فینال لیگ قهرمانان اروپا 2013 بین تیمهای بایرن مونیخ آلمان و بروسیا دورتموند آلمان در شهر لندن و استادیوم Wembley با قضاوت Nicola Rizzoli داور ایتالیاای برگزار شد و با قهرمانی بایرن مونیخ به اتمام رسید.

والپیپر فینال لیگ قهرمانان اروپا 2013

توضیحات

برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا 2 تیم از آلمان به فینال رسیده بودند و جالب اینجا که بازی هم در کشور انگلیس که هیچ وقت دل خوشی از آلمانها ندارند برگزار می شد. بایرن از سال 2010 طی 3 سال 3 بار در فینال رقابتها حضور داشته که هر دوبار قبلی نایب قهرمان شده بود و این سومین آن محسوب می شد. اما دورتموند بعد از سال 1998 به بعد حتی در نیمه نهایی هم حضور نداشته بود. بایرن در مجموع با 4 قهرمانی و 5 قهرمانی در اروپا کارنامهء درخشان تری داشت نسبت به تیمی که فقط یک قهرمانی اونم در سال 1997 داشت. بایرن با مربی گری یوپ هانکس مرد همیشه قرمز که در سال 1998 رئال مادرید رو پس از 32 سال قهرمان اروپا کرده بود حالا اومده بود بایرن رو پس از 12 سال ناکامی دوباره به مقام قهرمانی برساند. از اون طرف هم دورتموند با بهره گیری از مربی تازه کاری به نام یورگن کلوپ چشم به دومین قهرمانی خودشون دوخته بودند. هر دو تیم در نیمه نهایی با نتایج باور نکردنی 2 غول فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید را حذف کرده بودند و به فینال رسیده بودند.


بازی

در دقیقه 59 بازی طی همکاری ریبری و روبن توپی ساده برای "مانزوکیچ" فرستاده شد و این بازیکن هم گل برتری تیمش را به ثمر رساند. اما در دقیقه 66 دانته مدافع برزیلی بایرن با خطا بر روی مارکو رویس تن به یک پنالتی مرگبار برای تیمش داد و قندقان پنالتی را خلاف جهت حرکت نویر وارد دربازه کرد تا دورتموند با بازی برگردد. در حالی که بازی لحظات نفس گیر و پایانی خود را می گذراند در دقیقه 88 بواتینگ از زمین خود سانتی میلیمتری برای "ریبری" فرستاد و ریبری هم با پشت پاهی زیبا موقعیتی استثنایی را برای روبن فراهم کرد و روبن هم با یه ضربه کاملا آروم بدون اینکه شوتی به توپ بزند گل قهرمانی بایرن را به ثمر رساند. آرین روبنی که در فینال جام جهانی و فینال لیگ قهرمانان اروپای سال قبل برابر چلسی یک پنالتی و چندین موقعیت 100% گل را خراب کرده بود اکنون شادترین لحضات فوتبالی خود را طی می کرد. در نهایت جام قهرمانی را کاپیتان "فیلیپ لام" بالای سر برد و بایرن به پنجمین قهرمانی خود در این رقابتها رسید و جالب اینجا که همین بازیکنان در سال 2013 و 2014 در مجموع 6 جام معتبر را بدست آوردند. قهرمانی بوندسلیگا, جام حذفی آلمان, سوپر جام آلمان, لیگ قهرمانان اروپا, سوپر جام اروپا و جام جهانی.


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2550x1440

حجم: 616 کیلوبایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2020

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  04 اسفند 1398)
(تاریخ آخرین ویرایش:  05 اسفند 1398)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه