کشور برزیل بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور قارهء آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد.

پرچم متحرک برزیل

والپیپر زیبای پرچم کشور برزیل

معرفی

کشور برزیل بزرگ‌ ترین و پرجمعیّت‌ ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین , پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌ مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد. برزیل مستعمرهٔ پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌ پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.


نام
عموماً بر این اعتقاد هستند که نام این کشور برگرفته از pau-brasil است، نوعی درخت که مهاجران اولیه برای آن ارزش بسیاری قائل بوده‌اند، گرچه برخی بر این باورند که نام برزیل برگرفته از نام جزیره اسطوره‌ای برزیل است که در قرون وسطی در اروپا از آن بسیار یاد شده‌ است.


تاریخ
از حدود 10 هزار سال قبل اقوام نیمه مهاجر در برزیل زندگی می‌کردند. با ورود پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۰، برزیل مستعمره شد. پرتغالی‌ها بردگانی از نقاط دیگر قاره آمریکا بدانجا آوردند. بیشتر بردگانی که به برزیل آمدند از آفریقا بودند.


جغرافیا
برزیل محدوده‌ای وسیع از سواحل شرقی آمریکای جنوبی را اشغال کرده‌است و همچنین شامل مناطق بسیاری از مرکز این قاره نیز می‌شود؛ و با کشورهای اروگوئه در جنوب و آرژانتین و پاراگوئه در جنوب غربی همچنین با بولیوی و پرو در غرب و با کلمبیا در شمال شرقی همسایه‌ است و با ونزوئلا و سورینام و گویان و در آنطرف آب با گویان فرانسه نیز در شمال مرز مشترک دارد. این کشور از شمال به نیمکره جنوبی کشیده شده‌ است. عواملی چون اندازه و آب و هوا و منابع طبیعی غنی این کشور را متمایز کرده‌ است. برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه, کانادا, چین و آمریکا است؛ و در قاره آمریکا (شمالی و جنوبی) سومین کشور از لحاظ وسعت می‌باشد. وسعت این کشور ۸٫۵۱۱٫۹۶۵ کیلومتر است که ۵۵٫۴۵۵ کیلومتر آن را آب شامل می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جغرافیایی برزیل وجود رود آمازون در این کشور است که بزرگترین و پرآب‌ ترین رود دنیا و دومین رود طویل جهان است. این رود به اقیانوس اطلس می‌ریزد. برزیل دارای پنج آب و هواست که عبارتند از گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب. آب و هوای استوایی به صورت بسیار بارز در شمال این کشور دیده می‌شود این مناطق به صورت واقعی فصل خشک ندارد و در واقع فصل خشک آنجا تنها کمتر از فصل بارانی بارش دارد اما آن میزان بارش هم قابل توجه‌ است.


اقتصاد
برزیل با در اختیار داشتن بخش‌های گسترده و توسعه‌ یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از سایر کشورهای آمریکای لاتین است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده‌است. برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است. مهم‌ ترین صادرات برزیل را هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی تشکیل داده‌ است. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ دادوستد بازار است. برزیل دارای اقتصاد متنوع درآمد متوسط است و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه‌ است. بیشتر بخش صنعتی این کشور در بخش‌های جنوب و جنوب شرقی این کشور تجمع یافته‌ است. منطقه شمال شرقی فقیرترین منطقه برزیل است، اما این منطقه نیز در حال جذب سرمایه‌ گذاری‌های جدید است. برزیل دارای پیشرفته‌ ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است. صنایع برزیل که یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده‌است، از صنایع خودروسازی تا صنایع فولاد، پتروشیمی، رایانه، هواپیما، و نیز کالاهای مصرفی بادوام را شامل می‌شود. با توجه به افزایش ثبات اقتصادی که ماحصل اجرای طرح رئال است، بخش‌های تجاری برزیل و نیز واحدهای تجاری چندملیتی سرمایه‌ گذاری گسترده‌ای در تجهیزات و فناوری جدید کرده‌اند، که بخش عمده آن از شرکت‌های آمریکای شمالی خریداری شده‌است. پتروبراس بزرگترین شرکت نفتی برزیل است. فناوری اطلاعات در برزیل یکی از پیشرفته‌ ترین انواع خود در جهان است. فناوری اطلاعات در برزیل با توجه به بازار داخلی، به عنوان پیشرو خدمات مالی، صنایع دفاعی، مدیریت روابط مشتری، دولت الکترونیک، و مراقبت بهداشتی در نظر گرفته می‌ شود.


ورزش
محبوب‌ ترین ورزش در برزیل فوتبال است. برزیل شهرت بسیاری به خاطر فوتبالیست‌های مشهور خود دارد. از جمله آنان می‌توان این افراد را نام برد: پله، گارینچا، زیکو، روماریو، رونالدو , رونالدینیو, کاکا و نیمار. تیم ملی فوتبال برزیل (سلسائو)، 5 بار تا کنون جام جهانی فوتبال را از آن خود کرده‌ است. والیبال دومین ورزش محبوب این کشور است و تا کنون سه بار قهرمانی جهان، دو بار قهرمان جام جهانی، ده بار قهرمان لیگ جهانی و دو بار هم قهرمانی المپیک را به دست آورده است. جیبا مشهورترین والیبالیست برزیلی است.


 

 

پرچم متحرک برزیل

(مشخصات)

قاره: آمریکای جنوبی
پایتخت: Brasília
واحد پول: Real
اهلیت:
برزیلی
زبان رسمی: پرتغالی
حکومت: Federal presidential constitutional republic
مساحت: 8,515,767 km2 (3,287,956 sq mi)
تنظیم ساعت: BRT (UTC−2 to −5)
جهت رانندگی: سمت راست
کد تلفن: 55+

 

آدرس سفارت در تهران: فلاحی (زعفرانیه) - ‏خیابان بهار - نبش خیابان ‏یکتا - پلاک ۲۶
تلفن سفارت: 22752711, 9-22752108

 


شخصیت های معروف کشور برزیل:

Ayrton Senna: رانندهء مشهور اتوموبیل رانی مسابقات فرمول 1 که در سال 1994 در حین مسابقات کشته شد. وی 3 بار به قهرمانی این مسابقات رسیده است.

João Havelange: وی از سال 1974 تا سال 1994 رئیس فدراسیون فوتبال فیفا بود و در دوران ریاست وی تحولات بسیار مهمی در فوتبال روی داد. وی را از اصلی ترین افراد در محرومیت مارادونا در جام جهانی 1994 می دانند.

Luiz Felipe Scolari: از مشهورترین مربیان برزیلی. وی در سال 2002 برزیل را قهرمان جهان کرد. همچنین در سال 2006 و 2014 به ترتیب پرتغال و برزیل را به نیمه نهایی مسابقات رساند.

Paulo Coelho: نویسنده و رمان نویس مشهور.

Pele: از وی به همراه مارادونا همیشه به عنوان برترین فوتبالیست تاریخ یاد می شود. پله تنها بازیکنی هست که 3 بار قهرمان جام جهانی شده است.

Ronaldo: وی را از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال می دانند. با 15 گل زده در جام جهانی دومین گلزن برتر جهان می باشد.


 
(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2650x1500

حجم: 1.24 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2019

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  18 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  13 دی 1397)


 

(لینکهای مرتبط با این مطلب):

 
 

 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه