بیوگرافی آل پاچینو بازیگر پرآوازهء سینمای جهان و ملقب به سلطان. او را شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینمای جهان می‌ دانند. برای شیوه بازیگری سبک متد، پرشور و برون‌ گرا خود و با بازی در سه‌ گانه پدرخوانده و فیلم‌های بعد از ظهر سگی، بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می‌شود.

متولد April 25, 1940 در New York City, New York, United States    پرچم کشور آمریکا

علامت ماه تولد:  صورت فلکی ماه Taurus        عنصر ماه تولد: خاک  عنصر خاک

والپیپر آل پاچینو بازیگر سینمای آمریکا در قالب نگاتیوی زیبا

معرفی

آل پاچینو بیشتر برای شیوه بازیگری سبک متد، پرشور و برون‌ گرا خود و با بازی در سه‌ گانه پدرخوانده و فیلم‌های بعد از ظهر سگی، بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می‌شود. لقب پاچینو سلطان است و او را شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینمای جهان می‌ دانند. کمتر بازیگری در سینمای جهان می‌ توان سراغ گرفت که نظیر پاچینو قدرت بازی با چشم را داشته باشد. چشمان پاچینو قدرت صحبت کردن با مخاطب را دارد و می‌ توان برق خاصی را در دیدگان وی احساس کرد. این یکی از امتیازات منحصر به فرد او است و فیلم پدرخوانده ۲ اوج بازی وی با چشمهایش به‌ شمار می‌ رود.


دوران جوانی

پدرش سالواتوره، کارمند شرکت بیمه از نسل ایتالیایی-آمریکایی بود و مادرش رز نام داشت. زمانی که پاچینو ۲ سال بیشتر نداشت، پدر و مادرش از هم جدا شدند. مادرش به باغ‌ وحش برانکس نقل مکان می‌کند تا با والدینش زندگی کند و پدرش نیز به کالیفرنیا رفته و به عنوان فروشنده بیمه و رستوران دار فعالیت می‌کند. وی در دوران جوانی و در حالی که بیش از ۲۲ سال از زندگی‌اش نمی‌ گذشت، مادرش را از دست داد. در زمانی که آل‌پاچینو ۱۰ سال بود، بین دوستانش مشهور به سانی بود و خیلی دوست داشت که بازیکن بیسبال شود. دوستانش وی را بازیگر نیز خطاب می‌کردند. در دوران مدرسه زیاد فعال نبوده و خیلی از کلاس‌هایش، بجز کلاس انگلیسی، شرکت نمی‌کرد و نهایتاً نیز در سن ۱۷ سالگی ترک تحصیل کرد. مادرش با تصمیم ترک تحصیلش مخالف بود که به همین دلیل با هم بحث شدیدی کرده و در آخر آل‌ پاچینو از خانه فرار می‌کند. در این دوره بود که وی برای کسب درآمد شروع به انجام کارهایی مانند پیغام رسانی یا نیروی خدماتی و نظافتی می‌کند. آل‌پاچینو از سن ۹ سالگی روی به کشیدن سیگار آورد و ماریجوانای معمولی مصرف می‌کرد اما هیچوقت مواد مخدر سنگین مصرف نکرد و معتاد نبود.


بازیگری

در نوجوانی شروع به بازیگری در نمایش‌های زیرزمینی کرد، ولی با پذیرش وی در اکتورز استودیو مخالفت شد. پاچینو برای اولین بار بعد از 4 سال در اچ بی استدیو تست داده بود. سپس وی به استودیوی دیگر برای نمایش پیوستد که در آنجا با معلم بازیگری به نام چارلی لایتون آشنا می‌شود که بعدها این دو دوستان نزدیک هم می‌شوند. در این دوره آل‌پاچینو بیکار بوده و شب‌ها را در خیابان، تئاتر یا خانه دوستانش می‌ خوابید. در سال ۱۹۶۲ مادرش در سن ۴۳ سالگی از دنیا می‌ رود و در همان سال، پدربزرگش مادری اش نیز از دنیا می‌رود. لی استراسبرگ اولین استاد او بود. او پس از مرگ مادر تمام وقت خود را صرف نمایش کرد، برای تجدید روحیه اش دو نمایش شاد برای کودکان اجرا کرد که در جک و لوبیای سحر آمیز و ماجراهای خیز بلند سر انجام موفق شد پول لازم برای ثبت نام در مدرسه بازیگری هربرت برگهوف را به دست بیاورد. آنجا زیر نظر چارلز لاتن آموزش خود را به عنوان یک بازیگر آماتور آغاز کرد.

 

دهه 1970

ورود او به عرصهٔ بازیگری را باید سال ۱۹۶۹ دانست. در همین سال در نمایش خیزش‌هایی برای صلح نقش مقابل ارل جونز بازیگر مطرح آن زمان تئاتر را به عهده گرفت. آل با قد کوتاه و صدای گرمش درخشید. او ۳ سال در اکتورز استودیو که پیش از این افتخار تربیت بازیگران بزرگ زمان مثل مونت کومری کلیف، مارلون براندو، مرلین مونرو و جیمز دین را داشت، در راه عشقش تحصیل کرد وآل هم در اکتورز استودیو شکوفا شد. جایزه تونی معتبرترین جایزه تئاتر بود، او در همین ابتدا برنده جایزه تونی بهترین بازیگر نقش مکمل شد. پاچینو در این سال در فیلم ناتالی و من بازی کرد و دو سال پس از آن نیز ایفای نقشی در وحشت در نیدل پارک را پذیرفت و در نقش یک معتاد به هروئین ظاهر شد. اما بازی در این دو فیلم هرگز او را راضی نکرد تا اینکه فرانسیس فورد کاپولا تصمیم به ساخت یکی از شاهکارهای تاریخ سینما یعنی فیلم پدرخوانده گرفت و نقش مایکل کورلئونه به او واگذار شد. در ابتدا کاپولا جک نیکلسون را برای ایفای نقش در پدرخوانده انتخاب کرد اما نیکلسون این پیشنهاد را رد کرد چراکه به گفته خودش نقش یک ایتالیایی را باید یک ایتالیایی بازی کند و با این کار ناخواسته بزرگترین شانس زندگی پاچینو را به او بخشید. پاچینو برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد که به آن نرسید. خود پاچینو می گوید مایکل کورلئونه در فیلم پدرخوانده مشکل‌ ترین نقشی بود که بازی کرده‌ام. من او را به‌ عنوان یک گنگستر نمی‌دیدم؛ احساس می‌کردم قدرت او در کیفیت معماگونه نهفته بود. متأسفانه استودیو نمی‌توانست این مسئله را در ابتدا ببیند و درصدد بودند که من را اخراج کنند و هیچ فرد دیگری به‌ جز فرانسیس فورد کاپولا مرا برای این نقش نمی‌خواست. پاچینو در سال ۱۹۷۳ در فیلم‌های مترسک و سرپیکو بازی کرد. در فیلم مترسک ساخته جری شاتزبرگ وی در کنار بازیگر برجسته سینما جین هاکمن، نقش آدمی سرگشته را ایفا نمود. این فیلم علی‌ رغم بردن نخل طلایی کن، در آمریکا با نقدهای مثبتی مواجه نشد. اما بی شک مهم‌ ترین دستاورد پاچینو در این سال حضور در فیلم سرپیکو در نقش فرانک سرپیکو ساخته سیدنی لومت بود که وی توانست در این فیلم جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و نامزدی جایزه اسکار را از آن خود کند تا جایگاه خود را به خوبی در سینما تثبیت کند.

آل پاچینو در دهه 1970

 

دهه 1980

دههٔ ۸۰ برای پاچینو چندان خوشایند نبود. وی در کارهای متوسطی چون نویسنده (۱۹۸۲) و انقلاب (۱۹۸۵) ساخته هیو هادسون ایفای نقش کرد. فیلم انقلاب به عنوان یکی از بدترین فیلمها لقب گرفت و همچنین از بدترین کارهای پاچینو چنانچه او را به مدت 4 سال از صحنه سینما بیرون کرد. ولی بی شک مهم‌ ترین فیلم وی در این دهه حضور در نقش تونی مونتانا در فیلم صورت زخمی (۱۹۸۳) ساخته برایان دی پالما می‌ باشد که نقش یک کوبایی‌ تبار که به قاچاق کوکایین مشغول است را با بازی خیره‌کننده‌ای ارائه کرد و خشونت غریب مستتر در این شخصیت را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشید. این فیلم به یک فیلم بسیار محبوب در سینمای جهان بدل شد و نقش مونتانا نیز ماندگار گشت. پاچینو برای ایفای این نقش نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد. دریای عشق (۱۹۸۹) آخرین فیلم وی در این دهه بود که در این فیلم بازگشتی خوبی داشت. اولین اجرای او در این دهه اجرای بوفالوی آمریکایی در سال ۱۹۸۴ در صحنه تئاتر بود.

آل پاچینو در دهه 1980

 

دهه 1990

دههٔ ۱۹۹۰ را باید دههٔ نوینی برای پاچینو دانست، زیرا او که پس از بازی در فیلم انقلاب (۱۹۸۵) مبتلا به ذات الریه شده و مدت چهار سال نیز از عالم سینما دور مانده بود. از فیلم‌ های معروف او در این دهه می‌ توان به دیک تریسی، که برای نخستین بار یک نقش کمدی را بازی می کرد, پدرخوانده ۳ (۱۹۹۰)، فرانکی و جانی (۱۹۹۱)، گلن‌گری گلن راس (۱۹۹۲)، راه کارلیتو (۱۹۹۳)، مخمصه (۱۹۹۵)، تالار شهر (۱۹۹۶)، وکیل مدافع شیطان، دنی براسکو (۱۹۹۷) و نفوذی (۱۹۹۸) اشاره کرد. اما برترین فیلم او در این دهه، گلن‌گری گلن راس و بوی خوش زن در سال ۱۹۹۲ است که برای هر دو آن‌ها نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و برای ایفای نقش سرهنگ اسلید در بوی خوش زن برای اولین بار جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. او در این فیلم ایفاگر نقش مرد نابینایی بود که عشق به همنوع را به بهترین شکل ممکن بیان می‌کند. علاوه بر جایزه اسکار، جایزه گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم روتردام نیز برای این فیلم از سوی داوران به او اعطا شد. راجر ایبرت منتقد برجسته سینما این نقش آفرینی پاچینو را یکی از بهترین و پر مخاطره‌ترین کارهای زندگی وی توصیف می‌کند. بازی او در راه کارلیتو، دیک ترسی و وکیل مدافع شیطان نیز یکی از بهترین اثرهای مثبت کارنامه او بود که مورد توجه همگان قرار گرفت و برای دو فیلم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد و در گیشه نیز به پیروزی رسید و برای دیک ترسی بار دیگر نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. شیکاگو سان-تایمز در مورد نقش وی در وکیل مدافع شیطان نوشت: «شخصیت وی شیطانی است گرچه اچینو با سرور و نشاط این نقش را بازی کرده‌ است». مخمصه ساخته مایکل مان بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های پاچینو پس از پدرخوانده است که به مرور زمان به یک فیلم مرجع در گونه گنگستری تبدیل شد.

آل پاچینو در دهه 1990

 

دهه 2000

در دهه 2000 روند کاری پاچینو در عالم سینما به صورت سینوسی طی شد و آثار او بیشتر به سمت و سوی تجاری رفت و فیلم‌های او آمار فروش قابل توجی داشت. تازه‌کار (۲۰۰۳) اولین اثر قابل توجه او در این دهه بود. پاچینو در سال ۲۰۰۱ جایزه سیسیل ب دومیل جوایز گلدن گلوب یک عمر دستاورد را دریافت کرد. او در سال (۲۰۰۲) در فیلم بی خوابی ساخته کریستوفر نولان نقش یک کاراگاه را بازی کرد که در تعقیب یک قاتل حرفه‌ای است. بی خوابی در این دهه یک نقطه اوج برای او بود و این فیلم فروش قابل توجی را نیز تجربه کرد. پاچینو در سال (۲۰۰۳) با حضور درخشان خود در دو اپیزود سریال فرشتگان در آمریکا ساخته مایک نیکولز توانست اکثر جوایز معتبر تلویزیونی از جمله جایزه امی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را بدست آورد. تاجر ونیزی (۲۰۰۴) را باید یکی از بهترین فیلم‌های او از سال ۲۰۰۰ به بعد دانست. در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۷ نیز جایزه یک عمر دستاورد بنیاد فیلم آمریکا به پاچینو اهدا شد.

آل پاچینو در دهه 2000

 

دهه 2010

حضور در فیلم تلویزیونی تو جک را نمی‌شناسی (۲۰۱۰) ساخته بری لوینسون در نقش جک کورکیان بهترین دستاورد مهم پاچینو در در این دهه بود که وی توانست همه جوایز تلویزیونی از جمله ایمی و گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اول مرد سریال یا فیلم تلویزیونی را بدست آورد. او در مقام کارگردانی سومین فیلم خود را در ژانر مستند و نمایش در سال (۲۰۱۱) با نام سالومه ساخت که برگزارکنندگان جشنواره فیلم ونیز با اعطای جایزه افتخار فیلمساز ژیگر لوکولتر از آل پاچینو تقدیر کردند. این فیلم مستند/داستانی بر اساس نمایشنامه سالومه اسکار وایلد ساخته شده که روایتی از کتاب مقدس دربارهٔ سالومه و هرود، حاکم یهودیه است.

آل پاچینو در دهه 2010

 


موضوعات جالب

* پاچینو هیچ گاه ازدواج نکرده است ولی 3 فرزند دارد. پاچینو همان‌ طور که گفته بعد از مرگ مادرش هرگز دلبسته زنی نشد و هیچگاه ازدواج نکرد.

 


 

عکس آل پاچینو بازیگر سینمای آمریکا

 

پرچم کشور آمریکا

(شناسنامه)

نام کامل:  Alfredo James Pacino
تاریخ تولد:  25 آپریل 1940 برابر (۵ اردیبهشت )
محل تولد:  (New York City, New York (United States
علامت ماه تولد:  Taurus
عنصر ماه تولد:  خاک
قد:  1.70 سانتی متر
لقب: 
Sonny

 


 

فیلم شناسی:

1969  Me, Natalie   (در نقش Tony)
The Panic in Needle Park  1971   (در نقش Bobby)
1972  The Godfather   (در نقش Michael Corleone)
1973  Scarecrow   (در نقش Francis Lionel "Lion" Delbuchi)
1973  Serpico   (در نقش Frank Serpico)  (برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام)
1974  The Godfather: Part II   (در نقش Michael Corleone)  (برنده جایزه بافتا)
1975  Dog Day Afternoon   (در نقش Sonny Wortzik)  (برنده جایزه بافتا)
1977  Bobby Deerfield   (در نقش Bobby Deerfield)
1979  ...And Justice for All   (در نقش Arthur Kirkland)
1980  Cruising   (در نقش Steve Burns)
1982  !Author! Author   (در نقش Ivan Travalian)
1983  Scarface   (در نقش Tony Montana)
1985  Revolution   (در نقش Tom Dobb)
1989  Sea of Love   (در نقش Frank Keller)
The Local Stigmatic  1990   (در نقش Graham)
1990  Dick Tracy   (در نقش Alphonse "Big Boy" Caprice)
1990  The Godfather: Part III   (در نقش Michael Corleone)
1991  Frankie and Johnny   (در نقش Johnny)
1992  Glengarry Glen Ross   (در نقش Richard "Ricky" Roma)
1992  Scent of a Woman   (در نقشFrank Slade)  (برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد)  (برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام)
1993  Carlito's Way   (در نقش Carlito "Charlie" Brigante)
1995  Two Bits   (در نقش Grandpa)
1995  Heat   (در نقش Lieutenant Vincent Hanna)
1996  City Hall   (در نقش John Pappas)
1997  Donnie Brasco   (در نقش Benjamin "Lefty" Ruggiero)
1997  The Devil's Advocate   (در نقش John Milton / Satan)
1999  The Insider   (در نقش Lowell Bergman)
1999  Any Given Sunday   (در نقش Tony D'Amato)
2000  Chinese Coffee   (در نقش Harry Levine)
2001  Francis Coppola's Notebook (VG)
2002  Insomnia   (در نقش Will Dormer)
2002  S1m0ne   (در نقش Viktor Taransky)
2002  People I Know   (در نقش Eli Wurman)
2003  The Recruit   (در نقش Walter Burke)
2003  Gigli   (در نقش Starkman)
2004  The Merchant of Venice   (در نقش Shylock)
2005  Two for the Money   (در نقش Walter Abrams)
2007  88Minutes   (در نقش Dr. Jack Gramm)
Ocean's Thirteen  2007   (در نقش Willie Bank)
2007  Heat (VG)
2008  Righteous Kill   (در نقش Det. David "Rooster" Fisk)
2011  The Son of No One   (در نقش Detective Charles Stanford)
2011  Jack & Jill   (در نقش خودش)
2012  Stand Up Guys   (در نقش Val)
2013  Salomé   (در نقش King Herod)
2014  The Humbling   (در نقش Simon Axler)
2014  Manglehorn   (در نقش A.J. Manglehorn)
2015  Danny Collins   (در نقش Danny Collins)
2016  Misconduct   (در نقش Abrams)
2017  Hangman   (در نقش Detective Archer)
2019  Once Upon a Time in Hollywood   (در نقش Marvin Schwarz)
2019  The Irishman   (در نقش Jimmy Hoffa)
2021  American Traitor: The Trial of Axis Sally   (در نقش James Laughlin)
2021  House of Gucci   (در نقش Aldo Gucci)

بیشترین سال کاری:  1990 -  2002 - 2007  با سه فیلم در سال

 

سریال شناسی:

1968  NYPD   (در نقش John James)
2003  Angels in America   (در نقش Roy Cohn)  (برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام)
2010  You Don't Know Jack   (در نقش Dr. Jack Kevorkian)  (برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام)
2013  Phil Spector   (در نقش Phil Spector)
2018  Paterno   (در نقش Joe Paterno)
2020  Hunters   (در نقش Meyer Offerman)

 

مستند:

1991  Madonna: Truth or Dare   (در نقش خودش)
1996  Looking for Richard   (در نقش Richard III)
1997  Pitch   (در نقش خودش)
2001  America: A Tribute to Heroes   (در نقش خودش)
2009  I Knew It Was You   (در نقش خودش)
2011  Wilde Salomé   (در نقش King Herod)
2012  Casting By   (در نقش خودش)

 

تئاتر:

1967  !Awake and Sing
1967  America, Hurrah
1968  The Indian Wants the Bronx   (در نقش Murph)
1969  ?Does a Tiger Wear a Necktie   (در نقش Bickham)
1969  The Local Stigmatic   (در نقش Graham)
1970  Camino Real   (در نقش Kilroy)
1973  Richard III   (در نقش Richard, Duke of Gloucester)
1977  The Basic Training of Pavlo Hummel   (در نقش Pavlo Hummel)
1979  Richard III   (در نقش Richard, Duke of Gloucester)
1981-84  American Buffalo   (در نقش Walter "Teach" Cole)
1988  Julius Caesar   (در نقش Mark Antony)
1992  Chinese Coffee   (در نقش Harry Levine)
1992  Salome   (در نقش Herod Antipas)
1996-99  Hughie   (در نقش Erie Smith)
2002  The Resistible Rise of Arturo Ui   (در نقش Arturo Ui)
2003  Salome   (در نقش Herod Antipas)
2005  Orphans   (در نقش Harold)
2010  The Merchant of Venice   (در نقش Shylock)
2012  Glengarry Glen Ross   (در نقش Sheldon "Shelley" Levene)
2015  China Doll   (در نقش Mickey Ross)
2017  God Looked Away   (در نقش Tennessee Williams)

 


 

دستمزدها $:

The Godfather (1972)  $35,000
The Godfather: Part II (1974)  $500,000 and 10% of the gross after break-even
and justice for all (1979)  $1,000,000
The Godfather: Part III (1990)  $5,000,000
Glengarry Glen Ross (1992)  $1,500,000
Carlito's Way (1993)  $6,000,000
Insomnia (2002)  ca. $11,000,000
S1m0ne (2002)  $11,000,000

 


 

جوایز:

1969  برنده جایزه تونی  (?Does a Tiger Wear a Necktie)
1974  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام  (Serpico)            
1976  برنده جایزه بافتا  (Dog Day Afternoon - The Godfather Part II)
1977  برنده جایزه تونی  (The Basic Training of Pavlo Hummel)
1993  برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد  (Scent of a Woman)        
1993  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام (Scent of a Woman)
2004  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام (Angels in America)  
2004  برنده جایزه امی (Angels in America)    
2010  برنده جایزه امی (You Don't Know Jack)
2011  برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر فیلم درام (You Don't Know Jack)

جایزه اسکار آل پاچینو     جایزه گلدن گلوب آل پاچینو

 

جوایز آل پاچینو

 


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2964x1667

حجم: 2.01 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2018

آپدیت: September 2022

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینهء Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  7 اردیبهشت 1397)
(تاریخ آخرین ویرایش:  13 فروردین 1401)


 

کاور فیلم های Al Pacino:

کاور فیلم And Justice for All ...    کاور فیلم وکیل مدافع شیطان   کاور فیلم بعد از ظهر سگی   کاور فیلم صورت زخمی   کاور فیلم Sea of Love   کاور فیلم Two for the Money

کاور فیلم پدرخوانده

 


 

نماشا

 

ویدیوهای آل پاچینو:

فیلم صورت زخمی (Scarface) 1983


فیلم وکیل مدافع شیطان (The Devil's Advocate) 1997


فیلم پدرخوانده (The Godfather) 1972

 

<<< کانال نماشا من جهت دیدن ویدیوهای بیشتر >>>

 


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه