فینال جام جهانی 1998 فرانسه بین تیم های فرانسه و برزیل در شهر Saint-Denis و استادیوم France با قضاوت Said Belqola داور مراکشی برگزار شد و با پیروزی 3 بر 0 فرانسه و قهرمانی این تیم به اتمام رسید.

والپیپر فینال جام جهانی 1998 فرانسه

توضیحات

قبل آغاز بازی تمامی مشخصات حاکی از برتری برزیل داشت. برزیل تیمی بود که تمامی کارشناسان فوتبال قبل از آغاز مسابقات آنرا فینالیست می دونستند و سرشار از بازیکنان معروف و حرفه ای فوتبال جهان نظیر (رونالدو, ریوالدو, روبرتو کارلوس, کافو و به به تو) بود, اما فرانسه تیمی نوپا بود که تازه در همان جام 98 اسمی برای خودش دست و پا کرده بود و توانسته بود به سختی پاراگوئه و ایتالیا رو حذف کند و به فینال برسد. برزیل 4 بار قهرمان جام جهانی شده بود و مربیش ماریو زاگالو ای بود که خود هم به عنوان بازیکن و مربی قهرمان جهان شده بود و فرانسه تیمی بود که طی 9 حضورش در جام جهانی حتی یک نایب قهرمانی هم نداشت و مربی اش هم امه ژاکه ای بود که می خواست در این جام فوتبال دنیا رو متحول کند و نامی برای خودش و کشورش دست و پا کند. امه ژاکه ای که 3 تن از بهترین فوتبالیست های آن زمان یعنی (اریک کانتونا, دیوید ژینولا و ژان پیر پاپن) رو از تیم ملی بیرون کرده بود و سکان هدایت تیمش را به بازیکنان جوان و با استعدادی نظیر (زیدان, تورام و هانری) داده بود.


آغاز بازی

در شروع بازی مشخص شد که رونالدو از شرایط روحی مناسبی برخوردار نیست اون هم به خاطر سردرد شدیدی بود که داشت. ولی از اون ور یاران جوان امه ژاکه اصلا استرسی مقابل بهترین تیم دنیا نداشتند و با اعتماد به نفس بالا بازی می کردند. همه چیز از موقعی آغاز شد که روی حرکت نمایشی بی مورد روبرتو کارلوس فرانسه صاحب یک ضربهء کرنر شد و زیدان با ضربه به یاد ماندنی سر توپ را وارد دربازه برزیل کرد. زیدانی که در بازی دور مقدماتی مقابل عربستان با یک حرکت غیر ورزشی روی Fuad Amin از زمین اخراج شده بود و بازی دانمارک و پاراگوئه را از دست داده بود حالا تبدیل به قهرمان کشورش شده بود. در دقیقه 30 بازی روی استارت سرعتی رونالو و خروج بارتز وضعیت رونالدو بدترم شد. هر دو برخورد بسیار شدیدی با هم داشتند ولی وضعیت رونالدو بدتر بود. 18 دقیقه بعد و روی یک موقعیت مشابه کرنر زیدان گل دوم تیمش را به ثمر رساند. مثلث هجومی برزیل یعنی (رونالدو, ریوالدو و به به تو) هم کارایی لازمی نداشتند انگار بازیکنان فرانسه تیم برزیل را قفل کرده بودند. در دقیقه 68 بازی طی یه فرار خطرناک از کافو, مارسی دزایی مدافع عضلانی فرانسه با انجام یک تکل وحشتناک بر روی کافو بلافاصله از زمین اخراج شد و فرانسه 10 نفره شد, ولی باز هم فایده ای برای برزیل نداشت چرا که 22 دقیقه بعد فرانسه تیر خلاص را هم زد و امانوئل پتی گل سوم هم وارد دربازه برزیل کرد تا یه کشور منفجر بشه و یه تحول عظیم در دنیای فوتبال رخ بده. تیمی که در 2 دوره قبلی جام جهانی حتی حضور هم نداشت اکنون قهرمان جهان شده و 2 سال بعد هم قهرمان اروپا و جام کنفدراسیون ها هم شدند.


 

نماشا

ویدیو فینال جام جهانی 1998:

 

فینال جام جهانی 1998 فرانسه (بین تیمهای فرانسه و برزیل)


 

<<< کانال نماشا من جهت دیدن ویدیوهای بیشتر >>>

 


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2550x1440

حجم: 1.84 مگا بایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: August 2022

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  31 مرداد 1397)
(تاریخ آخرین ویرایش:  1 شهریور 1401)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه