کشور دانمارک واقع در شمال قاره اروپا و منطقه اسکاندیناوی. پایتخت اش کپنهاگ, واحد پولش کرون و زبان رسمی آن دانمارکی می باشد. مردم دانمارک از راضی ترین مردمان جهان از لحاظ اقتصادی, رفاهی, اجتماعی و دیگر مسائل می باشند. دانمارک در سال 1969 نخستین کشوری بود که پورنوگرافی را قانونی آزاد کرد. و در سال 2012 به ازدواج همجنسگرایان رای مثبت داد.

پرچم متحرک دانمارک

والپیپر زیبای پرچم دانمارک

معرفی

دانمارک کشوری است در شمال اروپا. پایتخت آن کپنهاگ است. واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با اینکه این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته اما به حوزه یورو نپیوسته‌ است. ۸۰٫۴ درصد مردم دانمارک مسیحی لوتری هستند. دانمارک از اعضای مؤسس سازمان ملل و ناتو است. کشور دانمارک دارای دولت رفاه‌ است و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در بررسی‌های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «راضی‌ ترین» مردم جهان اعلام می‌شوند و همچنین در سال ۲۰۱۶ شرکت یونیورسام با انتشار شاخص سالانه شادی، کشور دانمارک را در رتبه نخست شادترین و راضی‌ ترین نیروی کار در دنیا قرار داد. این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به شمار می‌آید. پرچم این کشور که شامل یک صلیب سفید در میان آن است قدیمی‌ ترین پرچمی در جهان است که از سال ۱۸۲۱ تا به حال استفاده می‌شود. کشور پادشاهی دانمارک بعد از کشور ژاپن دارای قدیمی‌ ترین خاندان پادشاهی است.

معرفی دانمارک

 


تاریخ

دانمارک از حدود ۱۲٬۵۰۰ سال پیش مسکونی بوده و پیشینه کشاورزی در این سرزمین به ۳۹۰۰ پیش از میلاد بازمی‌ گردد. به باور تاریخ دانان، پیش از مهاجرت مردم دانمارکی که گروهی از ژرمن‌ها هستند، قوم دیگری از ژرمن‌ها به نام ژوت‌ها به این منطقه آمده‌ بودند و ژوتلند و جزایر پیرامون آن را مسکونی کرده‌ بودند. ژوت‌ها به همراه آنگل‌ها و ساکسون‌ها سه قوم نیرومند ژرمن در زمان خود به‌ شمار می‌ آمدند.


جغرافیا

دانمارک بخشی از اسکاندیناوی است. دانمارک، ۴۳٬۰۶۹ کیلومتر مربع (یک دوم جمهوری آذربایجان) مساحت دارد و از خاور به دریای بالتیک، از باختر به دریای شمال، از جنوب به کشور آلمان و از شمال به تنگه اسکاژراک محدود می‌شود. به دلیل شمار زیاد جزایر، دانمارک دارای خط طولانی ساحلی به درازای ۷٫۴۱۳ کیلومتر است. بیشتر نقاط دانمارک در نزدیکی ساحل دریا قرار دارند و بخش اعظم خاک کشور دانمارک را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهند. دانمارک سرزمینی کم ارتفاع بوده و بر روی هم از جلگه‌ای سرسبز و بسیار حاصلخیز، و مراتع فراوان تشکیل یافته‌ است. رودهای آن کوتاه ولی پرآب است، از جمله استورو، اسکیرن، وارده و گودنا. بلندترین نقطه کشور ۱۷۳ متر ارتفاع دارد. آب و هوای آن معتدل و مرطوب و پرباران است. دانمارک جنوبی ترین کشور حوزه ی اسکاندیناوی است و تنها مرزی که دارد با کشور آلمان است پلی به نام اورسوند است که دانمارک را به سوئد وصل می‌کند.

استونز کلینتون در اطراف کپنهاگ

 


سیاست

دانمارک با عضویت در شورای اروپا به عهدنامه حقوق بشر اروپا پیوسته‌ است که خود تأثیر فراوانی روی قوانین دانمارک دارد. از سال ۱۹۷۳ دانمارک عضو اتحادیه اروپا – که سابقاً بازار مشترک اروپا نامیده می‌شد – بوده‌است. در طی دوران عضویت دانمارک، اتحادیه اروپا در فعالیتهای بیشماری نفوذ پیدا کرده‌ است و مردم دانمارک اغلب در مسائل مربوط به رابطه کشور با اتحادیه اروپا به دو دسته تقسیم شده‌اند. دانمارک با عضویت خود در سازمان ملل در کمک به نیازمندان و برقراری صلح و ایجاد رشد و پیشرفت در دنیا و پیشبرد احترام به حقوق بشر کوشیده‌ است. عضویت دانمارک در سازمان نظامی ناتو و سازمان همکاریهای اقتصادی و بنیادی جهان غرب (او ای سی دی) این کشور را به ایالات متحده آمریکا، کانادا و یکسری کشورهای اروپایی نزدیکتر کرده‌است. دانمارک یکی از کشورهای معدودی است که بیش از میزان تعیین شده سازمان ملل برابر هفت دهم درصد از درآمد ناخالص ملی را صرف همکاریهای بنیادی در کشورهای فقیر قاره آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین می‌ کند. از نظر شاخص فساد اقتصادی، دانمارک (به همراه کشورهای دیگری همچون فنلاند و نیوزیلند) سال‌های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته‌ است، معرفی شده‌ است.


اقتصاد

دانمارک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا که از واحد پول یورو استفاده نمی‌کند با رکود اقتصادی شدیدی روبه‌ روست. این کشور از جنگ جهانی دوم تاکنون با چنین رکودی مواجه نبوده‌ است. طبق تحقیقات یونسکو مردم دانمارک بعد از مردم کشور نروژ به خوشبخت‌ ترین مردم روی زمین شهرت دارند ولی طی چندین سال متوالی اخیر مقام اول در رضایتمندی از زندگی را کسب کرده‌اند.


تحصیل

تحصیل در دانمارک رایگان و برای کودکان ۷ تا ۱۶ ساله (دوره ابتدایی و سیکل اول متوسطه) اجباری است. حدود ۹۰ درصد دانش آموزان ۷–۱۶ ساله در مدارس دولتی و ۱۰ درصد بقیه در مدارس خصوصی که تحت حمایت مالی دولت هستند، تحصیل می‌ کنند. تا کلاس هفتم محتوای آموزش برای همه دانش آموزان یکسان است. اما دانش آموزان ممکن است در پایه‌های هشتم تا دهم در دروس ریاضی، انگلیسی، آلمانی فیزیک و شیمی، به کلاسهای با سطوح پایه و پیشرفته هدایت شوند. تحصیل در پایه دهم اختیاری است. دانش آموزان می‌ توانند پس از گذراندن پایه نهم مدرسه را ترک کنند. پایه دهم با دو هدف آماده‌سازی دانش آموزان برای زندگی خارج از مدرسه و دادن دانش لازم برای تحصیل در دوره‌های بالاتر در نظر گرفته شده‌ است. در تمام مدارس دانمارک، دانش آموزان بصورت طبیعی و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقاء می‌ یابند. در هفت سال اول تحصیل هیچگونه امتحانی وجود ندارد و هیچگونه نمره‌ای به دانش‌ آموزان داده نمی‌ شود.


دین

در دانمارک، تمام افراد تا زمانی که قانون را رعایت کنند، می‌ توانند آزادانه به امور دینی خود پرداخته و عقاید خود در مورد زندگی را دنبال نمایند. تمام افراد آزادند که عقاید یا وابستگی‌های مذهبی خود را تغییر دهند - و این کار را می‌ توانند به عنوان مثال با ترک یک جامعه مذهبی و عضویت در یک جامعه مذهبی دیگر انجام دهند.


فرهنگ

در سال ۱۹۶۹ دانمارک نخستین کشور جهان بود که پورنوگرافی را قانوناً آزاد کرد. پارلمان دانمارک در ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ (۷ ژوئن ۲۰۱۲) به ازدواج همجنسگرایان رای مثبت داد. فوتبال، پرطرفدارترین ورزش دانمارک است. قایقرانی و دیگر ورزش‌های آبی نیز طرفداران فراوان دارد، و همچنین هندبال، بدمینتون و ژیمناستیک. گروهی از مردم نیز به ورزش اتومبیل‌رانی علاقه‌ مندند. یکی از قهرمانان مسابقات ۲۴ ساعته لا مانس، تام کریستنسن اهل دانمارک است. دانمارک یکی از کشورهایی است که در جهان دارای بیشترین تعداد دوچرخه‌ سوار می‌باشد. در ساعات شلوغی ترافیک شهر، تعداد زیادی دوچرخه سوار- والدینی که فرزندان خود را حمل می‌کنند - را در راه منزل یا محل کار، مهدکودک و کودکستان مشاهده خواهید نمود.


مهاجرت

دانمارک دارای یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا می باشد. خوشبختانه اداره مهاجرت دانمارک اقدام به اخذ مهاجر از طریق نیروی کار ماهر نموده است. این سیستم از انواع سیستم های امتیازی می باشد در این روش امتیاز های شما در یک سیستم امتیاز بندی که از طرف دولت دانمارک معرفی شده محاسبه می شود و در صورتی که 100 امتیاز کسب نمایید امکان اخذ ویزا برایتان وجود خواهد داشت. فرد دارنده گرین کارت، مجاز به کار کردن در دانمارک می باشد. در این روش به متقاضی و خانواده او تا مدت سه سال ویزا اعطا می گردد. پس از انقضای 12 ماه ویزای متقاضی نهایتا تا چهار سال دیگر تمدید می گردد. فرد دارنده گرین کارت بعد از گذشت پنج سال در صورتیکه حداقل سه سال از پنج سال را در دانمارک شاغل بوده باشد، می تواند تقاضای اقامت دائم را مطرح نماید. در نهایت، بعد از گذشت 9 سال از تاریخ اخذ اولین ویزا، فرد مجاز به اخذ پاسپورت دانمارکی خواهد شد. با دریافت ویزا از این طریق شما حق راه اندازی بیزینس شخصی خود را نخواهید داشت.


 

پرچم متحرک دانمارک

(مشخصات)

قاره: اروپا
پایتخت: Copenhagen
واحد پول: Krone
اهلیت: Danish, Dane

زبان رسمی: Danish
حکومت: Unitary parliamentary constitutional monarchy
مساحت: 42,931 km2 (16,576 sq mi)
تنظیم ساعت: CET (UTC+1)
جهت رانندگی: سمت راست
کد تلفن: 45+

 

آدرس سفارت در تهران: خیابان شریعتی, بالاتر از پل صدر, کوچه هدایت, کوچه دشتی, پلاک 10
تلفن سفارت: 22607020, 22640009, 22601363

 


شخصیت های معروف کشور دانمارک:

Hans Christian Andersen: از مشهورترین نویسندگان تاریخ جهان که از معروف‌ ترین داستان‌هایش می‌توان از (پریدریایی کوچولو، بندانگشتی، جوجه اردک زشت، زندگی من، ملکه برفی، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراتور) نام برد.
Hans Christian Ørsted: شیمیدان و فیزیکدان سرشناس دانمارکی قرن هجدهم و نوزدهم و کاشف جریان الکتریکی میدان مغناطیسی یا همان الکترومغناطیس.
Lars Ulrich: درام زن و موسس مشهور گروه متالیکا از معروفترین گروهای موسیقی جهان.
Michael Laudrup: از سرشناس ترین فوتبالیست های این کشور. وی یکی از بهترین هافبک‌ها و بازیسازهای تاریخ می باشد.
Nicolas Steno: از دانشمندان معروف دانمارک. وی پدر زمین‌ شناسی و چینه‌ شناسی شناخته شده‌ است.
Peter Schmeichel: دربازه بان معروف که سالهای زیادی برای باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی دانمارک بازی کرد و جوایز بسیاری را هم نصیب خود کرد.

 


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 3900x2200

حجم: 2.09 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2016

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  18 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  14 فروردین 1398)


 

(لینکهای مرتبط با این مطلب):

 

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه