بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر خوش چهره و مشهور آمریکایی. او کار خود را با حضور در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد و با بازی در فیلم تایتانیک اثر جیمز کامرون به شهرت جهانی رسید.

متولد March 09, 1983 در Los Angeles, California, United States    پرچم کشور آمریکا

علامت ماه تولد:  صورت فلکی ماه Scorpio        عنصر ماه تولد: آب  عنصر آب

والپیپر لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر سرشناس آمریکا در قالب نگاتیوی زیبا

معرفی

لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر خوش چهره و مشهور آمریکایی. او کار خود را با حضور در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد و با بازی در فیلم تایتانیک اثر جیمز کامرون به شهرت جهانی رسید. وی در سال 2015 برای بازی در فیلم بازگشته برنده جایزه اسکار شد. پدرش جورج دی‌ کاپریو نویسنده کتاب‌های کمیک و بازیگر-تهیه کننده فیلم‌های طنز و مادرش ایرملین ایندربرکن و مادر بزرگش هلنا ایندر برکن است. آغاز کار لئوناردو در ۱۹۸۹ با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود در همین هنگام بود که با یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگوایر توبی ماکیور آشنا شد و دوستیشان تا کنون در جایش باقی‌ است.


سینما

دهه 1990

دی کاپریو در واقع در سال ۱۹۹۱ با فیلم ترسناک و علمی-تخیلی مخلوقات ۳ پا به عرصه سینما گذاشت. او بازیگری را در ۵ سالگی با بازی در سریال تلویزیونی رامپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را به طور جدی آغاز کند و به مدرسه جان مارشال پیوست. وی در سال ۱۹۹۲ پیشرفت چشم گیری کرد و توسط رابرت دنیرو از بین چهار صد جوانی که برای تست بازی در فیلم زندگی این پسر شرکت کرده بودند، انتخاب شد و در آن فیلم در کنار الن بارکین و خود رابرت دنیرو به ایفای نقش پرداخت. فیلم بعدی دی‌کاپریو، کسوف کامل (Total Eclipse) به کارگردانی آگنیشکا هولاند بود که وی در آن جایگزین ریور فونیکس فقید شد. لئو در این فیلم نقش آرتور رمبو، شاعر فرانسوی قرن نوزدهم میلادی را بازی می‌کند که در سنین نوجوانی پس از فرار از خانه به نزد دیگر شاعر فرانسوی، پل ورلن رفته و رابطه‌ی پیچیده‌ای را با وی آغاز می‌کند. رومئو + ژولیت (Romeo + Juliet) به کارگردانی باز لورمان یک بازسازی مدرن از تراژدی عاشقانه‌ی ویلیام شکسپیر بود که دی کاپریو و کیلر دینز در آن، به جای شخصیت ‌های رومئو و ژولیت به ایفای نقش پرداختند. در روزهای نخست تصویربرداری، دی‌کاپریو و دینز رابطه ی چندان مصالحت آمیزی با هم نداشتند چرا که دینز، دی‌کاپریو را به نابالغ بودن متهم می‌کرد و دی‌کاپریو نیز اعتقاد داشت که دینز بیش از حد مقید است. در نهایت فیلم پس از نمایش جهانی‌اش، با فروش ۱۴۷ میلیون دلار علاوه بر ثبت رکورد پرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌ی دی‌کاپریو تا آن زمان، به پرفروش‌ترین فیلم شکسپیری تاریخ سینما نیز بدل شد. فعالیت و کارنامهٔ خوب فیلم پر سرو صدای تایتانیک ۱۹۹۷ ساخته جیمز کامرون بود که او را تبدیل به فوق ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد. بر خلاف انتظارات، این فیلم موفقیتی بی نظیر در گیشه‌ها کسب کرد و با فروشی بیش از ۱٫۸۴۳ میلیارد دلار آمریکا، در رده بالاترین فیلم پر فروش آن زمان و تاریخ سینما قرار گرفت. این فیلم، دی کاپریو را در کنار محبوب‌ ترین بازیگرانی که عمده هوادارانشان زنان و دختران جوان بودند، قرار داد. او برای بازی در این نقش نامزد جوایز بسیاری از جمله جایزه گلدن گلوب و جایزه سینمایی ام‌ تی‌ وی شد. او برای ایفای نقش فرانک آبیگنل جونیور در فیلم اگه می‌تونی منو بگیر نامزد دریافت گلدن گلوب شد. بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه هوانورد که بر اساس زندگی واقعی هاوارد هیوز کارگردان و هوانورد معروف آمریکایی ساخته شده بود رسید. دومین کار مشترک اسکورسیزی دومین کاندیدایی جایزه اسکار را بعنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای او به ارمغان آورد و همچنین موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد درام شد.

لئوناردو دی‌کاپریو در دهه 1990

 

دهه 2000

دی‌کاپریو در سال ۲۰۰۲ در فیلم بیوگرافی اگه می تونی منو بگیر (Catch Me if You Can) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، نقش فرانک ابگنیل، جاعل چک و کلاهبرداری را بازی می‌کند که بین سنین ۱۶ تا ۱۹ سالگی موفق شد با چک‌های جعلیش، مبلغ ۴ میلیون دلار را از بانک‌های نقاط مختلف جهان نقد کند. او حتی خودش را به عنوان خلبان و وکیل نیز جا زد و با توجه به عضویت در خطوط هوایی آمریکا، تمام پروازها و اقامتش در هتلها بدون پرداخت هزینه میسر می‌شد. ابگنیل هم اکنون رئیس شرکت کارشناسی جعل و کلاهبرداری اَبیگنِل و شرکا و یکی از مشاوران امنیتی ایالت متحده آمریکاست. این فیلم  در ۱۴۷ لوکیشن مختلف و فقط در ۵۲ روز تصویربرداری شد که از همین رو، لئو آن را یک ماجراجویی تمام عیار توصیف می‌کند. اثر بعدی دی‌کاپریو، فیلم تاریخی دارو دسته نیویورکی (Gangs of New York) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود که وی در آن نقش آمستردام والن، سردسته‌ی گروه ایرلندی‌های ساکن نیویورک را بازی می‌کند که به دنبال گرفتن انتقام قتل پدرش از بیل قصاب، سردسته‌ی آمریکایی‌های بومی است. پس از نمایشش، نامزد دریافت ۱۰ جایزه‌ی اسکار شد که البته موفق به تصاحب هیچکدام از آنها نشد. عملکرد دی‌کاپریو نیز در بین مردم و منتقدان، کاملاً زیر سایه‌ی بازی درخشان دنیل دی لوئیس در نقش بیل قصاب قرار گرفت. هوانورد (The Aviator) فیلم بعدی لئوناردو بود که وی در آن، در نقش هوارد هیوز، تهیه کننده‌ی سرشناس سینما، مهندس سازنده‌ی هواپیما و ثروتمندترین مرد زمانه‌ی خود ظاهر شد. دی‌کاپریو برای نقش آفرینیش در هوانورد (The Aviator) علاوه بر اینکه نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد، جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در شاخه ی درام را نیز از آن خود کرد.او در فیلم بعدی‌اش نیز تحت عنوان الماس خونین (Blood Diamond) به کارگردانی ادوارد زوئیک، با بازی در نقش مزدوری که در موزامبیک به دنبال یافتن الماسی قیمتی است، یک بار دیگر نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار در بخش بهترین بازیگر مرد شد.

لئوناردو دی‌کاپریو در دهه 2000

 

دهه 2010

در سال ۲۰۱۰ او در دو فیلم جزیره شاتر و تلقین حضور یافت که هردو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شناخته شدند. درآمد او در سال ۲۰۱۰ به ۶۰ میلیون دلار تخمین زده شد. این دو فیلم پشت سر هم جزو فیلم‌های موفق او و کارگردان‌های کار بوده است. دی کاپریو همکاری خود با اسکورسیزی را در فیلم روان شناختی مهیج جزیره شاتر که بر اساس رمانی با همین نام نوشته دنیس لهین بود ادامه داد. جزیره شاتر با بودجه‌ای معادل ۴۱ میلیون دلار آمریکا فروش بی نظیری در گیشه‌ها داشت و بیشترین موفقیت دی کاپریو و اسکورسیزی در گیشه‌ها تا آن زمان نام گرفت. برای لئوناردو بازی در گرگ وال استریت چهارمین نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین به دلیل آنکه یکی از تهیه کنندگان این فیلم بود پنجمین نامزدی جایزه اسکار برای بهترین فیلم را به ارمغان آورد. همچنین دی کاپریو جایزه سینمایی ام‌تی‌وی بهترین لحظه را نیز به دست آورد. در سال ۲۰۱۳ وی تهیه کنندگی دو فیلم رانر رانر و خارج از کوره را بر عهده گرفت. دی کاپریو در سال ۲۰۱۵ با فیلم بازگشته آلخاندرو گونزالز اینیاریتو بار دیگر به عنوان یک بازیگر قدرتمند مورد توجه قرار گرفت و در ابتدا جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن منتقدان فیلم شیکاگو، جایزه بفتا و جایزه ستلایت را از آن خود کرد. او در ادامه برای ششمین بار نامزد جایزه اسکار شد و توانست این بار برای اولین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم (بازگشته) به دست آورد. پیام تبریک به او در توییتر رکورد بیشترین پیام اختصاص داده شده را شکست و به مرز دو میلیون رسید و همچنین در اکثر نقاط کشورهای مختلف پس از دریافت اسکار وی دست به خوشحالی و شادی زدند.

لئوناردو دی‌کاپریو در دهه 2010

 


موضوعات جالب

* وی تقبل بخشی از کمک‌های بیمارستان لس آنجلس که مخصوص کودکان سرطانی‌است را به عهده دارد.
* وی از سال ۱۹۹۸ تا کنون همواره برای حفظ محیط زیست تلاش کرده است و در بنیادی که با نام او راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کند. او در اکتبر ۲۰۱۴ برای ایجاد و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و همچنین متوقف کردن صید غیرقانونی در دریاها و ۵ اقیانوس زمین، ۲ میلیون دلار کمک کرد، مجموع کمک‌های مالی وی در این زمینه به بیش از ۳ میلیون دلار می‌رسد.
* فعالیت‌های وی منتقدانی نیز دارد که او را به دورویی و ریاکاری متهم کرده‌اند و بیان داشتند که: 'دی کپریو از حفظ محیط زیست و گرمایش زمین سخن می‌ گوید در حالی که خودش در یات‌های عظیم مهمانی می‌گیرد و با جتهای خصوصی‌اش مسافرت می‌کند که مصرف سوخت بالایی داشته و برای محیط زیست مضرند.

 


 

عکس لئوناردو دی‌کاپریو

 

پرچم کشور آمریکا

(شناسنامه)

نام کامل:  Leonardo Wilhelm DiCaprio
تاریخ تولد:  11 نوامبر 1974 برابر ( آبان )
محل تولد:  (Los Angeles, California (United States
علامت ماه تولد:  Scorpio
عنصر ماه تولد:  آب
قد:  1.83 سانتی متر
لقب:  Leo, Lenny D

 


 

فیلم شناسی:

1991  Critters 3   (در نقش Josh)
1992  Poison Ivy   (در نقش Guy)
1993  This Boy's Life   (در نقش Tobias "Toby" Wolff)
1993  ?What's Eating Gilbert Grape   (در نقش Arnold "Arnie" Grape)
1995  The Quick And The Dead   (در نقش Fee "The Kid" Herod)
1995  The Basketball Diaries   (در نقش Jim Carroll)
Total Eclipse  1995   (در نقش Arthur Rimbaud)
1996  Romeo And Juliet   (در نقش Romeo Montague)
1996  Marvin's Room   (در نقش Hank)
1997  Titanic   (در نقش Jack Dawson)
1998  The Man In The Iron Mask   (در نقش King Louis XIV / Philippe)
1998  Celebrity   (در نقش Brandon Darrow)
2000  The Beach   (در نقش Richard)
2001  Don's Plum   (در نقش Derek)
2003  Gangs Of New York   (در نقش Amsterdam Vallon)
2003  Catch Me If You Can   (در نقش Frank Abagnale, Jr)
2004  The Aviator   (در نقش Howard Hughes)  (برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام)
2006  The Departed   (در نقش William "Billy" Costigan)
2006  Blood Diamond   (در نقش Danny Archer)
2007  The 11th Hour   (در نقش خودش)
2008  Revolutionary Road   (در نقش Frank Wheeler)
2008  Body of Lies   (در نقش Roger Ferris)
2010  Shutter Island   (در نقش Edward "Teddy" Daniels)
2010  Hubble (voice)
2010  Inception   (در نقش Dom Cobb)
2011  J. Edgar   (در نقش J. Edgar Hoover)
2012  The Great Gatsby   (در نقش Jay Gatsby)
2012  Django Unchained   (در نقش Calvin J. Candie)
2013  The Wolf of Wall Street   (در نقش Jordan Belfort)  (برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم موزیکال یا کمدی)
2015  The Audition   (در نقش خودش)
2015  The Revenant   (در نقش Hugh Glass)  (برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد)  (برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام)
2016  Before the Flood   (در نقش خودش)
2019  Once Upon a Time in Hollywood   (در نقش Rick Dalton)
2019  Ice on Fire (voice)
2021  Don't Look Up   (در نقش Dr. Randall Mindy)
2022  Killers of the Flower Moon   (در نقش Ernest Burkhart)

بیشترین سال کاری:  1995 -  2010  با سه فیلم در سال

 

سریال شناسی:

1989  The New Lassie   (در نقش Glen)
1989  Santa Barbara   (در نقش Young Mason Capwell)
1990  The Outsiders   (در نقش Kid Fighting Scout)
1990  The Mickey Mouse Club   (در نقش Alex)
1990-91  Parenthood   (در نقش Garry Buckman)
1991  Roseanne (Uncredited)   (در نقش Darlene's Classmate)
1991-92  Growing Pains   (در نقش Luke Brower)
2014  Saturday Night Live   (در نقش Saturday Night Live)
2020  Whose Vote Counts, Explained (voice)

 

تهیه کننده:

2004  The Aviator
2004  The Assassination of Richard Nixon
2007  The 11th Hour
2007  Gardener of Eden
2008-10  Greensburg
2009  Orphan
2011  Red Riding Hood
2011  The Ides of March
2013  Runner Runner
2013  Out of the Furnace
2013  The Wolf of Wall Street
2014  Virunga
2015  Catching the Sun
2015  Cowspiracy
2016  The Ivory Game
2016  Before the Flood
2016  Live by Night
2018  Delirium
2018  Robin Hood
2018  Struggle: The Life and Lost Art of Szukalski
2018  The Men Who Built America: Frontiersmen
2019  And We Go Green
2019  Richard Jewell
2020  Grant
2020  The Right Stuff
2021  Kid 90
2021  The Loneliest Whale: The Search for 52
2021  Fin
2021  The Titans That Built America
2022  Killers of the Flower Moon

 


 

دستمزدها $:

What's Eating Gilbert Grape (1993)  $75,000
The Quick and the Dead (1995)  $150,000
The Basketball Diaries (1995)  $1,000,000
Titanic (1997)  $2,500,000
The Beach (2000/I)  $20,000,000
Gangs of New York (2002)  $10,000,000 + Gross Points
Catch Me If You Can (2002)  $20,000,000
The Aviator (2004)  $20,000,000
The Departed (2006)  $20,000,000
Blood Diamond (2006)  $20,000,000

Inception (2010)  $59,000,000 (includes salary and all back end points off worldwide gross + share of DVD and pay-TV revenue)
J. Edgar (2011)  $2,000,000
The Great Gatsby (2013)  $20,000,000
The Wolf of Wall Street (2013)  $25,000,000 (including bonuses)
The Audition (2015)  $13,000,000

 


 

جوایز:

2005  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام  (The Aviator)
2014  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی  (The Wolf of Wall Street)                          
2015  برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد  (The Revenant)
2016  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام  (The Revenant)

2016  برنده جایزه بافتا بهترین بازیگر مرد نقش اول فیلم  (The Revenant)

 

جوایز لئوناردو دی‌کاپریو

 


 

درگاه ها:
وب سایت  http://leonardodicaprio.com
https://twitter.com/LeoDiCaprio  twitter
https://www.facebook.com/LeonardoDiCaprio  Facebook

 


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده:  ® Cyrus

رزولوشن:  2950x1667

حجم:  2.13 مگا بایت

فرمت:  jpeg

سال ساخت:  2017

آپدیت: September 2022

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  5 مرداد 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  18 فروردین 1401)


 

کاور فیلم های Leonardo DiCaprio:

کاور فیلم Blood Diamond
 


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه