آمار هلند در جام جهانی از 1934 که اولین حضور هلند در جام جهانی بود تا سال 2022.
آمار تیم هلند در تمامی جام های جهانی

مقدمه

آمار هلند در جام جهانی از 1934 که اولین حضور هلند در جام جهانی بود تا سال 2022. از هلند می توان به عنوان بدشانس ترین تیم جام های جهانی یاد کرد. تیمی که همیشه کیفیت خوبی از خود در مسابقات به نمایش می گذارد ولی هیچگاه نتوانسته قهرمان جهان شود. آنها حتی در مسابقات یورو هم تنها یکبار در سال 1988 قهرمان شده اند. فوتبال شناوری که هلند در دهه 70 از خود به نمایش گذاشت فوتبال جهان را به یکباره متحول کرد. فوتبالی که بر پایه مکتب باشگاه بازیکن ساز آژاکس بنا شده بود. در این والپیپر تمامی بردها, باختها, مساوی ها و نتایج هلند برابر حریفان خود در جام جهانی فوتبال را به صورت دقیق درج شده است. علاقه مندان به تیم ملی هلند می توانند از این والپیپر برای اطلاع از تاریخچه ی تیم محبوب خود استفاده نمایند.

1974 1978 2010

2014


جام جهانی 1930  حضور نداشت

هلند در نخستین دوره جام جهانی در 1930 شرکت نکرد.


جام جهانی 1934  حضور داشت

هلند در انتخابی جام جهانی 1934 بدون شکست و بالاتر از بلژیک جواز حضور در جام جهانی را گرفت. آنها در جام جهانی 1934 تو همون  بازی نخست توسط سوئیس از دور مسابقات کنار رفتند و حذف شدند.


جام جهانی 1938  حضور داشت

هلندی ها در انتخابی جام جهانی 1938 هم به مانند دوره قبلی بدون شکست راهی جام جهانی شدند اما در جام جهانی 1938 هم به مانند دوره قبلی تو همان بازی نخست حذف شدند. از 1938 هلندی ها به مدت 36 سال نتوانستند جواز حضور در جام جهانی را بدست آوردند.


جام جهانی 1950  حضور نداشت

هلند بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در انتخابی جام جهانی 1950 و 1954 شرکت نکرد.


جام جهانی 1954  حضور نداشت

در این مسابقات شرکت نکرد.


جام جهانی 1958  حضور نداشت

با تساوی که در بازی آخر برابر تیم قدرتمند اتریش داد از راهیابی به جام جهانی باز ماند.


جام جهانی 1962  حضور نداشت

هلند بازی های انتخابی جام جهانی 1962 را بدون پیروزی به پایان برد تا برای چهارمین بار پیاپی نتوانند به جام جهانی بروند.


جام جهانی 1966  حضور نداشت

هلندی ها در انتخابی جام جهانی 1966 رقابتی شدید با سوئیس و ایرلند شمالی داشتند, آنها اگر بازی آخر برابر سوئیس را می بردند می توانستند راهی جام جهانی شوند اما بازی را به حریف واگذار کردند.


جام جهانی 1970  حضور نداشت

هلند در انتخابی 1970 با تساوی که در بازی آخر مقابل بلغارستان داد نتوانست به جام جهانی مکزیک راه یابد.


جام جهانی 1974  حضور داشت

هلندی ها پس از 32 سال با ظهور ستاره گان خود نظیر: یوهان کرایف, جانی رپ, یوهان نیسکنز, آری هان, رود کرول و راپ رینسنبرینک بالاخره توانستند بلیت جام جهانی را دریافت کنند. آنها در انتخابی جام جهانی 1974 آلمان غربی بدون شکست و با 24 گل زده به جام جهانی صعود کردند. هلند در جام جهانی 1974 تیمهای قدرتمندی نظیر اروگوئه, آرژانتین, آلمان شرقی و برزیل را شکست داد و در حالیکه در فینال 1 بر 0 از آلمان غربی میزبان پیش افتاد جام قهرمانی را از دست دادند.


جام جهانی 1978  حضور داشت

هلند 4 سال بعد در انتخابی جام جهانی بدون شکست راهی جام جهانی شد. یوهان کرایف که گلهای حساسی را برای صعود کشورش زده بود, در جام جهانی 1978 شرکت نکرد. آنها ابتدا با 3 گل که 2 گل آن از روی ضربه پنالتی بود تیم تازه وارد ایران را مغلوب کردند. بعد از تساوی مقابل پرو, در یک بازی تاریخی و نوستالژی مغلوب اسکاتلند شدند. گل "آرچی کمیل" از اسکاتلند به عنوان یکی از گلهای ماندگار جامهای جهانی ثبت شد. در نهایت هلند تنها با تفاضل گل بهتر نسبت به اسکاتلند توانست از گروهش صعود کند. هلند در دور گروهی بعدی ابتدا با 5 گل اتریش را در هم کوبید که "راب رینسنبرینک" در این بازی 3 پاس گل داد و یک گل هم زد. آنها در بازی بعدی با قهرمان دوره قبل یعنی آلمان غربی مساوی کردند و در بازی بعدی با گل "آری هان" تیم ایتالیا را از پیش رو برداشتند تا برای دومین بار پیاپی راهی فینال شوند. هلند گل خورده خودش در نیمه اول را در نیمه دوم و در دقیقه 82 بازی تلافی کرد و بازی به وقتهای اضافه رفت و در آنجا نتوانست از پس آرژانتین برآید و برای دومین بار پیاپی جام قهرمانی را از دست داد.

هلند در جام جهانی 1978


جام جهانی 1982  حضور نداشت

هلند بعد از 1978 حدود 12 سال غائب بزرگ دو دوره جام های جهانی 1982 و 1986 بود. آنها در انتخابی 1982 اسپانیا در بازی آخر برابر فرانسه متحمل یک شکست شدند تا 4 سال دیگر منتظر بمانند.


جام جهانی 1986  حضور نداشت

هلندی ها در انتخابی 1986 هم موفق نبودند. آنها در گروه خودشون دوم شدند و به ناچار به بازی انتخابی با تیم بلژیک رفتند و تنها به دلیل گل دقیقه 85 بلژیک و قانون گل زده بیشتر در خانه حریف هلند از راهیابی به جام جهانی 1986 باز ماندند.


جام جهانی 1990  حضور داشت

هلند در سال 1990 با ستاره گان نو ظهور خودشان در یورو 1988 پا به جام جهانی 1990 ایتالیا گذاشتند. ضمن اینکه اینبار در بازی های انتخابی در گروهشان تیم نخست شدند و بالاتر از آلمان غربی رغیب سنتی خودشان جواز حضور در جام جهانی را گرفتند. هلند مرحله گروهی جام جهانی 1990 را با نتایج عجیب آغاز کرد. آنها هر سه بازی خود را مساوی کردند و حتی برابر مصر هم مساوی کردند. هلند به زحمت از گروهش بالا آمد اما در 1/8 به سد تیم بسیار آماده ی آلمان غربی برخورد. همان بازی معروفی که با پرتاب آب دهان فرانک ریکارد به صورت رودی فولر همراه شد. پنالتی دقیقه 89 رونالد کومان نتوانست مانع از حذف هلند شود. هلندی که 2 سال قبل با اقتدار قهرمان یورو 88 شده بود و دارای فوق ستاره های اون زمان یعنی: گولیت, ریکارد, کومان و  فان باستن بود, و جالب اینکه فان باستن در این مسابقات حتی یک گل هم نتوانست بزند. این مهاجم دیگر فرصت حضور در جام های جهانی بعدی را پیدا نکرد ولی هلند در حال پوست اندازی بود و با روی کار آمدن دیک ادوکات نسل جدیدی به فوتبال دنیا معرفی شدند.


جام جهانی 1994  حضور داشت

هلند در انتخابی جام جهانی 1994 آمریکا توانست سربلند بیرون آید و به عنوان تیم دوم گروهشان راهی آمریکا شند. هلندی ها بازی نخست خودشان در جام جهانی 1994 را با پیروزی برابر عربستان آغار کردند. به بلژیک همسایه خود باختند و سپس مراکش را از پیش رو برداشتند. آنها در 1/8 با درخشش دنیس برکمپ و مارک اورمارس تیم ایرلند را مغلوب کردند. در نهایت هلند در 1/4 به سد برزیل مدعی خورد و در حالیکه 2 بر 0 از این تیم عقب بود باز با کمک برکمپ و پاس گل مارک اورمارس بازی را برابر کرد اما در دقیقه 81 بازی طی یک ضربه ایستگاهی مثال زدنی مغلوب برانکو در تیم برزیل شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

هلند در جام جهانی 1994


جام جهانی 1998  حضور داشت

پس از روی کار آمدن گاس هیدینگ تیم هلند تکمیل تر شد و بازیکنان پا به سن گذاشته ای مانند ریکارد, گولیت و کومان کنار رفتند و نسل جدیدی برای جام جهانی 1998 وارد تیم شدند. اکثر بازیکنان هلند در جام جهانی 1998 فرانسه همان بازیکنانی تیم آژاکس بودند که 3 سال قبل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بودند. نارنجی ها بازی نخست خود را برابر بلژیک بدون گل مساوی کردند. پاتریک کلایورت مهاجم جوان هلندی در دقیقه 82 بازی از زمین اخراج شد. اما هلند بازی دومش برابر کره جنوبی را تبدیل به یه بازی تمام عیار کرد و با 5 گل کره جنوبی را گلباران کرد. هلند در بازی سومش برابر مکزیک درحالیکه 2 بر 0 پیش بود تن به تساوی داد ولی باز در گروهش سرگروه شد. هلند در 1/8 به مصاف یوگوسلاوی رفت و این بازی با گل سرنوشت ساز و دقیقه 90 ادگار داویدز با پایان رسید. اما هلند در 1/4 آماده انجام یک بازی تاریخی برابر آرژانتین بود. آنها آماده بودند که انتقام جام جهانی 1978 را بگیرند. پاتریک کلایورت که در سه دیدار قبلی تیمش غایب بود در این بازی از ابتدا در ترکیب قرار گرفته بود و خیلی زود گل نخست تیمش را زد. اما این گل خیلی دوام نیاورد و آرژانتین بازی را به تساوی کشاند. هلند با اخراج آرتور نیومن در دقیقه 76 به مشکل برخورد اما 11 دقیقه بعد آریل اورتگا مهاجم آرژانتین با سر به فک ادوین ون در سار سنگربان هلند کوبید تا آرژانتین هم مانند هلند 10 نفره شود. 2 دقیقه بعد روی سانتر تماشایی فرانک دی بوئر از وسط زمین برای دنیس برکمپ دربازه ی کارلوس روآ فرو ریخت تا هلند پس از 20 سال انتقام خود را از آرژانتین بگیرد. نارنجی ها در نیمه نهایی به سد محکم برزیل خوردند. هلند تا دقیقه 87 در آستانه شکست قرار داشت اما باز پاتریک کلایورت به کمک تیمش آمد و با یه ضربه سر کار را به تساوی کشاند. در نهایت برنده بازی را ضربات پنالتی مشخص کرد. ون در سار در ضربات پنالتی عملکرد خوبی نداشت و فیلیپ کوکو و فرانک دی بوئر پنالتی های خود را حروم کردند تا تیم رویایی و نسل طلایی هلند برای همیشه از جام جهانی کنار رود. هلند در بازی رده بندی هم از کرواسی شکست خورد و بدون مدال جام جهانی را ترک کرد.


جام جهانی 2002  حضور نداشت

هلند در انتخابی جام جهانی 2002 به دلیل شکست مقابل پرتغال و ایرلند از رسیدن به جام جهانی باز ماند. رود ون نیستلروی ستاره ی نوظهور هلند در این بازی ها 6 گل به ثمر رساند اما هلند به جام جهانی نرسید.


جام جهانی 2006  حضور داشت

هلند در مقدماتی 2006 بدون شکست جواز حضور در جام جهانی را گرفت. آنها در جام جهانی به زحمت و با تک گل آرین روبین مهاجم تیم چلسی توانستند صربستان و مونته نگرو را شکست دهند و یک برد شیرین دیگر برابر ساحل عاج بدست آوردند. در بازی آخر برابر آرژانتین تن به تساوی بدون گل دادند. اما بازی هلند در 1/8 برابر پرتغال تبدیل شد به خشنترین بازی تاریخ جام های جهانی. این بازی در کل 16 اخطار و 4 اخراجی داشت, طوری که مربی هلند فان باستن با تعجب و حیرت به بازی نگاه می کرد. هلند با تک گل مانیش بازیکن پرتغال از دور رقابتها کنار رفت. بعدا این بازی به نبرد نورنبرگ معروف شد.

هلند در جام جهانی 2006


جام جهانی 2010  حضور داشت

هلند در انتخابی جام جهانی 2010 تمام هشت بازی خود را برد و تنها با 2 گل خورده به عنوان سرگروه راهی آفریقای جنوبی شد. مربی هلند در جام جهانی 2010 برت فان مارویک 58 ساله بود. تنها افتخار وی به عنوان مربی قهرمانی لیگ اروپا با فاینورد در سال 2002 و قهرمانی جام حذفی هلند در سال 2008 بود. نارنجی ها در جام جهانی 2010 عملکرد عالی از خودشان به نمایش گذاشتند. آنها با 6 برد پیاپی راهی فینال مسابقات شدند و آنجا تنها با گل دقیقه 116 آندرس اینیستا جام قهرمانی را به اسپانیا واگذار کردند. آرین روبن مهاجم هلند در این فینال چندین موقعیت تک به تک را خراب کرد. هلند برای سومین بار بود که در فینال شکست می خورد. اما هلندی ها 4 سال بعد در جام جهانی 2014 یک انتقام سنگین از تیم اسپانیا گرفتند.

هلند در جام جهانی 2010


جام جهانی 2014  حضور داشت

هلند در انتخابی جام جهانی 2014 عملکردی فوق العاده از خودش نشان داد. آنها در مجموع 10 بازی تنها یک تساوی برابر استونی دادند و باقیه بازی هاشون رو پیروز شدند. هلند 34 گل در این مسابقات زد و "رابین فن پرسی" با 11 گل زده به صورت مشترک بهترین گلزن دور انتخابی جام جهانی شد. در جام جهانی 2014 هلند در حالیکه در گروه خود از اسپانیا 1 بر 0 عقب بودند با 5 گل اسپانیا قهرمان جهان را له کردند تا مدافع عنوان قهرمانی پس از شکست برابر شیلی در همان مرحله ی گروهی حذف شود. گل ضربه سر شیرجه ای رابین ون پرسی تمام دنیا را به هیجان اورده بود و کاسیاس دربازه بان اسپانیا عملکرد ضعیفی از خودش به جای گذاشت. هلند در مجموع 3 دیدار گروهی 10 گل زد و در 1/8 با پنالتی حساس دقیقه 94 هانتلار تیم سختکوش مکزیک را کنار زد. سپس در مرحله ی 1/4 یکی دیگر از کشورهای قاره آمریکا یعنی کاستاریکا را حذف کردند اما در نهایت در نیمه نهایی و ضربات پنالتی به تیم آرژانتین رقیب دیرینه خود باختند و راهی بازی سوم چهارمی شدند. آنها با 3 گل برزیل میزبان را درهم شکستند تا صاحب مدال برنز مسابقات شوند.


جام جهانی 2018  حضور نداشت

تیم خوب هلند در 2018 غایب مهم جام بود و حضور نداشت. آنها تنها به دلیل تفاضل گل پایینتر نسبت به تیم سوئد از جام جهانی 2018 باز ماندند.


جام جهانی 2022  حضور داشت

هلند در انتخابی جام جهانی 2022 قطر در گروهی آسان همراه با ترکیه و نروژ قرار داشت و به راحتی به عنوان تیم نخست به جام جهانی رسید. نارنجی ها در 2022 با مربیگری لوئیس فن خال توانستند عملکرد خوبی از خود ارائه دهند. آنها با شکست سنگال و قطر میزبان راهی 1/8 شدند و در آنجا هم آمریکا را با 3 گل مغلوب کردند. در نهایت در 1/4 به آرژانتین لیونل مسی برخوردند. در حالیکه 2 بر 0 عقب بودند توانستند با درخشش "وگهورست" بازیکن باشگاه بشینتاش بازی را در دقیقه 101 به تساوی بکشانند. هلند در نهایت در ضربات پنالتی از آرژانتین شکست خورد و از جام کنار رفت.

هلند در جام جهانی 2022


(آمارهای هلند)

بهترین خط حمله:  1974, 1978, 2014  با 15 گل زده

بدترین خط حمله:  1938  بدون گل زده

بهترین خط دفاعی:  2006  با 2- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  1978  با 10- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  2010  با 6 برد

کمترین تعداد برد:  1934, 1938, 1990  بدون برد

بیشترین تعداد تساوی:  1990 و 1998  با 3 تساوی

کمترین تعداد تساوی:  1934, 1938, 1974, 1994, 2010  بدون تساوی

بیشترین تعداد باخت:  1978 و 1994  با 2 باخت

کمترین تعداد باخت:  2014 و 2022  بدون باخت

بیشترین امتیاز:  2010  با  18 امتیاز

کمترین امتیاز:  1934 و 1938  بدون امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 1.88 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: April 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  16 دی 1400)
(تاریخ آخرین ویرایش:  29 شهریور 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه