بازی برای نخستین بار یک بازیکن از تیم انگلیس از زمین بازی اخراج می شد. این بازیکن "ری ویلکینز" ستاره باشگاه میلان ایتالیا بود که در جام جهانی 1982 هم حضور داشت. انگلیس در بازی آخرش نیاز مهمی به برد داشت و این "گری لینکر" بود که فرشته نجات کشورش شد و در همان نیمه اول برابر لهستان 3 گل زد تا انگلیس از گروهش بالا بیاید. در بازی برابر پاراگوئه در مرحله ی 1/8 باز هم این "لینکر" بود که به کمک انگلیس آمد. آنها در 1/4 به آرژانتینی برخوردند که دیگو مارادونا رهبر آن بود. در اون سالها جنگی بین انگلیس و آرژانتین در مورد حق مالکیت بر جزایر فالکلند در گرفته بود و مردم آرژانتین از انگلیسی ها نفرت زیادی داشتند. "مارادونا" روی یک اشتباه از طرف مدافع انگلیس صاحب یک موقعیت شد و علارغمه کوتاهی قدش نسبت به دربازه بان انگلیس یعنی "پیتر شیلتون" با استفاده از دستش, توپ را وارد دربازه کرد. با وجود اینکه تمام حاضرین در ورزشگاه به وضوح دیدند که "دیگو" با دست توپ را وارد دربازه کرد, اما داور تونسی بازی "علی بن ناصر" گل را پذیرفت. "مارادونا" بعدا اعلام کرد که این گل دست خدا بوده و انتقام آرژانتین از انگلیس در مورد جزایر فالکلند بوده است. این گل از طرف فیفا به عنوان گل قرن انتخاب شد. اما 4 دقیقه بعد مارادونا از میانه زمین چندین و چند بازیکن انگلیس و سپس دربازه بان این تیم رو هم جا گذاشت تا دیگر حرفی باقی نگذارد. گری لینکر موفق شد یکی از گلها را پاسخ دهد اما کافی نبود و در نهایت انگلیس از جام کنار رفت. لینکر با گلی که به آرژانتین زد موفق شد نخستین انگلیسی شود که آقای گل جام جهانی شده است.

انگلیس در جام جهانی 1986

 


جام جهانی 1990  حضور داشت

در سال 1989 انگلیس پس از تساوی بدون گل برابر لهستان در بازی های انتخابی جام جهانی 1990 جواز حضور در جام جهانی را گرفت. آنها بدون شکست و حتی 1 گل خورده راهی ایتالیا شدند. آنها در گروه آخر در کنار هلند قهرمان یورو 88 و ستاره گان مشهورش و همچنین ایرلند همسایه خود و تیم مصر نماینده آسیا قرار داشتند. "بابی رابسون" برای دومین بار هدایت تیم انگلیس را به عهده گرفته بود. وی پیتر شیلتون 40 ساله رو به عنوان سنگربان اصلی تیمش برای جام جهانی 1990 ایتالیا انتخاب کرده بود و در خط حمله زوج "لینکر" و "دیوید پلت" را در اختیار داشت. آنها بازی نخست برابر ایرلند را با مساوی به پایان بردند. سپس یک تساوی دیگر برابر هلند کسب کردند و با پیروزی مقابل مصر به عنوان سرگروه راهی مرحله ی 1/8 شدند. انگلیس با تک گل پیروزی بخش "دیوید پلت" در دقیقه 119 بازی مقابل بلژیک راهی 1/4 شد. با وجود اینکه اکثر دیدارهای مرحله 1/4 جام جهانی با حداقل گل زده به پایان رسید, دیدار انگلیس و کامرون یکی از هیجانی ترین و زیباترین بازی های این مرحله بود. باز "پلت" برای کشورش گلزنی کرد اما تیم بی نام و نشان کامرون دو بار پشت هم دربازه "شیلتون" را فرو ریخت. ولی به دلیل کم تجربه بودن کامرون, این تیم دو ضربه پنالتی به حریف واگذار کرد و "گری لینکر" هر دوی آنرا گل کرد تا انگلیس در نیمه نهایی به مصاف رغیب سنتی خود یعنی آلمان غربی برود. در دقیقه 59 بازی طی اشتباه "پیتر شیلتون" در جای گیری و ضربه ایستگاهی "اندریاس بره مه" که به مدافع انگلیس برخورد کرد, آلمان جلو افتاد اما باز "گری لینکر" به کمک تیمش آمد و بازی را مساوی کرد. "پل گاسکویینگ" در دقیقه 99 اخطار گرفت تا بازی بعدی را از دست بدهد. بازی به ضربات پنالتی رفت و "استیورات پیرس" نتوانست پنالتی اش را وارد دربازه کند. بعد از پنالتی "اولاف تون" که تبدیل به گل شد "کریس وادل" ستاره ی باشگاه مارسی باید پنالتی را گل می زد تا انگلیس امیداور شود اما او پنالتی را به آسمان کوبید تا انگلیس فینال را از دست بدهد. انگلیس در دیدار رده بندی برابر ایتالیای میزبان شکست خورد و "پیتر شیلتون" در این بازی یک اشتباه عجیب انجام داد که موجبات گل روبرتو باجو را فراهم کرد. این آخرین باری بود که "پیتر شیلتون" درون دربازه انگلیس قرار گرفت. وی از 1970 تا 1990, 125 بازی ملی برای کشورش انجام داد. "دیوید پلت" بازی را به تساوی کشاند اما "اسکلاچی" با پنالتی که وارد دربازه انگلیس کرد هم آقای گل مسابقات شد و هم مدال برنز را به کشورش هدیه داد. انگلیس در پایان رقابتها برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا شد. "پل گسکوین" 23 ساله از ستاره های انگلیس در این جام بود که بارها با حرکت و دریبل های زیبایش هوادارها را به هیجان می آورد. ولی وی پس از بازی برابر آلمان غربی دیگر فرصت حضور در جام های جهانی را پیدا نکرد.

انگلیس در جام جهانی 1990

 


جام جهانی 1994  حضور نداشت

در سال 1993 انگلیس نتوانست به جام جهانی 1994 آمریکا راه پیدا کند. آنها در بازی آخر 7 بر 1 سان مارینو را شکست دادند اما به دلیل پیروزی هلند در بازی آخرش برابر لهستان, تیم انگلیس از رسیدن به جام جهانی باز ماند. مربی انگلیس در این بازی ها "دیوید تیلور" بود. وی 31 سال در رده باشگاهی و ملی مربیگری کرد و افتخارات زیادی هم در این عرصه ندارد. "دیوید پلت" بهترین گلزن تیمش در این مسابقات بود.


جام جهانی 1998  حضور داشت

پس از عملکرد نسبتا موفق "تری ونبلز" مربی انگلیس در یورو 96 وی هدایت تیم استرالیا را برای صعود این کشور به جام جهانی به عهده گرفت و فدراسیون فوتبال انگلیس "گلن هادل" 41 ساله را روی نیمکت انگلیس قرار داد. وی انگلیس را بالاتر از ایتالیا مستقیم به جام جهانی 1998 فرانسه برد. در این سال انگلیس ستاره گان جوان زیادی را به دنیای فوتبال معرفی کرد. ستاره گانی مانند: مایکل اوون, دیوید بکهام, پل اسکولز و گری نویل. از مجموع 22 بازیکنی که "گلن هادل" با خود به فرانسه آورده بود تنها "دیوید سیمن" تجربه جام جهانی را داشت که آن هم از روی نیکمت در جام جهانی 1990. انگلیس در همان بازی نخست با درخشش "آلن شییر" و "پل اسکولز" تیم تونس را شکست داد. اما در بازی بعد برابر رومانی به مشکل برخورد. علارغمه درخشش "مایکل اوون" 18 ساله, رومانی این بازی را 2 بر 1 برد. انگلیس برای صعود باید حتما بازی آخرش مقابل کلمبیا را می برد, حتی اگر هم مساوی می گرفت به دلیل تفاضل گل بهتر کلمبیا, حذف می شد. انگلیس در همان نیمه اول صعودش را قطعی کرد و "دیوید بکهام" یک ضربه ایستگاهی تماشایی را وارد دربازه "موندراگون" کرد تا پس از رومانی به عنوان تیم دوم راهی 1/8 شوند. انگلیس در 1/8 به تیم آرژانتین خورد. در تیم آرژانتین دیگه خبری از مارادونا نبود. وی دقیقا یک سال قبل از فوتبال خداحافظی کرده بود. سرنوشت این بازی با ضربات پنالتی مشخص شد. ابتدا در دقیقه 5 باتیستوتا مهاجم آرژانتین از روی نقطه پنالتی دربازه "سیمن" را باز کرد و 4 دقیقه بعد "آلن شییر" با ضربه پنالتی بازی را برابر کرد. در دقیقه 16 طی پاس زیبای دیوید بکهام, مایکل اوون یه حرکت هجومی را از میانه زمین آغاز کرد و گل برتری تیمش را زد. این گل به یه نحوی تلافی اون گل زیبای مارادونا در سال 1986 به انگلیس بود. با وجود برتری انگلیس آنها روی یک ضربه ایستگاهی تمرین شده از سوی بازیکنان آرژانتین گل مساوی را دریافت کردند. اما در دقیقه 47 یه دیگوی دیگه بلای جون انگلیس شد. "دیگو سیمئونه" پس از برخورد با "دیوید بکهام" روی وی افتاد و بکهام هم برای تلافی یک لگد درست در جلوی چشم داور دانمارکی به پای سیمئونه زد که باعث شد از زمین اخراج و انگلیس 10 نفره شود. انگلیس روی یک ضربه کرنر توسط "سول کمبل" گل سوم را هم زد اما داور گل را مردود اعلام کرد. بازی به ضربات مرگبار پنالتی رفت و "پل اینس" و "دیوید بتی" از انگلیس نتوانستند پنالتی های خود را تبدیل به گل کنند و انگلیس خیلی زود از جام خداحافظی کرد و به خانه برگشت. عده زیادی علت حذف انگلیس را حرکت بچه گانه "دیوید بکهام" می دانستند. این بازیکن 4 سال بعد مقابل آرژانتین تک گل 3 امتیازی تیمش را زد تا هواداران خاطره تلخ 1998 را از یاد ببرند. انگلیس به صورت مشترک با فرانسه برنده جایزه بازی جوانمردانه مسابقات شد.

انگلیس در جام جهانی 1998

 


جام جهانی 2002  حضور داشت

در سال 2001 فدراسیون فوتبال انگلیس تصمیم گرفت برای نخستین بار یک مربی غیر انگلیسی را روی نیمکت این تیم در جام جهانی قرار دهد. این گزینه "اسون گروان اریکسون" سوئدی بود. انگلیس در مرحله انتخابی جام جهانی 2002 با آلمان هم گروه بود. آنها بازی رفت در آلمان را در خاک خود واگذار کردند اما بازی برگشت در مونیخ به یکی از شبهای فراموش نشدنی انگلیسی ها تبدیل شد. انگلیس با نتیجه 5 بر 1 آلمان را در هم کوبید. مایکل اوون در این بازی هتریک کرد. انگلیس با تفاضل گل بهتر نسبت به آلمان مستقیم به جام جهانی 2002 کره و ژاپن رفت. انگلیس در جام جهانی 2002 پس از تساوی برابر سوئد به مصاف آرژانتین رفت. در این بازی باز در میانه زمین برخوردی بین بکهام و سیمئونه صورت گرفت اما اینبار "بکهام" خونسرد بود. در دقیقه 42 طی حرکتی که "مایکل اوون" انجام داد داور بازی یک ضربه پنالتی برای انگلیس گرفت. فرصت بود تا "بکهام" اشتباهش در جام قبلی برابر آرژانتین و حذف کشورش را جبران کند. وی پشت ضربه پنالتی ایستاد. قبل از آنکه آماده شود "دیگو سیمئونه" به پیش وی رفت تا با او دست دهد و تمرکزش را بهم ریزد اما "بکهام" به او بی توجهی کرد و دست نداد. بکهام پنالتی را با نوک پا وارد دربازه کرد تا انگلیس انتقام خود را از آرژانتین و بکهام از سیمئونه بگیرد. البته بکهام پس از پایان بازی به سمت "سیمئونه" رفت و با وی دست داد. انگلیس با تساوی که مقابل نیجریه گرفت و به لطف تساوی آرژانتین مقابل سوئد به عنوان تیم دوم صعود کرد. انگلیس در 1/8 طی یک بازی زیبا با 3 گل دانمارک را از پیش رو برداشت. بکهام در این بازی 2 پاس گل داد. اما انگلیس در 1/4 به قرعه سخت برزیل خورد. "مایکل اوون" ابتدا انگلیس را جلو انداخت ولی "ریوالدو" بازی را مساوی کرد. در دقیقه 49 بازی "رونالدینیو" متوجه خروج "دیوید سیمن" دربازه بان انگلیس شد. در حالی که همه فکر می کردند او ضربه ایستگاهی را سانتر می کند, به صورت مستقیم به سمت دربازه فرستاد و با اشتباه "سیمن" توپ وارد دربازه شد. "سیمن" هم به مانند "شیلتون" هموطنش در آخرین جام جهانی اش اشتباهی کشنده ای را انجام داد. "رونالدینیو" 7 دقیقه بعد با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد ولی در نهایت تیم "اریکسون" از گردونه مسابقات کنار رفت.

انگلیس در جام جهانی 2002

 


 

جام جهانی 2006  حضور داشت

در سال 2006 بازیها در کشور آلمان برگزار می شد. انگلیس برای بار دوم تحت هدایت "اریکسون" بود و در دور انتخابی به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا کرد. بازی آخر انگلیس برابر لهستان بسیار اهمیت داشت. که با گل نجات بخش "فرانک لمپارد" سند صعود انگلیس هم به جام جهانی امضاء شد. انگلیس در جام جهانی 2006 بازی اولش مقابل پاراگوئه را با یک گل به خودی بازیکن پاراگوئه به پایان برد. سپس آنها روی دو ارسال "دیوید بکهام" دو گل به ترینیداد و توباگو زدند تا 3 امتیاز دیگر به حساب خود بیفزایند. در شهر کلن بازی سوئد و انگلیس برگزار شد. "جو کول" با یک شوت از راه دور که یکی از زیباترین گلهای جام هم لقب گرفت انگلیس را پیش انداخت اما "مارکوس البک" در دقیقه 51 گل تساوی را زد تا 2000مین گل تاریخ جام های جهانی وارد دربازه ی یک کشور از بریتانیا بشود. در سال 1978 هم 1000مین گل جام جهانی وارد دربازه اسکاتلند شد. "استیون جرارد" برتری را دوباره به کشورش داد چون اگر انگلیس این بازی را می باخت و در گروهش دوم می شد باید به مصاف کشور میزبان یعنی آلمان می رفت. اما سوئد در دقایق پایانی توسط "هنریک لارسن" بازی را برابر کرد. به این ترتیب انگلیس قرعه بهتری نسبت به سوئد گرفت. آنها در 1/8 به مصاف اکوادور رفتن و با ضربه ایستگاهی زیبای "بکهام" راهی 1/4 شدند. در دقیقه 61 بازی با پرتغال, "وین رونی" 20 ساله حرکت غیر ورزشی به مانند حرکت "بکهام" در سال 1998 انجام داد. داور آرژانتینی "رونی" را از زمین اخراج کرد. بازی بدون گل به ضربات پنالتی رفت و انگلیسی ها 3 پنالتی خراب کردند که دوتای آن توسط "فرانک لمپارد" و "استیون جرارد" بود. ضربه آخر پرتغال را "کریس رونالدو" زد و پس از گل خوشحالی و فریاد بلندی هم سر داد. وی آنزمان در باشگاه منچستر یونایتد انگلیس بازی می کرد و روی اخراج "رونی" هم تیمی اش توسط داور انگیزه زیادی داشت. بعد از این جام انگلیس نتوانست به مسابقات یورو 2008 راه پیدا کند و "دیوید بکهام" از تیم ملی خداحافظی کرد.

انگلیس در جام جهانی 2006

 


جام جهانی 2010  حضور داشت

پس از ناکامی "اریکسون" سوئدی در دو جام جهانی "فابیو کاپلوی" ایتالیا ای جای وی را گرفت. انگلیس در بازیهای انتخابی جام 2010 به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کرد. آنها در مجموع 10 بازی 34 گل به ثمر رساندند و "وین رونی" با 9 گل بهترین گلزن تیمش در این رقابتها بود. "کاپلو" تیم با تجربه ای را به آفریقای جنوبی فرستاد چراکه 7 بازیکن انگلیس بالای 30 سال سن داشتند و میانگین سنی تیم هم 28 سال بود. گفته می شود علت اصلی ناکامی انگلیس در سال 1998 اخراج بکهام, در سال 2002 جاگیری اشتباه "دیوید سیمن" و در سال 2006 اخراج "وین رونی" بود. در این سال هم علت اصلی ناکامی انگلیس نبود یک دربازه بان مطمئن درون دربازه بود. در بازی انگلیس برابر آمریکا "رابرت گرین" سنگربان وستهام یونایتد اشتباه فاحشی را انجام داد و نتوانست ضربه آرام کلینت دمپسی را مهار کند. این بازی مساوی به پایان رسید. "کاپلو" تصمیم گرفت در بازی بعدی مقابل الجزائر "دیوید جمز" 39 ساله را درون دربازه قرار دهد. این بازی بدون گل به پایان رسید. در بازی آخر هم انگلیس با تک گل "جرمین دفو" اسلوونی را شکست داد و به عنوان تیم دوم به مصاف آلمان قدرتمند رفت. ولی اگر آنها روی اشتباه دربازه بان خودشان با آمریکا مساوی نمی کردند الان می توانستند به جای آلمان با غنا دیدار کنند. آلمان این بازی را 4 بر 1 برد و در این بازی "دیوید جمز" و خط دفاعی انگلیس روی تمامی گلها مقصر بودند. "فرانک لمپارد" یک گل واضح هم برای انگلیس زد ولی داور تشخیص داد که توپ از خط عبور نکرده. این گل یادآور گلی بود که "جف هرست" در سال 1966 به آلمان زد و داور گل را پذیرفت. آلمان ها به مراتب خیلی بهتر از انگلیس بازی کردند. این برای سومین بار بود که انگلیس توسط آلمان از مسابقات حذف می شد.

انگلیس در جام جهانی 2010

 


 

جام جهانی 2014  حضور داشت

در سال 2013 انگلیس دوباره به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا کرد. در جام جهانی 2014 برزیل اکثر کارشناسان ایتالیا و انگلیس را شانس اصلی صعود از گروهشان می دانستند. اما همه چیز درست عکس این رقم خورد. انگلیس تحت هدایت "روی هاتسون" بازی نخستش را به ایتالیا 2 بر 1 واگذار کرد. سپس با همین نتیجه مغلوب اروگوئه شد. "وین رونی" در این بازی اولین و آخرین گلش در جام های جهانی را زد. انگلیس بی انگیزه که حذف شده بود و دیگر امیدی نداشت بازی آخرش را هم مقابل کاستاریکا بدون گل مساوی کرد تا پس از 56 سال نتواند از مرحله ی گروهی صعود کند. آخرین بار آنها در 1958 در مرحله گروهی حذف شدند. انگلیس همانند جام جهانی 1950 در این بازی ها 2 گل زد که ضعیفترین خط حمله انگلیس در تاریخش هم است. پس از این نتیجه تلخ انگلیس در جام جهانی اکثر بازیکنان قدیمی و مشهور این تیم مانند: وین رونی, فرانک لمپارد, استفان جرارد کنار رفتن و جای خود را به بازیکنان جوان مستعد دیگری دادند.


 

جام جهانی 2018  حضور داشت

پس از ناکامی در جام جهانی 2014 مربی انگلیس "گریت ساتگیت" 48 ساله شد. وی انگلیس را بدون شکست راهی جام جهانی 2018 روسیه کرد. کاپیتان انگلیس در این جام "هری کین" 24 ساله بود. وی در همان بازی نخست برابر تونس دوبار موفق به گلزنی شد تا کشورش 3 امتیاز بدست آورد. آنها در گام بعدی با 6 گل پاناما را در هم کوبیدند که 3 گل سهم "هری کین" در این بازی بود. انگلیس بازی آخرش را به بلژیک واگذار کرد تا به مصاف کلمبیا در 1/8 برود. باز این "هری کین" بود که برای انگلیس گلزنی کرد اما کلمبیا در دقایق پایانی بازی گل تساوی را زد. در ضربات پنالتی "گوردون پیکفورد" سنگربان انگلیس عملکرد خوبی داشت و برای اولین بار در تاریخ جام جهانی انگلیس در ضربات پنالتی پیروز می شد. آنها در 1990 توسط آلمان غربی, 1998 توسط آرژانتین و 2006 توسط پرتغال در ضربات پنالتی حذف شده بودند. انگلیس در 1/4 تیم سوئد را کنار زد تا پس از 28 سال به نیمه نهایی برسد. آنها در نیمه نهایی برابر کرواسی خیلی زود و در دقیقه 5 جلو افتادند ولی در نیمه دوم "ایوان پرشیج" بازیکن اینترمیلان ایتالیا بازی را به تساوی کشاند و در وقتهای اضافه "ماریو مانزوگیچ" بازیکن یوونتوس ایتالیا کار انگلیس را یکسره کرد. انگلیس نتوانست به فینال برسد. آنها در رده بندی دوباره به مصاف بلژیک رفتند که در مرحله گروهی 1 بر 0 مغلوب آن شده بودند. اینبار 2 بر 0 به بلژیک باختند و چهارم شدند. با اینکه انگلیس نتوانست مدالی در این بازی ها کسب کند اما تیمی که "گرت ساتگیت" ساخته بود نوید آینده ای درخشان را می داد. "هری کین" هم با 6 گل آقای گل مسابقات شد.

انگلیس در جام جهانی 2018

 


جام جهانی 2022  حضور داشت

انگلیس از تاریخ 18 نوامبر 2020 تا 29 مارچ 2022 رکورد 22 بازی متوالی بدون شکست را تجربه کرد, که بهترین رکورد شکست ناپذیری انگلیس در تاریخش به حساب می آید. آنها در انتخابی جام جهانی 2022 قطر بدون شکست و با اختلاف 6 امتیازی نسبت به لهستان مستقیم به جام جهانی صعود کردند. "هری کین" بهترین گلزن تیمش بود و 12 گل در این بازیها به ثمر رساند. انگلیس تحت هدایت "گرت ساتگیت" بازی ها را طوفانی آغاز کرد. آنها تیم ایران را با 6 گل, گلباران کردند. لازم به ذکر است که در همان دقایق نخست بازی دربازه بان اصلی ایران "بیرانوند" به دلیل برخورد شدید با مدافع تیمشان دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت. انگلیس برای بار سوم در تاریخ جام جهانی نتوانست از پس آمریکا بر بیاید. آنها قبلا در 1950 و 2010 هم مقابل این تیم بازی کرده بودند. انگلیس با درخشش "مارکوس رشفورد" مهاجم باشگاه منچستر یونایتد تیم ولز را شکست داد تا به عنوان سرگروه به مرحله بعدی برود. آنها در 1/8 به راحتی تیم سنگال را با 3 گل مغلوب کردند تا به دیدار مهم برابر فرانسه در 1/4 بروند. انگلیس ابتدا عقب افتاد ولی کاپیتان "هری کین" از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. "الیور ژیرو" گل برتری فرانسه را زد تا تیم خوب انگلیس حذف شود. "هری کین" در این بازی یک پنالتی دیگر داشت تا بازی را دوباره برابر کند ولی وی پنالتی را به بیرون زد. انگلیس در این جام 13 گل زد که هجومی ترین تیم تاریخ انگلیس در ادوار جام جهانی است. همچنین انگلیس برای سومین بار برنده جایزه بازی جوانمردانه مسابقات از سوی فیفا شد.

انگلیس در جام جهانی 2022

 


(آمارهای انگلیس)

بهترین خط حمله:  2022  با 13 گل زده

بدترین خط حمله:  1950 و 2014  با 2 گل زده

بهترین خط دفاعی:  1982  با 1- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1954 و 2018  با 8- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  1966  با 5 برد

کمترین تعداد برد:  1958 و 2014  بدون برد

بیشترین تعداد مساوی:  1990  با 3 مساوی

کمترین تعداد مساوی:  1950 و 1970  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  2018  با 3 باخت

کمترین تعداد باخت:  1966 و 1982 و 2006  بدون باخت

بیشترین امتیاز:  1966 و 2006  با 11 امتیاز

کمترین امتیاز:  2014  با 1 امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 2.43 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  10 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  1 مهر 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه