فینال جام جهانی 2006 آلمان بین تیم های ایتالیا و فرانسه در شهر Berlin و استادیوم Olympia با قضاوت Horacio Elizondo انجام شد و با نتیجه 1 (5) بر 1 (3) در ضربات پنالتی به سود ایتالیا و قهرمانی این تیم به پایان رسید.
والپیپر فینال جام جهانی 2006 آلمان

توضیحات

ایتالیا بعد از ناعدالتی و حذف از جام جهانی 2002 و حذف در مرحله گروهی یورو 2004 اکنون به تیمی قدرتمند تبدیل شده بود. تیمی که در مجموع 6 بازی 11 گل زده بود و تنها یک گل دریافت کرده بود و چشم به چهارمین عنوان قهرمانی خود دوخته بود, اون هم با انبوهی از ستاره گان اون زمان خود نظیر: اینزاگی, دل پیرو, بوفون, پیرلو, توتی و کاناوارو. اما در سوی دیگر فینال فرانسه ای قرار داشت که در گروه خود به عنوان تیم دوم و تنها با یک امتیاز اختلاف با کرهء جنوی توانسه بود از گروه خود صعود کند. تیمی که روی محور زیدان می چرخید و می توان به جرات گفت وی فرانسه را به فینال رساند.


بازی

در همان دقیقه 5 بازی ایتالیا توسط ماترازی تن به یک پنالتی داد که مشکوک هم بود. زیدان کپتاین فرانسه در حساسترین و مهمترین بازیه فوتبال در جهان با یک ضربه چیپ توپ رو با خوش شانسی وارد دربازهء ایتالیا کرد. در دقیقه 18 ایتالیا صاحب یک ضربهء کرنر شد و آندره پیرلو توپ را سانتر کرد و مارکو ماترازی گل مساوی را زد. در دقیقه 61 لوکا تونی در در بازی با اکراین هم خوش درخشیده بود گل دوم ایتالیا رو هم وارد دربازهء بارتز کرد اما داور گل را آفساید اعلام کرد. بازی در 90 دقیقه برنده ای نداشت. در نیمه اول وقت اضافه زیدان یک ضربه سر استثنایی را به سمت دربازه ایتالیا روانه کرد اما با سوپر واکنش بوفون همراه شد. مثل اینکه فرانسه با زیدان تن به شکست نمی داد. ماترازی حین بازی مرتب سعی می کرد زیدان را عصبی کند و موجبات اخراج وی را فراهم کند. زیدان یکبار هم در جام جهانی 1998 مقابل عربستان با لگدی که به فواد امین بازیکن عربستان زد از بازی اخراج شده بود و گویا ایتالیا ای ها این را به خوبی می دانستند که با عصبانی کردن وی می توانند آن را از بازی بیرون کنند. که در آخر در دقیقه 107 بازی طی شیطنت ماترازی در حالیکه داور حواسش به جایی دیگر بود زیدان با عصبانیت با سر خود به سینه ماترازی کوبید ولی تنها کمک داور بازی متوجه آن شد و به داور گزارش داد. بعدها زیدان عنوان کرد که ماترازی به مادر وی بی احترامی کرده بود ولی خود ماترازی حدود 10 سال بعد اعتراف کرد که به خواهر زیدان توحین کرده بود. با اخراج زیدان از بازی مشخص بود که فرانسه 50% قدرت خود را از دست داده و بازی در نهایت به ضربات مهلک پنالتی رفت. از میان 9 ضربهء پنالتی تنها دیوید تره زگه فرانسوی مهاجم یوونتوس ایتالیا بود که پنالتی اش را خراب کرد. و به این ترتیب ایتالیا برای چهارمین بار قهرمان جهان شد. این بازی به آخرین بازی ملی زیدان تبدیل شد و پس از آن از دنیای فوتبال کنار رفت.


 

(مشخصات والپیپر)

سازنده: ® Cyrus

رزولوشن: 2550x1440

حجم: 1.65 مگا بایت

فرمت: jpeg

سال ساخت: 2016

لینک دانلود:  دانلود والپیپر

 

جهت دانلود در سایز اصلی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه Save Image As را بزنید.
مشکلات, پیشنهادات و نظرات خود را در همین پست یا از طریق ایمیل زیر با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ داده شود.
cyrus04corporation@gmail.com

 


(تاریخ انتشار صفحه:  2 تیر 1396)
(تاریخ آخرین ویرایش:  22 خردادر 1399)


 

(لینکهای مرتبط با این موضوع):

 


 

(طبقه بندی موضوعات):

اسکرین سیور برای کامپیوتر

اسکرین سیور تقویم سال برای کامپیوتر

اسکرین سیور متفرقه برای کامپیوتر

نرم افزار کامپیوتر

انیمیشن و ویدیو

آمار تیم ها در جام جهانی فوتبال

بیوگرافی فوتبالیست ها

فوتبالی

فینال جام جهانی فوتبال

غیره مطالب فوتبالی

بیوگرافی بازیگران

ماه تولد

اطلاعات کشورهای جهان

عکس آدامس

ویتامین ها

مطالب و موضوعات متفرقه