فینال جام جهانی 1994 آمریکا بین تیم های برزیل و ایتالیا در شهر Los Angeles و استادیوم Rose Bowl با قضاوت Sandor Puhl داور مجارستانی برگزار شد و با قهرمانی تیم برزیل به اتمام رسید.

والپیپر فینال جام جهانی 1994 آمریکا

والپیپر فینال جام جهانی 1994

توضیحات

فینالی که از جهات بسیاری جالب توجه بود. از یک سو برزیلی که از زمان ریاست ژائو هاولانژ برزیلی رئیس فیفا به مدت 24 سال نتوانسته بود به فینال جام جهانی برسد و درست بعد از اتمام مسابقات قرار بود از سمت خود کناره گیری کند و سپ بلاتر جانشین وی شود. برزیل در طول این سالها همیشه فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی رو به نمایش می گذاشت اما نمی توانست نتیجه مطلوب را بدست آورد, ولی در این جام کارلوس پریرا درست عکس آن عمل کرد, برزیل زیبا بازی نمی کرد ولی خوب نتیجه گرفت و نهایت به فینال هم رسید. و از سوی دیگر ایتالیایی که چندین بار در آستانه حذف زودرس از جام 94 قرار گرفت ولی به کمک دینو و روبرتو باجو جان سالم به در برد و نهایت رقیب برزیل در فینال شدند.


بازی

در روز بازی گرمای شدید باعث عدم کارایی بازیکنان دو تیم شده بود, به طوری که در صحنه ای روماریوی گلزن موقعیت دربازه خالی رو به بیرون زد و این اتفاق برای مازینیو هم رخ داد. سرانجام پس از 120 دقیقه برای اولین بار در تاریخ بازی فینال جام جهانی هیچ گلی در بر نداشت و کار به ضربات پنالتی کشید. جالب اینجا بود هیچکدام از دو تیم در ضربات پنالتی نخست خود هم به گل نرسیدند. کپتاین با تجربه ایتالیا فرانکو بارسی پنالتی خود را به طرز عجیبی به آسمان کوبید, البته وی در حین بازی دچار گرفتگی عضله هم شده بود. بعد او مارسیو سانتوس برزیلی هم ضربه پرقدرت خود را زد که پالیئوکا اونو مهار کرد. در نهایت دیمیتریو آلبرتینی یار 11 ایتالیا توانست توپ را وارد دربازه کند و طلسم را بشکند. روماریو شماره 11 برزیل هم با خوش شانسی و کمک تیر دربازه برای برزیل گل زد. نوبت به دانیل ماسارو رسید, تافارل گلر برزیل پنالتی ماسارو رو مهار کرد و باز هم یه میلانی دیگر ناکام ماند, تیمی که تنها چند هفته قبل قهرمان جام باشگاهای اروپا شده بود. کپتاین دونگا برزیل را جلو انداخت و ایتالیا فقط یک راه نجات داشت و اون هم بسته به پنالتی آخر روبرتو باجو فرشته نجات ایتالیا در این جام بود. روبرتو که یکی از بهترین پنالتی زنها و ضربه ایتسگاهی زمان دوران خود بود به طرز عجیبی پنالتی رو همان جایی فرستاد که هم تیمیش فرانکو بارزی زد و دیگر نیازی به پنالتی زدن به به تو نبود چون دیگر برزیل توانسته بود بعد از 24 سال انتظار رنگ طلایی جام جهانی را ببینید و آنرا در آغوش بگیرد.


موضوعات جالب

* بازیکنان برزیل این قهرمانی رو تقدیم به آیرتون سنا راننده برزیلی مسابقات گرندپیری کردند که چند ماه پیش در ایتالیا کشته شده بود.

* طراح جام این دوره یک ایتالیا ای بود.


 

نماشا

ویدیو فینال جام جهانی 1994:

فینال جام جهانی 1994 آمریکا (بین تیمهای برزیل و ایتالیا)


 

<<< کانال نماشا من جهت دیدن ویدیوهای بیشتر >>>


 

(مشخصات والپیپر 1)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2550x1440

حجم: 512 کیلوبایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2019

آپدیت: May 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر 1

 

(مشخصات والپیپر 2)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 3000x1745

حجم: 413 کیلوبایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2014

آپدیت: May 2023

لینک دانلود:  دانلود والپیپر 2

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  22 فروردین 1398)
(تاریخ آخرین ویرایش:  31 مرداد 1401)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه