آمار ژاپن در جام جهانی از 1998 که نخستین حضور ژاپن در جام جهانی بود تا سال 2022.

آمار تیم ژاپن در تمامی جام های جهانی

مقدمه

فوتبال ژاپن از سال 1992 که برای نخستین بار قهرمان آسیا شدند متحول شد. آنها یک سال بعد تیم خوبی را, راهی مقدماتی جام جهانی 1994 آمریکا کردند اما در بازی مقابل عراق در واپسین لحضات بازی از رسیدن به جام جهانی باز ماندند. ژاپن در تاریخ 16 نوامبر 1997 با گل طلایی که "ماسایوکی اوکانو" به ایران زد برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد. ژاپنی ها به سرعت فوتبال خود را جلو می بردند. آنها در سال 1999 به صورت مشترک با کره جنوبی میزبانی جام جهانی را گرفتند و عملکرد خوبی هم از خود در سال 2002 نمایش دادند. در سال 2010 ژاپنی ها به مانند 2002 نمایش خیره کننده ای را از خود نشان دادند و با پیروزی 3 بر 1 مقابل دانمارک برای دومین بار وارد مرحله حذفی شدند و آنجا تنها در ضربات پنالتی مقابل پاراگوئه از جام کنار رفتند. ژاپن در 2018 و 2022 هم موفق به صعود از گروه خودش شد اما پیروزی که آنها در جام 2022 مقابل آلمان و اسپانیا بدست آوردند یک دست آورد بزرگ برای فوتبال آسیا به شمار می آمد. ژاپن از سال 1998 که نخستین حضورش در جام جهانی بوده همیشه در جام جهانی حضور داشته.


جام جهانی 1930  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1930 حضور نداشت.


جام جهانی 1938  حضور نداشت

ژاپن در تک بازی انتخابی جام جهانی 1938 مقابل اندونزی که آنزمان کمپانی هند شرقی بود حاضر نشد تا اندونزی تبدیل به نخستین تیم آسیایی حاضر در تاریخ جام جهانی شود.


جام جهانی 1950  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1950 حضور نداشت. لازم به ذکر است که تیمهای اندونزی, برمه و فیلیپین قبل از قرعه کشی انصراف خود را اعلام کردند و به این صورت هند به راحتی جواز حضور در جام جهانی را دریافت کرد, اما آنها هم مدتی بعد به دلیل هزینه های بالای سفر به برزیل انصرف دادند. به جزء هند, تیمهای ترکیه و پرتغال هم از حضور در جام جهانی 1950 برزیل امتناع کردند و به این ترتیب بازی های جام جهانی 1950 به جای 16 تیم با حضور 13 تیم انجام شد که یکی از عجیب ترین گروه بندی های تاریخ جام های جهانی هم لغب گرفت.


جام جهانی 1954  حضور نداشت

ژاپن در تاریخ 7 مارچ 1954 نخستین بازی خودش در مقدماتی جام جهانی را مقابل کره جنوبی و در توکیو انجام داد که منجر به شکست 5 بر 1 مقابل این تیم شد. ژاپن توانست بازی برگشت را با درخشش "توشیو ایواتانی" مقبال کره جنوبی مساوی کند اما به دلیل شکست پرگل مقابل این تیم در بازی رفت از رسیدن به جام جهانی باز ماند.


جام جهانی 1958  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1958 سوئد حضور نداشت و شرکت نکرد.


جام جهانی 1962  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1962 شیلی با شکست 4 بر 1 در مجموع بازی رفت و برگشت مقابل کره جنوبی از گردونه مسابقات کنار رفت. البته کره جنوبی هم در بازی آخر برابر نماینده قاره اروپا یعنی یوگوسلاوی شکست خورد تا هیچ تیمی از آسیا در جام جهانی 1962 حاضر نباشد.


جام جهانی 1966  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1966 انگلیس شرکت نکرد.


جام جهانی 1970  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1970 مکزیک با تیمهای استرالیا و کره جنوبی هم گروه بود. آنها در مجموع 4 بازی بدون کسب حتی یک پیروزی از رسیدن به دور بعدی باز ماندند.


جام جهانی 1974  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1974 آلمان غربی توانست بعد از تیم هنگ کونگ راهی دور دوم شود. اما آنجا با گل دقیقه 110 "موشا اونانا" بازیکن تیم رژیم صهیونیستی از رسیدن به دور پایانی باز ماند.


جام جهانی 1978  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1978 آرژانتین عملکردی ضعیف از خود ارائه داد و در مجموع 4 بازی بدون حتی یک گل زده و کسب تنها 1 امتیاز در همان مرحله ی نخست کنار رفت.


جام جهانی 1982  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1982 اسپانیا با تیمهای چین و ماکائو هم گروه بود و توانست به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شود. اما در بازی بعد با تک گل دقیقه 114 "کیم یانگ نام" بازیکن تیم کره شمالی در رسیدن به دور بعدی ناکام ماند.


جام جهانی 1986  حضور نداشت

ژاپن در انتخابی جام جهانی 1986 مکزیک بالاتر از کره شمالی و سنگاپور راهی دور بعدی مسابقات شد. آنها در دور بعد با نتیجه 5 بر 1 در مجموع رفت و برگشت تیم هونگ کونگ رو کنار زدند اما در مرحله آخر نتوانستند از پس تیم قدرتمند کره جنوبی برآیند.


جام جهانی 1990  حضور نداشت

در انتخابی جام جهانی 1990 در منطقه آسیا تنها تیمهای اول هر گروه راهی دور بعدی می شدند. ژاپن رقابت های دور نخست را خوب شروع کرد و با کسب 7 امتیاز بالاتر از کره شمالی بود اما در بازی آخرش مقابل کره شمالی شکست سختی خورد و کره شمالی هم تمامی بازی های بعدی خود را برد تا بالاتر از ژاپن سرگروه شود. البته کره شمالی هم در مرحله پایانی عملکردی بسیار ضعیف از خودش ارائه کرد.


جام جهانی 1994  حضور نداشت

بازی های انتخابی جام جهانی 1994 آمریکا نخستین باری بود که ژاپن عملکرد قابل قبولی از خودش ارائه می داد. آنها یک سال قبل در سال 1992 برای اولین بار قهرمان آسیا شده بودند. ژاپن در مرحله اول انتخابی جام جهانی 1994 بدون حتی یک شکست و 28 گل زده و بدون گل خورده در مجموع 8 بازی با اقتدار راهی مرحله پایانی مسابقات شدند. اما در مرحله پایانی باید با حریفان قدرتمندی مانند عربستان, عراق, ایران, کره جنوبی و کره شمالی جدال می کردند. ژاپن تا قبل بازی آخرش مقابل عراق 5 امتیازی بود و حتی تا دقیقه 90 با نتیجه 2 بر 1 از عراق پیش بود و تنها چند دقیقه تا حضور در جام جهانی 1994 فاصله داشت. "جعفر عمران" بازیکن عراق در دقیقه 90 گل مساوی کشورش را زد تا تیم خوب ژاپن برای رسیدن به جام جهانی 4 سال دیگر هم صبر کند. لازم به یادآوری است که در این دوره تنها تیمهای اول و دوم جواز صعود به جام جهانی را دریافت می کردند. عربستان با 7 امتیاز تیم نخست شد و ژاپن و کره جنوبی با 6 امتیاز در رده دوم قرار گرفتند. ژاپن تنها به دلیل تفاضل گل پایین تر نسبت به کره جنوبی از رسیدن به جام جهانی باز ماند. "کازایوشی میورا" از ژاپن با 13 گل زده بهترین گلزن انتخابی جام جهانی 1994 شد و تا الان هم هیچ ژاپنی موفق به کسب این عنوان نشده است.


جام جهانی 1998  حضور داشت

ژاپن دور انتخابی جام جهانی 1998 فرانسه را طوفانی آغاز کرد. آنها در دور نخست در مجموع 6 بازی بدون شکست, با 31 گل زده و تنها 1 گل خورده در بازی آخر برابر عمان به عنوان سر گروه راهی دور بعدی شدند. تساوی های زیادی که ژاپن در دور گروهی بعدی بدست آورد کار دست این تیم داد و آنها برای کسب جواز حضور در جام جهانی باید به مصاف تیم ایران در بازی پلی آف در مالزی می رفتند. این بازی بسیار نصف گیر 2 بر 2 مساوی بود اما در دقیقه 118 بازی "ماسایوکی اوکانو" گل طلایی ژاپن را زد تا کشورش برای نخستین بار راهی جام جهانی شود. قانون گل طلایی به مدت 4-3 در فوتبال اجرا شد و طبق آن بعد از زدن گل طلایی بازی بلافاصله تمام می شد. که در یورو 1996 و 2000 هم تیمهای آلمان و فرانسه با همین قانون قهرمان مسابقات شدند. اما قبل از جام جهانی 1998 فدراسیون فوتبال ژاپن "تاکشی اوکادا" مربی ژاپن که کشورش را به جام جهانی برده بود را برکنار کرد و یک مربی فرانسوی به نام " فیلیپ تروسیه" که قبل آن مربی چند تیم آفریقایی مانند آفریقای جنوبی, بورکینا فاسو و نیجریه بود را انتخاب کرد. ژاپن نخستین بازی تاریخش در جام جهانی را در شهر تولوز فرانسه برابر تیم قدرتمند آرژانتین انجام داد و تنها روی یک اشتباه خط دفاعی اش بازی را 1 بر 0 به این تیم واگذار کرد. آنها بازی بعدی را هم با همین نتیجه به کرواسی باختند. و در بازی آخر برابر جامائیکا سومین شکست متوالی خود را تجریه کردند اما "ماساهی ناکایاما" موفق شد نخستین گلزن ژاپن در جام جهانی شود.

ژاپن در جام جهانی 1998

 


جام جهانی 2002  حضور داشت

ژاپن به عنوان میزبان در جام جهانی 2002 شرکت کرد. آنها "فیلیپ تروسیه" مربی خود در جام جهانی 1998 حفظ کردند. وی جوانترین تیم تاریخ ژاپن در جام جهانی را به مسابقات برد. همینطور ژاپن برای نخستین بار از لژیونرهای خود در جام جهانی بهره می برد. "شینجی اونو" بازیکن فاینورد هلند, "هیدتوشی ناکاتا" بازیکن پارمای ایتالیا, جونیچی ایناموتو" بازیکن آرسنال انگلیس و یوشیکاتسو کاواکوچی" دربازه بان تیم پورتسموث انگلیس 4 لژیونر تیم "فیلیپ تروسیه" در جام جهانی 2002 بودند. ژاپن بازی نخست را در شهر سایتاما با بلژیک مساوی کرد و این نخستین امتیاز ژاپن در تاریخ جام های جهانی اش به حساب می آمد. " ایناموتو" ستاره تیمش در این مسابقات بود. وی گل 3 امتیازی تیمش برابر روسیه را زد تا ژاپنی ها نخستین پیروزی تاریخشان در جام جهانی را جشن بگیرند. ژاپن بازی آخرش مقابل تونس را هم به راحتی برنده شد تا به عنوان سرگروه راهی مرحله بعدی شود. ژاپن اگر در گروهش دوم می شد باید به مصاف برزیل قدرتمند می رفت. ژاپن در مرحله 1/8 به مصاف تیم شگفتی ساز مسابقات یعنی ترکیه رفت و تنها با یک گل مغلوب این تیم شد و از گردونه رقابتها آن هم در کشور خودش کنار رفت.


جام جهانی 2006  حضور داشت

ژاپن پس از اتمام جام جهانی 2002 زیکوی برزیلی را به عنوان مربی روی نیمکت خود قرار دادند. "زیکو" تا قبل آن فقط 18 بار سابقه مربی گری در دو تیم باشگاهی ژاپنی را داشت. اما مهمترین زیکو توانست در سال 2004 تیم ژاپن را قهرمان جام ملتهای آسیا کند که دست آوردی مهم به حساب می آمد. ژاپن دور اول انتخابی جام جهانی 2006 آلمان را با 6 پیروزی در 6 بازی به پایان برد. آنها در دور پایانی با پیروزی که در بازی آخر برابر تیم ایران بدست آوردند به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شدند. البته ایران قبل از این بازی جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده بود. ژاپنی ها باز هم به مانند دوره قبلی از لژیونرهای خود در این جام بهره می بردند که مهمترین آنها کپیتان تیم یعنی "هیدتوشی ناکاتا" بود که سالها در سری آ ایتالیا بازی می کرد. اما ژاپن در گروهی بسیار سخت با برزیل, کرواسی و استرالیا قرار داشت. علارغمه اینکه "ناکامورا" گل اول تیمش را برابر استرالیا زد اما ژاپن بازی را 3 بر 1 به این تیم واگذار کرد. ژاپن در بازی بعدی برابر کرواسی تن به تساوی بدون گل داد تا تمامی امیدهایش برای صعود از بین برود. آنها در بازی مقابل برزیل پر ستاره موفق شدند نخستین گل بازی را بزنند ولی برزیل در نهایت بازی را 4 بر 1 برد تا ژاپن تنها با کسب 1 امتیاز در انتهای جدول گروه خود قرار گیرد.

ژاپن در جام جهانی 2006

 


جام جهانی 2010  حضور داشت

ژاپن در دور اول انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با گل دقیقه 90 و 3 امتیازی "آتسوتو اوچیدا" برابر بحرین توانست به عنوان تیم نخست گروهش راهی مرحله پایانی شود. در آنجا هم پس از استرالیای صدرنشین به عنوان تیم دوم مجوز حضور در جام جهانی را دریافت کردند. ژاپنی ها در جام جهانی 2010 برای نخستین بار از یک مربی ژاپنی استفاده کردند. "تاکشی اوکادا" در قبلا هم در مقدماتی جام جهانی 1998 هدایت کشورش را به عهده داشت روی نیمکت ژاپن قرار گرفت. تیم وی با تجربه ترین تیم بین 32 تیم حاضر به حساب می آمد. چراکه تعداد بازی های ملی تمامی 23 بازیکن ژاپن 1098 بازی بود. وی همچنین "یوشیکاتسو کاواکوچی" و سیکو نارازاکی" که هردوی آنها در جام جهانی 1998 هم حاضر بودند و 34 سال سن داشتند را به عنوان دربازه بان به جام جهانی برد. معروفترین لژیونر ژاپن در این مسابقات هم "ماکوتو هاسبه" بود که در ولفسبورگ آلمان بازی می کرد. اما ستاره ژاپن در این جام کسی نبود جز "کیسوکه هوندا" بازیکن تیم زسکا موسکوی روسیه. وی در بازی نخست برابر کامرون گل 3 امتیازی ژاپن را به ثمر رساند. ژاپن بازی بعدی را با حداقل اختلاف به هلند پر ستاره واگذار کرد. (پس از این بازی از تاریخ 24 ژوئن 2010 تا 11 نوامبر 2011 ژاپن 20 بازی متوالی به هیچ تیمی نباخت که این بهترین رکورد شکست ناپذیری ژاپن در عرصه ملی به حساب می آید). اما اگر در بازی آخرش می توانست دانمارک را شکست دهد می توانست در جمع 16 تیم حاضر شود. آنها این بازی را با نتیجه ناباورانه 3 بر 1 از دانمارک بردند. اوج درخشش "هوندا" در این بازی بود که روی 2 ضربه ایستگاهی 2 گل برای کشورش به ثمر رساند. ژاپن در مرحله 1/8 برابر پاراگوئه قرار گرفت و در ضربات پنالتی مغلوب این تیم شد تا نماینده شایسته ای برای قاره آسیا در این مسابقات شود. تک پنالتی هدر رفته ژاپن توسط "یوچی کومانو" زده شد.


جام جهانی 2014  حضور داشت

ژاپن پس از جام جهانی 2010 "آلبرتو زاکرونی" مربی ایتالیایی که سالها در تیمهای معروف ایتالیا مانند ای.سی میلان, اینترمیلان, یوونتوس و لاتزیو مربی گری کرده بود را برای خود انتخاب کرد. ژاپن در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل بعد از ازبکستان به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله پایانی شد. آنها در مرحله پایانی بالاتر از استرالیا به عنوان تیم نخست جواز حضور در جام جهانی را دریافت کردند. همچنین ژاپن نخستین تیم پس از برزیل میزبان بود که جواز حضور در جام جهانی را بدست می آورد. "زاکرونی" 12 لژیونر را به اردوی تیم ژاپن فرا خوانده بود که معروف ترین آنها "شینجی کاگاوا" بازیکن منچستر یونایتد و "ناگاتومو" بازیکن اینترمیلان ایتالیا بودند. با وجود این لژیونرها و کسب موفقیت ژاپن در جام جهانی 2010 امیدهای زیادی به تیم ژاپن می رفت. اما آنها بازی نخست را ناباورانه به ساحل عاج واگذار کردند. سپس در حالی یک تساوی بدون گل برابر یونان کسب کردند که یونان از دقیقه 38 ده نفره بازی می کرد. و در بازی آخر هم با 4 گل مغلوب کلمبیا شدند. ژاپن خیلی زود از جام جهانی کنار رفت.

ژاپن در جام جهانی 2014

 


جام جهانی 2018  حضور داشت

ژاپن دور اول انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را بدون شکست و حتی گل خورده به پایان برد. آنها تحت هدایت "وحید خلیلهوژیچ" قرار داشتند. وی در مرحله پایانی هم توانست ژاپن را بالاتر از عربستان و استرالیا به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی کند. اما یکی دو ماه قبل شروع جام جهانی برکنار شد و جای خود را به "آکیرا نیشینو" داد. وی موفقیت های بسیاری با باشگاه گامبا اوزاکا کسب کرده بود و سال 2008 این تیم را قهرمان آسیا کرده بود. وی مسنترین تیم تاریخ ژاپن را راهی جام جهانی 2018 کرد. به جزء 8 بازیکن باقی نفرات ژاپن در لیگهای خارجی بازی می کردند. ژاپن تنها 7 لژیونر در بوندسلیگای آلمان داشت. پس از اخراج بازیکن کلمبیا در دقیقه 03 و ده نفره شدن این تیم, ژاپن کنترل بازی را بدست گرفت و بلافاصله دربازه کلمبیا را فرو ریخت. کلمبیا در ادامه بازی را به تساوی کشاند اما ژاپن این بازی را 2 بر 1 از کلمبیا برد تا انتقام 4 سال پیش خودش از کلمبیا را بگیرد. ژاپن در بازی بعد با گل حساس "هوندا" مقابل سنگال توانست از شکست فرار کند. آنها بازی آخرشان را به لهستان واگذار کردند تا شرایط این گروه بسیار پیچیده شود. کلمبیا به عنوان تیم نخست به دور بعدی صعود کرد اما ژاپن و سنگال هر دو 4 امتیازی بودند و جالب تر اینجا بود که تفاضل گلشان هم برابر بود و بازی رو در رو هم مساوی شده بود. فیفا تیم ژاپن را تنها به دلیل بازی جوانمردانه و تعداد اخطار دریافتی کمتر راهی دور بعدی کرد. یعنی ژاپن در 3 بازی 4 اخطار گرفت و سنگال در 3 بازی خود 6 اخطار. اتفاقی جالب که در تاریخ جام های جهانی هرگز رخ نداده است. ژاپن در دور 1/8 به مصاف بلژیکی رفت که از مدعیان جام به شمار می آمد. بلژیکی که در مراحل بعدی برزیل و انگلیس را کنار زد و توانست مدال برنز مسابقات را بدست آورد. همچنین بلژیک با 16 گل زده بهترین خط حمله مسابقات را در اختیار داشت. ژاپن این بازی را 3 بر 2 به بلژیک واگذار کرد درحالیکه تا دقیقه 52 بازی با نتیجه 2 بر 0 از بلژیک جلو بود.

ژاپن در جام جهانی 2018

 


جام جهانی 2022  حضور داشت

پس از جام جهانی 2018 "هاجیمه موری‌ یاسو" هدایت کشورش را به عهده گرفت. تیم وی در دور نخست انتخابی جام جهانی 2022 تمام 8 بازی خود را برد و ژاپن 46 گل در این مسابقات به ثمر رساند. ژاپن بازی نخستش در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی را در میان شگفتی به عمان واگذار کرد. ژاپن بازی های بعدی اش را هم خوب بازی نمی کرد و با حداقل برتری ممکن موفق به کسب پیروزی آن هم مقابل تیمهای نه چندان قوی مانند چین, ویتنام و عمان بدست می آورد ولی باز موفق شد پس از عربستان جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را بدست آورد. ژاپن در جام جهانی 2022 با قرعه ای سخت افتاده بود. هم گروهی با تیم های آلمان, اسپانیا و کاستاریکا. اول شاگردان "موری یاسو" در همان بازی نخست اولین شگفتی را رقم زدند و توانستند تیم پرآوازه و نامدار آلمان را شکست دهند. آنها بازی بعدی را به کاستاریکا با حداقل اختلاف واگذار کردند اما بازی آخرشان را با نتیجه 2 بر 1 از اسپانیا بردند. همان بازی معروفی که به کمک VAR مشخص شد توپ ارسالی ژاپنی ها از خط کناری دربازه بیرون نرفته بود. هرچند عده ای از کارشناسان فوتبال اعتقاد داشتند اسپانیا برای اینکه در دورهای بعدی به تیمهای قوی تری نخورد عمدا این بازی را به ژاپن واگذار کرد. در نهایت ژاپن بالاتر از اسپانیا و آلمان راهی مرحله حذفی شد. اما ژاپن در بازی برابر کرواسی نشان داد که واقعا تیم قدرتمندی در این مسابقات بوده است و پیروزی اش برابر آلمان و اسپانیا اتفاقی نبوده. آنها تنها در ضربات پنالتی مغلوب تیم کرواسی شدند و از گردونه مسابقات  کنار رفتند.

ژاپن در جام جهانی 2022

 


(آمارهای ژاپن)

بهترین خط حمله:  2018  با 6 گل زده

بدترین خط حمله:  1998  با 1 گل زده

بهترین خط دفاعی:  2010  با 2- گل خورده

بدترین خط دفاعی:  2006 و 2018  با 7- گل خورده

بیشترین تعداد برد:  2002 و 2010 و 2022  با 2 برد

کمترین تعداد برد:  1998 و 2006 و 2014  بدون برد

بیشترین تعداد مساوی:  2002 و 2006 و 2010 و 2014 و 2018 و 2022  با 1 مساوی

کمترین تعداد مساوی:  1998  بدون مساوی

بیشترین تعداد باخت:  1998  با 3 باخت

کمترین تعداد باخت:  2002 و 2010 و 2022  با 1 باخت

بیشترین امتیاز:  2002 و 2010 و 2022  با 7 امتیاز

کمترین امتیاز:  1998  بدون امتیاز


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2730x1535

حجم: 1.85 مگابایت

فرمت: JPEG

سال ساخت: 2024

آپدیت:

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


 (تاریخ انتشار صفحه: 29 دی 1402)
(تاریخ آخرین ویرایش: 29 دی 1402)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه