بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر بازیگر سرشناس فیلمهای اکشن سینمای آمریکا. وی قبل از ورود به سینما قهرمان مسابقات مستر المپیا (پرورش اندام) بود و در مجموع 7 بار این عنوان را به دست آورد.

متولد July 30, 1947 در Thal, Styria, Austria     پرچم کشور اتریش

علامت ماه تولد:  صورت فلکی ماه Leo        عنصر ماه تولد: آتش  عنصر آتش

والپیپر طلایی آرنولد شوارتزنگر بازیگر فیلمهای اکشن

والپیپر نگاتیو آرنولد شوارتزنگر

معرفی

آرنولد شوارتزنگر بازیگر سرشناس فیلمهای اکشن سینمای آمریکا. وی قبل از ورود به سینما قهرمان مسابقات مستر المپیا (پرورش اندام) بود و در مجموع 7 بار این عنوان را به دست آورد. آرنولد با فیلم ترمیناتور به معروفیتی جهانی رسید و در ادامه با فیلمهای کاماندو, غارتگر, یاد آوری ملاقات و پاک کننده بر شهرت خود افزود. وی همیشه در اکثر فیلمهای خود به نوع خاصی سیگار برگ می کشد.

 


بدنسازی

شوارتزنگر 7 بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا در سالهای ۱۹۷۰–۱۹۷۱-۱۹۷۲–۱۹۷۳-۱۹۷۴–۱۹۷۵-۱۹۸۰ را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین و کاملترین بدن انسانی آمده است. آرنولد شوارتزنگر قادر بود تا وزنی معادل ۶۸۳ پوند (۳۰۹ کیلوگرم) را بالا بلند کند. اندازهٔ بدن او در زمانیکه در اوج شهرت و قهرمانی بود بدین شرح است: بازوها: ۵۷ سانتی‌ متر سینه: ۱۴۶ سانتی‌متر کمر: ۸۵ سانتی‌ متر رانها: ۷۴ سانتی‌ متر ساق پا: ۵۰ سانتی‌ متر وزن بدن: ۱۰۸ کیلوگرم قد: ۱۸۸ سانتی‌ متر. در سال 1970 آقای جهان در مسابقات NABBA در رده حرفه ای ها شد و آقای جهان در کلمبوس اوهایو شد. در پایان سال او همه عنوانهای قهرمانی را به غیر مستر المپیا به دست آورده بود و سر جیو الیوا این مقام را از سال 1967 در اختیار داشت. آرنولد مشتاقانه منتظر مسابقات سال 1970 بود که در نیویورک برگزار می شد و بالاخره این لحظه فرا رسید آرنولد در کل زندگی خود را برای این لحظه آماده کرده بود و خوب می دانست او حتی به اندازه سرجیو  برای گرم کردن و پمپ کردن عضلاتش خود را به زحمت نینداخت، خود را متمرکز کرد، فقط در دو دقیقه مانده به رفتن روی سکوی نمایش تغییر کرده بود و روغن زده بود. همه به قدری هیجان زده بودند که پلیس مجبور بود در ازدحام طرفداران نظم را برقرار کند در بین جمعیت دو دسته وجود داشتند هر کدام قهرمان مورد علاقه خود را تشویق می کردند اما در پایان فقط یکی برنده بود و یک مدال یک اسم: شوارتزنگر. بنابراین در سال 1970 در سن 23 سالگی اوبه رویایی که 10 سال پیش در سر داشت رسید اما با هر معیار و اندازه ای بهترین بدنساز جهان بود و او این مقام را برای سالها ادامه داد. آرنولد از اتریش به لندن و از آنجا در سال 1968 به آمریکا رفت و سال 1983 تبعه آنجا شد. در سال ۱۹۷۷ زندگینامه او تحت نام آرنولد: تحصیلات یک بدن ساز منتشر شد.

آرنولد شوارتزنگر بدن سازی

 


سینما

دهه 1970

اولین نقش خود را در فیلم «هرکول در نیویورک» بازی کرد. برای بازی در سریال The Incredible Hulk (1978) در سال 1970 مورد توجه قرار گرفت، اما به نظر می رسید به اندازه کافی بلند نیست. رقیب سابق بدنسازی او، لو فریرنو، در نهایت این نقش را به دست آورد. سال 1979 شوارزنگر مقابل « کرک داگلاس » در کمدی Villain بازی کرد و در فیلم های تلویزیونی هم موفقیت های قابل توجهی بدست آورد ولی فیلمی که آرنولد نیاز داشت اینها نبود او به فیلم قهرمانی نیاز داشت تا هم استعداد بازیگری و هم اندام ورزیده او را نشان ده.

آرنولد شوارتزنگر در دهه 1970

 

دهه 1980

در سال 1982 او در نقش اصلی فیلم « کونان وحشی » ظاهر شد. این فیلم در سطح جهانی به شهرت خوبی رسید و فورا قسمت دومش هم ساخته شد و بر شهرت شوارزنگر افزود. زندگی واقعی آرنولد شباهت بسیاری به این فیلم دارد. کانن در یک روستای کوچک متولد شد و به علت سالهای برده داری به یک مرد قدرتمند فیزیکی تبدیل شد. پس از به دست آوردن شهرت بزرگ به عنوان یک گلادیاتور، به او شراب و زنان داده می شود، اما بعد از مدتی اینها را رها می کند و به اجرای شاهکارهای قهرمانانه ادامه می دهد و در نهایت پادشاه می شود. آرنولد در یک شهر کوچکی در اتریش متولد شد و وقتی بزرگتر شد، وزنه برداری کرد. پس از رسیدن به موفقیت به عنوان یک بدنسازگر، او در معرض سوء مصرف مواد و تحریک زنان قرار گرفت، اما او اینها را رها کرد و به طرفداران آوازی ملل اجتماعی تبدیل شد و در نهایت به عنوان فرماندار کالیفرنیا انتخاب شد. با این همه سری کونان هنوز چیزی نبود که بتواند او را به اوج شهرت برساند و بالاخره او نقش اول فیلم « ترمیناتور » را عهده دار شد. ولی در ابتدا جیمز کامرون می خواست نقش کایل ریس را به آرنولد بدهد ولی بعد از اینکه آرنولد فیلنامه را خواند از کامرون خواهش کرد که نقش نابودگر را به او بدهد و کامرون قبول نمی کرد و می گفت ریس ستاره است ولی آرنولد از وی خواست تا به او اعتماد کند. فیلم تبدیل به یکی از بهترین آثار علمی تخیلی و اکشن شد و آرنولد را هم تبدیل به اکشن کار درجه یک هالیوود کرد. از آن پس شوارزنگر در فیلم های متوسط و بزن بهادر بسیاری حاضر شد و در سایه حضور شوارزنگر این فیلمها به شهرت و موفقیت نسبتا خوبی در سطح جهان دست یافتند. مدتی کوتاه پس از اولین فیلم سری ترمیناتور، آرنولد شروع بازی در نقش های کمدی کرد و همزمان بر تعداد طرفدارانش نیز افزود.

آرنولد شوارتزنگر در دهه 1980

 

دهه 1990

سال 1990 سالی بی نظیر برای شوارزنگر و تهیه کنندگان فیلم هایش بود. دو فیلم « پلیس مهد کودک » و « یادآوری مطلق » به فروشی بی نظیر در باکس آفیس دست پیدا کردند. اما سال 1991 سال تجدید دیدار شوارزنگر با کامرون بود. بودجه « ترمیناتور : روز داوری » به 100 میلیون دلار رسید. هزینه تولید فیلم قبلی ترمیناتور فقط شش میلیون دلار بود. فیلم باز هم با موفقیت خوبی هم در باکس آفیس و هم در آکادمی اسکار مواجه شد. این موفقیت در شهرت شوارزنگر بی تاثیر نبود و او از طرف « اتحادیه ملی سینما داران » ستاره دهه نام گرفت. پس از فیلم نچندان جالب Last Action Hero آرنولد با دوست قدیمی خود کامرون همکاری را از سر گرفت و در فیلم « دروغ های حقیقی » به ایفای نقش پرداخت. این فیلم عامه پسند سود قابل توجهی را روانه جیب سازندگانش کرد. پس از اکشن ها موفق بار دیگر شوارزنگر سراغ فیلم های خانوادگی رفت و در دو فیلم « جونیور » و Jingle All The Way حضور یافت اما این پایان اکشن های نفس گیرش نبود او برای طرفداران پر پرو پا قرصش فیلم Eraser را داشت. فیلم با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد اما سال بعد شوارزنگر در فیلم « بتمن و رابین » یکی از نقش های اصلی را بازی کرد. این فیلم هم اکنون به عنوان مزخرف ترین بتمن ساخته شده در تاریخ شناخته می شود. بتمن و رابین به زور هزینه تولید خود را جبران کرد و تبدیل به یک شکست تمام عیار شد. در آخرین سال قرن بیستم فیلم End of Days از او اکران شد تنها فیلم آرنولد است که در آن نقش انسانی را دارد که کشته می‌شود. منتقدان End of Days را بدترین فیلم شوارتزنگر خطاب کردند. این فیلم از نظر درآمد مالی ناامید کننده و یک فاجعه از نظر تحلیل منتقدان بود.

آرنولد شوارتزنگر در دهه 1990

 

دهه 2000

با شروع قرن بیست و یکم همه چیز تغییر کرد دیگر فیلم های شوارزنگر گیشه ها را تسخیر نمی کردند، « 6 روز » در سال 2000 اکران شد و فروشی تقریبا معادل بودجه اش داشت و Collateral Damage هم شکست تجاری خورد. دوباره نوبت ترمیناتور شد تا به پرده سینما ها برگردد نقش طبق معمول به شوارزنگر رسید ولی کارگردان تغییر یافت و به جای کامرون « جانتان موستو » بر صندلی کارگردانی نشست. حذف بازیگران قسمت های قبلی و جایگزینی آنها هم عاملی در شکست هنری فیلم شد. هر چند فیلم با بودجه ی دو برابر فیلم یعنی قبلی 200 میلیون دلار ساخته شد ولی از لحاظ هنری ضعیف ترین فیلم سری نام گرفت. ( البته در بین ترمیناتور هایی که شوارزنگر بازی کرده ). سال های 2003، 2004 و 2005 شوارزنگر از نقش های اصلی کنار رفت و در سه فیلم « دور دنیا در 80 روز »، « بچه و من » و Roundown نقش هایی جزیی بر عهده گرفت. در سال 2003، 38 امین فرماندار کالیفرنیا شد ( از حزب جهموری خواه ) و شغل بازیگری اش را به تعلیق در آورد. ولی در 3 ژانویه 2011 کرسی فرمانداری را به « جری براون » واگذار کرد و شایعات از فیلم های آینده او شروع شد.

آرنولد شوارتزنگر در دهه 2000

 

دهه 2010

بالاخره پس از تایید خبر های پراکنده او بازیگری را دوباره آغاز کرد و این هفته در فیلم « بی مصرف ها 2 » بعد از 10 سال او را دوباره در نقشی درست و حسابی می بینیم.

آرنولد شوارتزنگر در دهه 2010

 


موضوعات جالب

* او در سال 1986 با « ماریا شریور » ازدواج کرد. شریور ژورنالیست است اما نکته جالب اینکه او خواهر زاده « جان اف کندی » رئیس جهمور آمریکاست. با این حساب آرنولد داماد خانواده کندی محسوب می شد. ولی این زوج سال 2011 از هم جدا شدند.
* شوارزنگر در سال ۱۹۹۷ در نظرسنجی مجله معتبر ایمپایر عنوان بیستمین بازیگر تمام ادوار سینما را به خود اختصاص داد.
* او در هفتم اکتبر ۲۰۰۳ فرماندار کالیفرنیا به جای گری دیویس شد و در هفدهم نوامبر ۲۰۰۳ سوگند خورد تا راه گری دیویس را ادامه دهد. در شانزدهم سپتامبر ۲۰۰۵ اعلام کرد که می‌خواهد درسال ۲۰۰۶ دوباره فرماندار کالیفرنیا شود. او در سال ۲۰۰۵ بهترین و محبوبترین سیاست‌ مدار سال انتخاب شد. آرنولد حقوق سالانه‌ی ۱۷۵ هزار دلار حاصل از فرماندار شدن را قبول نکرد و تمام این پول را به سازمان‌های خیریه اهدا کرد. او درآمد بسیار بالایی را در هالیوود جمع‌آوری کرده بود و نیاز به دریافت حقوق سالانه‌ی فرمانداری نداشت و در عوض آن را صرف امور خیریه کرد تا از نظر محبوبیت بتواند بیش از پیش در دل مردم جای گیرد.
* در کتاب رکورد های گینس صاحب رکورد « بهترین و ورزیده ترین بدن » در کل تاریخ است. آرنولد قادر بود تا وزنی معادل ۶۸۳ پوند (۳۰۹ کیلوگرم) را بالا بلند کند. امروزه بدنسازان سراسر دنیا در جشنواره کلاسیک آرنولد رقابت می‌کنند. این جشنواره در واقع یک همایش سالانه‌ی ورزش‌های چندرشته‌ ای است که در شهر کولومبوس ایالت اوهایو آمریکا برگزار می‌ شود.
* فیلم End of Days در سال ۱۹۹۹ تنها فیلم آرنولد است که در آن نقش انسانی را دارد که کشته می‌شود. منتقدان End of Days را بدترین فیلم شوارتزنگر خطاب کردند. این فیلم از نظر درآمد مالی ناامید کننده و یک فاجعه از نظر تحلیل منتقدان بود. مطمئنا فیلم‌های آرنولد در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ را به خاطر دارید که او یک تنه، یک لشکر را به رگبار می‌بست،‌ بدون اینکه حتی کوچکترین آسیبی ببیند!

* در طی فیلمبرداری فیلم Total Recall (1990)، آرنولد متوجه شد که مایکل ایرونساید دائما در حال صحبت با تلفن همراه خود می باشد, وقتی آرنولد از وی سوال پرسید متوجه شد که خواهرش از بیماری سرطان رنج می برد. آرنولد بلافاصله مایکل را به تریلرش منتقل کرد و گفتگوهای 3 ساعته ای با خواهر آرونساید داشتند که در آن چه او باید انجام دهد و چه نوع غذائی را بخورد. ایرسنسید و خواهرش هرگز مهربانی شوارتزنگر را فراموش نکرده اند.

 


 

عکس آرنولد شوارتزنگر

 

پرچم کشور اتریش

(شناسنامه)

نام کامل:  Arnold Alois Schwarzenegger
تاریخ تولد:  30 جولای 1947 برابر (۷ مرداد ۶)
محل تولد:  (Thal, Styria (Austria
علامت ماه تولد:  Leo
عنصر ماه تولد:  آتش
قد:  1.88 سانتی متر
لقب ها:  Arnie, Austrian Oak, Conan the Republican, Styrian Oak, The Governator


همسر:
Maria Shriver (26 April 1986 - present)

 


 

فیلم شناسی:

1970  Hercules In New York    (در نقش Hercules)
1973  (uncredited) The Long Goodbye    (در نقش Hood in Augustine's office)
1976  Stay Hungry    (در نقش Joe Santo)  (برنده جایزه گلدن گلوب)
1977  Pumping Iron   (در نقش خودش)
1979  The Villain    (در نقش Handsome Stranger)
1979  Scavenger Hunt    (در نقش Lars)
1980  The Comeback   (در نقش خودش)
1982  Conan The Barbarian    (در نقش Conan)
1984  The Terminator    (در نقش The Terminator)
1984  Conan The Destroyer    (در نقش Conan)
1985  Red Sonja    (در نقش Kalidor)
1985  Commando    (در نقش John Matrix)
1986  Raw Deal    (در نقش Mark Kaminsky)
1987  The Running Man    (در نقش Ben Richards)
1987  Predator    (در نقش Dutch)
1988  Twins    (در نقش Julius Benedict)
1988  Red Heat    (در نقش Capt. Ivan Danko)
1990  Total Recall    (در نقش Douglas Quaid / Hauser)
1990  Tales from the Crypt    (در نقش X-Con)
1990  Kindergarten Cop    (در نقش Detective John Kimble)
1991  Terminator 2: Judgment Day    (در نقش The Terminator)
1993  Last Action Hero    (در نقش Jack Slater / Himself)
1994  True Lies    (در نقش Harry Tasker)
1994  Junior    (در نقش Dr. Alex Hesse)
1996  Jingle All The Way    (در نقش Howard Langston)
1996  T2 3-D: Battle Across Time    (در نقش The Terminator)
1996  Eraser    (در نقش U.S. Marshal John 'The Eraser' Kruger)
1997  Batman And Robin    (در نقش Mr. Freeze / Dr. Victor Fries)
1999  End Of Days    (در نقش Jericho Cane)
2000  The Sixth Day    (در نقش Adam Gibson)
2001  Dr Dolittle (voice)    (در نقش White Wolf)
2001  Collateral Damage    (در نقش Gordy Brewer)
2003  Terminator 3: Rise of the Machines    (در نقش Terminator)
2003  The Rundown (uncredited)    (در نقش Bar Patron)
2004  Around The World In 80 Days    (در نقش Prince Hapi)
2006  Cars    (در نقش Sven)
2009  Terminator Salvation    (در نقش T-800 / Terminator)
2012  The Expendables 2    (در نقش Trench Mauser)
2013  The Last Stand    (در نقش Sheriff Ray Owens)
2013  Escape Plan    (در نقش Emil Rottmayer / Victor Mannheim)
2014  Sabotage    (در نقش John 'Breacher' Wharton)
2014  The Expendables 3    (در نقش Trench Mauser)
2015  Maggie    (در نقش Wade Vogel)
2015  Terminator Genisys    (در نقش T-800 / Terminator)
2017  Aftermath    (در نقش Roman)
2017  Killing Gunther    (در نقش Robert "Gunther" Bendik)
2018  The Game Changers    (در نقش خودش)
2019  Viy 2: Journey to China    (در نقش James Hook)
2019  Terminator: Dark Fate     (در نقش T-800 / Carl)
2022  Kung Fury 2     (در نقش The President)

بیشترین سال کاری:  1990 -  1996  با سه فیلم در سال

 

سریال شناسی:

1972  The Streets Of San Francisco    (در نقش Josef Schmidt)
1974  Happy Anniversary and Goodbye    (در نقش Rico)
1977  Dead Lift    (در نقش Josef Schmidt)
1977  The San Pedro Beach Bums    (در نقش Muscleman)
1977  Lifting Is My Life    (در نقش Muscleman)
1980  The Jayne Mansfield Story    (در نقش Mickey Hargitay)
1983  Carnival In Rio    (در نقش himself)
1989  Tales From The Crypt    (در نقش X-Con)
1990  The Switch (uncredited)    (در نقش X-Con)
1992  Lincoln (voice)    (در نقش John G. Nicolay)
1992  Christmas In Connecticut (uncredited)    (در نقش Man in chair in front of Media Truck)
2002-03  Liberty's Kids (Voice)    (در نقش Baron von Steuben)
2014-16  Years of Living Dangerously   (در نقش خودش)
2015  Two and a Half Men   (در نقش Lieutenant Wagner)
2015  Epic Rap Battles of History   (در نقش Terminator Announcer)
2017  The New Celebrity Apprentice   (در نقش خودش - مهمان)
2019  Chad Goes Deep   (در نقش خودش)
2021  Superhero Kindergarten (Voice)   (در نقش Arnold Armstrong / Captain Fantastic)

 


 

دستمزدها $:

Hercules in New York (1970)  $12,000
Conan the Barbarian (1982)  $250,000
Conan the Destroyer (1984)  $360,000
The Terminator (1984)  $75,000
Commando (1985)  $2,000,000
Predator (1987)  $3,500,000
Red Heat (1988)  $8,000,000
Total Recall (1990)  $11,000,000
Kindergarten Cop (1990)  $12,000,000
Terminator 2: Judgment Day (1991)  $15,000,000
Last Action Hero (1993)  $15,000,000
True Lies (1994)  $15,000,000
Junior (1994)  $15,000,000
Eraser (1996)  $20,000,000
Jingle All the Way (1996)  $20,000,000
Batman & Robin (1997)  $25,000,000
End of Days (1999)  $25,000,000
The 6th Day (2000)  $25,000,000
Collateral Damage (2002)  $25,000,000
Terminator 3: Rise of the Machines (2003)  $30,000,000
The Last Stand (2013)  $5,000,000 +25% of first dollar

 


 

جوایز:

(سینما)

1977  برنده جایزه گلدن گلوب برای فیلم  (Stay Hungry)

جایزه گلدن گلوب آرنولد شوارتزنگر

 

جوایز سینمایی آرنولد شوارتزنگر

 

(ورزشی)

1980-1975-1974-1973-1972-1971-1970  قهرمانی مسابقات M.r Olympia پرورش اندام

جوایز ورزشی آرنولد شوارتزنگر

 


 

درگاه ها:
وب سایت  http://www.schwarzenegger.com
https://twitter.com/Schwarzenegger  twitter
https://www.facebook.com/arnold  Facebook

 


 

(مشخصات والپیپر 1)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2600x1531

حجم: 2.50 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2016

لینک دانلود:  دانلود والپیپر 1

 

(مشخصات والپیپر 2)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2964x1667

حجم: 1.95 مگابایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2017

آپدیت: November 2022

لینک دانلود:  دانلود والپیپر 2

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  20 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  14 فروردین 1401)


 

کاور فیلم های Arnold Schwarzenegger:

کاور فیلم آخرین حرکت قهرمان   کاور فیلم غارتگر    کاور فیلم ترمیناتور 2    کاور فیلم ترمیناتور 3   کاور فیلم ترمیناتور   کاور فیلم کماندو 

کاور فیلم End Of Days    کاور فیلم Eraser   کاور فیلم Escape Plan    کاور فیلم Kindergarten Cop   کاور فیلم The Running Man

 


 

نماشا

 

ویدیوهای آرنولد شوارتزنگر:

فیلم پاک کننده (Eraser) 1996


فیلم غارتگر (Predator) 1987


فیلم مرد فراری (The Running Man) 1987


 

<<< کانال نماشا من جهت دیدن ویدیوهای بیشتر >>>

 


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه