کشور انگلستان واقع در غرب قاره اروپا می باشد. پایتخت آن لندن, واحد پولش پوند و زبان رسمی اش انگلیسی است. پرآب‌ ترین رود انگستان، رود تیمز است که از میان شهر لندن می‌ گذرد و به دریای شمال می‌ ریزد. فوتبال محبوب‌ ترین ورزش در کشور انگلستان است و باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد که در سال ۱۸۵۷ میلادی تأسیس شده، از سوی فیفا به عنوان قدیمی‌ ترین باشگاه فوتبال معرفی شده‌ است.

پرچم متحرک انگلستان

والپیپر پرچم انگلستان

معرفی

شهر لندن پایتخت انگلستان و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا است. این کشور مهد دانشمندان و نویسندگان بزرگ دنیاست که از آن جمله می توان به چارلز داروین, اسحاق نیوتن, استیفن هافکینگز, چارلز دیکنز و ویلیام شکسپیر اشاره نمود.

 


تاریخ

تاریخ انگلستان به دوران پیش از رومیان، عهد رومیان، تهاجم آنگلوساکسون‌ها، یورش نورمان‌ها، سلسله پلانتانژه، سلسله تئودور، انگلستان در سده هفدهم، هجدهم و نوزدهم و انگلستان معاصر تقسیم‌ بندی می‌شود. قدیمی‌ ترین نشان وجود انسان در انگلیس کنونی به حدود ۷۸۰ هزار سال پیش برمی‌گردد که انسان پیشگام (Homo antecessor) در آن می‌ زیسته است. قدیمی‌ ترین استخوان انسان خردمند باستانی که در انگلستان کشف شده ۵۰۰ هزار سال قدمت دارد. گرچه انسان مدرن در سومین (آخرین) بخش دوره پارینه سنگی در این منطقه می‌ زیسته، اما بشر تنها در طول ۶۰۰۰ سال گذشته در این منطقه به طور دائم ساکن شده است. رومی‌ها در سال ۴۳ میلادی در زمان سلطنت امپراتور کلودیوس به بریتانیا حمله کردند و به دنبال آن بیشتر مناطق بریتانیا را تصرف کرده و آن را به نام استان انگلیس به امپراتوری روم الحاق نمودند. مشهورترین قبیله بومی که تلاش کردند در برابر رومیان مقاومت کنند کاتوولانی‌ها به فرماندهی کاراتاکوس بودند. پس از آن، قیام به رهبری بودیکا، ملکه ایچه نی، با خودکشی او پس از شکست در نبرد واتلینگ استریت به پایان رسید. این دوران شاهد غلبه فرهنگ یونانی رومی و آشنایی با قانون رومی، معماری رومی، سیستم‌های فاضلاب، بسیاری از اقلام کشاورزی و ابریشم بود. در قرن سوم میلادی، امپراتور سپتیموس سوروس در ابوراکوم (یورک امروزی) درگذشت و در پی آن کنستانتین امپراتور بعدی اعلام شد. در طول دورهٔ ویکتوریایی، لندن بزرگترین و پرجمعیت‌ ترین منطقه شهری در جهان شد و تجارت در درون امپراتوری بریتانیا و همچنین جایگاه ارتش و نیروی دریایی بریتانیا بر دیگران برتری چشمگیری پیدا کرد. آشفتگی‌های سیاسی در داخل کشور نظیر رادیکال‌هایی مانند چارتیست‌ها و جنبش حق رأی برای زنان (suffragettes) باعث اصلاحات قانونی و اعطای حق رای همگانی شد. انتقال قدرت در شرق اروپای مرکزی منجر به جنگ جهانی اول شد. صدها هزار نفر از سربازان انگلیسی برای انگلستان به عنوان بخشی از نیروهای متفقین کشته شدند. دو دهه بعد، در جنگ جهانی دوم، بریتانیا دوباره در جبهه متفقین قرار گرفت. در پایان جنگ نشسته، وینستون چرچیل نخست وزیر زمان جنگ شد. توسعه فناوری‌های نظامی باعث آسیب دیدن بسیاری از شهرها در حملات هوایی رعد آسا موسوم به بلیتس گردید. پس از جنگ، امپراتوری بریتانیا شاهد استعمارزدایی سریعی شد و نوآوری‌های تکنولوژیک در کشور شتاب گرفت. خودرو ابزار اصلی حمل و نقل شد و پیشرفت موتور جت توسط فرانک ویتل مسافرت هوایی را گسترش داد. حمل و نقل موتوری و همچنین ایجاد خدمات بهداشت ملی (NHS) در سال ۱۹۴۸ الگوهای سکونت را در انگلستان تغییر داد. خدمات بهداشت ملی بریتانیا مراقبت‌های بهداشتی با استفاده از بودجه عمومی را به همه ساکنان دائمی کشور در زمان نیاز به رایگان ارائه می‌کند. هزینه این سرویس از مالیات‌های عمومی پرداخت می‌شود. ترکیب مجموعه‌ای از این تغییرات منجر به اصلاحات دولت‌های محلی در انگلستان در اواسط قرن بیستم شد. جرم و جنایت بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۹۵ افزایش یافت، اما در دوره ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۶ به میزان ۴۲ درصد کاهش یافت. جمعیت زندانیان در همین دوره دو برابر شد و با رقم ۱۴۷ نفر در مقابل هر ۱۰۰۰۰۰ به بالاترین میزان حبس در غرب اروپا رسید. سازمان سلطنتی امور زندان‌ها که به وزارت دادگستری گزارش می‌ دهد، مدیریت اکثر زندان‌ها را که بیش از ۸۵۰۰۰ محکوم در آنها سکونت دارند بر عهده دارد.

پادشاه هنری چهارم

 


جغرافیا

انگلیس از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌ مرز است و مهم‌ ترین و عمده‌ترین جزء تشکیل‌ دهندهٔ کشور بریتانیا است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال هستند، و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره‌ای و کشور فرانسه جدا می‌کند. انگلستان دارای بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آنها می‌ توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد. پرآب‌ ترین رود انگستان، رود تیمز است که از میان شهر لندن می‌ گذرد و به دریای شمال می‌ ریزد.

جغرافیای انگلستان

 


ورزش

انگلستان پس از سده ۱۹ میلادی در بخش ورزش پیشرفت‌های بسیاری داشته است. فوتبال محبوب‌ ترین ورزش در کشور انگلستان است. تیم ملی فوتبال انگلستان در جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶ و در ورزشگاه ومبلی قهرمان این مسابقات شده‌ است. باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد که در سال ۱۸۵۷ میلادی تأسیس شده، از سوی فیفا به عنوان قدیمی‌ ترین باشگاه فوتبال معرفی شده‌ است.

قهرمانی انگلیس در جام جهانی 1966

 


 

پرچم متحرک انگلستان

(مشخصات)

قاره: اروپا
پایتخت: London
واحد پول: Pound Sterling
اهلیت: English
زبان: English
حکومت: Part of a constitutional monarchy
مساحت: 130,279 km2 (50,301 sq mi)
تنظیم ساعت: Greenwich Mean Time (UTC​)
جهت رانندگی: سمت چپ
کد تلفن: 44+

 

آدرس سفارت در تهران: خیابان فردوسی, نرسیده به تقاطع جمهوری, پلاک 198
تلفن سفارت: 64052000

پاسپورت انگلستان

 


شخصیت های معروف کشور انگلستان:

Bobby Charlton: یکی از 10 فوتبالیست برتر تاریخ فوتبال جهان. وی در سال 1966 همراه با انگلیس به قهرمانی جهان رسید.

Charles Darwin: زیست شناس معروف که با نظریه های خود در مورد انسان ها و حیوانات شهرا جهانی کسب کرد.

Charles Dickens: از برجسته‌ ترین رماننویس تاریخ جهان. از آثار ارزشمند وی می توان به (آرزوهای بزرگ, الیور تویست, دیوید کاپرفیلد و داستان دو شهر) اشاره کرد.

Charlie Chaplin: مشهورترین بازیگر سینمای کمدی کلاسیک جهان, وی همچنین از محبوب‌ ترین بازیگران تاریخ سینمای جهان هم می باشد.

Freddie Mercury: خوانندهء معروف گروه Queen, وی را از برترین خوانندگان دنیای راک می دانند.

Eric Clapton: از مشهورترین گیتاریست های تاریخ جهان. وی تنها فردی است که سه بار به عضویت تالار مشاهیر راک اند رول در آمده است.

Isaac Newton: دانشمند برجستهء تاریخ جهان, کاشف نیروی جاذبه و خالق مکانیک نیوتونی.

John Lennon: از شناخته ترین شخصیتهای موسیقی راک تاریخ که با گروه بیتلز به شهرت جهانی رسید.

John Locke: فیلسوف برجستهء قرن 17 و پدر لیبرالیسم کلاسیک.

Kate Winslet: بازیگر شناخته شده و برنده جایزهء اسکار و گلدن گلوب. بازی در فیلم تایتانیک او را به شهرت جهانی رساند.

Margaret Thatcher: سیاست مدار و نخستین نخست وزیر بریتانیا و معروف به بانوی آهنین.

Paul McCartney: از برترین آهنگ سازان موسیقی راک و از ارکان مهم موفقیت گروه بیتلز.

Rowan Atkinson: هنرپیشه کمدی سینمای جهان که با شخصیت معروف M.r Been شهرت جهانی کسب کرد.

Stan Laurel: بازیگر معروف سینمای کمدی کلاسیک و زوج الیور هاردی.

Stephen Hawking: فیزیک دان و ستاره شناسی که با نظیره های سیله چاله ها و جاذبه کوانتوم شهرت جهانی دارد.

William Shakespeare: نویسنده و معروفترین نمایش نویس تاریخ جهان که از معروفترین آثار وی می توان به (رومئو و ژولیت, شب دوازدهم, تاجر ونیزی و مکبث) اشاره نمود.


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 3900x2200

حجم: 2.87 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2015

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  17 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  17 فروردین 1398)


 

(لینکهای مرتبط با این مطلب):

 

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه