دست های پشت پرده فوتبال افرادی که فوتبال را هدایت می کنند و مردم عادی آنها را نمی شناسند. قهرمانان جام های جهانی که در دوره بعدی در مرحله گروهی حذف می شوند.

دست های پشت پرده فوتبال

 

مقدمه

همیشه آنهایی که اهل فوتبال هستند این جملهء معروف را در برنامهء های ورزشی کشور شنیده اند که صحبت از دست های پشت پرده فوتبال می شود. اما به راستی این افراد کی هستند و چرا وارد فوتبال می شوند؟ در فوتبال خودمان خیلی صحبت می شود و رسانه ها زیاد بهش می پردازند ولی امروز من می خوام سراغ نمونه های جهانی برم و شما رو با دست های پشت پردهء فوتبال جهان آشنا کنم. به دلیل مسابقات عجیب جام جهانی 2018 روسیه و اتفاقات عجیب آن از جام جهانی آغاز می کنم.


 

جام جهانی 2018 روسیه

این دوره در کشور روسیه برگزار شد کشوری که به گفته خیلی ها کشوری نفرین شده است یا شاید کسی از این کشور محافظت خاص می کند. ناپلئون امپراطور فرانسوی در این سرزمین نابود شد و شکست خورد, آدولف هیتلر رهبر نازی ها که لهستان, فرانسه, انگلیس و آمریکا رو تسخیر کرده بود در این کشور شکست خورد و نابود شد. حتی گفته می شود روسیه در آینده آغاز گر جنگ جهانی سوم باشد چه بسا جنایاتش در اوکراین را دیدیم.

برمی گردیم به جام جهانی: همه دیدیم که آلمان قهرمان دوره قبلی در این دوره در همون مرحله اول حذف شد و نتایج بسیار عجیبی گرفت, آیا به نظر شما کره جنوبی و مکزیک قوی شدند یا آلمان دیگر ضعیف شده؟ نظر من هیچکدام از این 2 مورد نمی باشد.

آلمان قهرمان در جام جهانی 2014        آلمان حذف شده در جام جهانی 2018

 

بازتابی از جام های جهانی قبلی

برای درک بهتر شمارو یاد اسپانیا می اندازم, تیمی که سال 2010 قهرمان جهان شد و 2008 و 2012 قهرمان اروپا ولی در دوره بعدی جام جهانی در همان مرحله اول حذف شد. تیمی که 2 سال قبل در یورو 2012 در 6 بازی فقط 1 گل خورده بود و در 2010 در 7 بازی تنها 2 گل دریافت کرده بود در دور بعدی مسابقات در 3 بازی 7 گل می خورد و حذف می شود.

اسپانیای قهرمان در جام جهانی 2010       اسپانیای حذف شده در جام جهانی 2014

 

به ترتیب به عقب می رویم و قهرمان های جام های جهانی گذاشته رو مرور می کنیم:

ایتالیا تیمی که 2006 قهرمان جام جهانی شد ولی در دوره بعدی جام جهانی 2010 در همان مرحله گروهی حذف شد, آیا نیوزلند و پاراگوئه و اسلواکی تیمهای قدرتمندی بودند که ایتالیا رو حذف کردند؟

ایتالیای قهرمان در جام جهانی 2006        ایتالیای حذف شده در جام جهانی 2010

 

باز هم عقب تر فرانسه قهرمان جام جهانی 1998 و یورو 2000 که هر تیم معروفی تو دنیا رو شکست می داد: ایتالیا, کرواسی, برزیل, هلند. ولی در دوره بعدی جام جهانی در همان مرحله گروهی حتی بدونه آنکه 1 گل بزند حذف شد اون هم با اون همه ستاره هایی که در اختیار داشت (بارتز از منچستر یونایتد, لیزارازو مدافع بایرن مونیخ, هانری و پاتریک ویرا از آرسنال, مارسی دسایی از چلسی, تورام از یوونتوس و زین الدین زیدان از رئال مادرید. آیا اروگوئه, دانمارک و سنگال خیلی تیمهای قدرتمندی بودند که فرانسه نتوانسته از پس آنها بر میاد؟

 فرانسه قهرمان در جام جهانی 1998        فرانسه حذف شده در جام جهانی 2002

 

پس اگر خوب به تاریخ گذشته نگاه کنیم می بینیم که قهرمان های جهان در جام جهانی بعد در همان مرحله گروهی به طرز خیلی عجیب حذف شدند, البته برزیل 2002 استثناس.

نظر اصلی من این است همیشه در قهرمانی و موفقیت تیمها در فوتبال تنها تاکتیک, بازیکن خوب, مربی کاربلد موثر نیستند و نیرو و افرادی خاصی هم هستند که کمک می کنند تا نتایج طبق دلخواه دست های پشت پرده رقم بخورد. که این افراد به 3 دسته تقسیم می شوند:

  1. مافیای خود فوتبال: افرادی فوتبالی هستند که با تبانی با تیمهای حریف دیگر و یا پول دادن به بازیکنان حریفشان برنده بازی می شوند. که در فوتبال خودمون هم نمونه بارزش مربی معروفی بود که به مدافعین تیم حریف قبل بازی پول می داد تا آنها هم در قبال پول به مهاجمان رقیب اجازه گلزنی بدهند و سالها این مربی با این روش قهرمانی بدست می اورد.
  2. مافیای غیر فوتبالی: افرادی غیر فوتبالی هستند که با شرط بندی ها و قمار ها روی مسابقات نتیجهء بازی ها را رقم می زنند. مثلا امسال میلیونها دلار سر حذف و قهرمانی یک تیم شرط می بندند و در آخر هم نتیجه بازی ها همانی می شوند که آنها گفته بودند.
  3. افراد و نیروهایی غیر طبیعی در داخل زمین فوتبال هستند و حتی خود ورزشکاران هم آنها را نمی بینند. این دسته که به نظرم خیلی مهم هستند می توانند روی مسیر توپ و روی بازیکنان تاثیر خوب و بد داشته باشند.

صحبت های خداداد عزیزی در مورد جادو و جمبل در فوتبال ایران          حمله جن در زمین فوتبال به بازیکن

                                     

 

ممکن است اگر فرانسه 98 و 2000 قهرمان شده همین 3 دسته آنها را به قهرمانی رساندند و 4 سال بعد هم همین افراد این تیم ها را نابود و حذف کردند. اینها همه موضوعاتی هست که بنده طبق آمار گذشته فوتبال دنیا عرض می کنم و از منبع یا افراد خاصی نگرفتم. حالا شاید کارشناس های فوتبالی بگویند مثلا اگر آلمان حذف شد دلیلش این بود که اوزیل و قندوقان رفته بودند با اردوغان رئیس جهور ترکیه عکس گرفته بودند یا یوآخیم لو, لروی سانه را به تیم آلمان دعوت نکرد. به نظرم اینها شاید کمی تاثیر داشته باشد ولی همه این موضوعات بیان می شود تا طرفداران فوتبال از علت اصلی دور شوند و واقعیت رو نفهمند. داخل جامعه سیاسی, اقتصادی و اجتماعی کشورها هم همین قضیه است و همیشه با سیگنالهای نامربوط ذهن مردم رو از دلیل اصلی منحرف می کنند تا مردم اصل ماجرا را نفهمند.

 

تم اصلی جام جهانی 2018 روسیه

بدون شک تم اصلی جام جهانی 2018 روسیه گلهای در دقایق پایانی تیمها بود. از تیم ایران هم آغاز شد که در بازی اول در دقیقه 95 روی گل به خودی حریف به پیروزی رسید و یه کشور غرق شادی شد و بازی آخر هم دقیقه 93 دربازه قهرمان اروپا پرتغال را باز کرد. از همه مهمتر تیم اسپانیا که 4 امتیاز داشت و تا دقیقه های پایانی بازی 2 بر 1 از مراکش عقب بود و اگر دقیقه 91 گل مساوی را نمی زد با ایران هم امتیاز می شد و فقط روی تفاضل گل بهتر نسبت به ایران صعود می کرد. بعد نوبت به آرژانتین پر ستاره می رسد. تیمی با این همه بازیکنان در سطح جهانی بازی اولش را با آیسلند مساوی می کند, بازی بعدیش را 3 بر 0 به کرواسی می بازد و بازی آخرش را تا دقیقه 86 با نیجریه مساوی می کند و در لحضات پایانی بازی گل می زند و از حذف نجات پیدا می کند. آلمان در دقیقه 95 بازی موفق به پیروزی برابر سوئد می شود تا همچنان امید برای صعود پیدا کند, ولی در بازی آخرش حذف شد. بلژیک در دقیقه 94 گل پیروزی را به ژاپن می زند و بسیاری نمونه های دیگر.

به نظرم مسابقات را به نحوی اداره می کنند تا بازی ها طوری انجام شود که مردم بیشتر جذب فوتبال شوند. این گلهای دقیقه 90 باعث می شود استرس و اشتیاق مردم, سرمایه گذران, حامیان فوتبالی تیمها, و شرط بندان را بیشتر به سمت خود بکشد تا اون کسی که شکمش از پیراهنش زده بیرون روز به روز چاق تر و چاق تر شود.


 

مافیهای همیشه حاضر

مافیها همیشه در تمامی موضوعات دنیا حضور دارند و نتایج برد و باخت ها, پیشرفت ها, مسائل اقتصادی, سیاسی, اجتماعی و غیره کشورها را رغم می زنند. در شغلهای پول ساز هم زیاد حضور دارند. شغلهایی که مخاطبان بسیاری دارد. مانند همین فوتبال که خودش یه صنعت درآمد بسیار عظیم می باشد. یا سینما و یا موسیقی که همه می دانیم چقدر در تمام دنیا مردم علاقه مند به موسیقی, سینما و ورزش هستند. امروز می آیند شخصی را بزرگ و مشهور می کنند و وقتی شخص در دنیا شناخته و مشهور شد خودشون می آیند و طرف را نابود می کنند, آن هم به روش های مختلف.

 

شخصیت های مشهور دنیا

به عنوان مثال بیاییم به شخصیت های مشهور دنیا نگاهی بیندازیم:

  1. مایکل جکسون: خواننده ای از بچگی همراه برادرانش آواز می خوند. بعد در سال 1982 آلبومی منحصر به فرد به بازار می دهد و در دنیا معروف می شود و پشت هم آلبومهای موفق دیگر و یکباره در اوج شهرت از رده خارج می شود و دیگر آلبوم هایش مثل گذشته زیبا نیستند و خود او هم به دلیل جراحی پلاستیک و آمپولهایی که زده بود دچار مشکلات پوستی وحشتناکی می شود. و در سال 2009 کشته می شود و می گویند بر اثر استفاده دارو سکته کرده و کشته شده.
  2. جان لنون: در گروه بیتلزها معروف می شود و بعدها شهرتش جهانی می شود و در آخر در 40 سالگی ترور و کشته می شود و بعد می گویند یکی از طرفدارانش او را کشته.
  3. بروس لی: رزمی کار مشهور سینما که همه با فیلمهایش آشنا هستیم. او هم در اوج شهرت در 33 سالگی کشته می شود و حتی خودش قبل از مرگش فیلمی در مورد آینده خودش و اتفاقی که قرار هست برایش رخ دهد می سازد و 20 سال بعد هم پسرش برندن ‌لی کشته می شود و گفته می شود کاملا تصادفی بوده.
  4. سلنا گومز-کارمن الکترا-پالما اندرسون: در صنعت سینما و موسیقی معروف می شوند و بعد به یکباره می آید و فیلم پورنو (مستجهن) بازی می کند.

 


(تاریخ انتشار صفحه:  7 تیر 1397)
(تاریخ آخرین ویرایش:  7 تیر 1397)


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه